ענקית הרכב האמריקנית פורד פירסמה היום (ג') במהלך יום המסחר בוול סטריט כי מכירותיה בחישוב שנתי זינקו ב-25% בינואר 2010 כשמכרה 116,534 מכוניות ומשאיות. החברה דיווחה עוד כי נתח השוק שלה בענף הרכב בארה"ב עלה ב-2% ל-16%.
אנליסטים מעריכים כי מכירות פורד קפצו בינואר הן בשל ההתאוששות הכלכלית שצוברת תאוצה והן בשל החלטת יצרנית הרכב טויוטה לעצור את מכירות 8 הדגמים הפופולריים שלה בארה"ב בשל תקלת ה"דוושה הדביקה".
הנתונים של פורד בולטים לטובה על רקע העובדה כי היסטורית חודש ינואר הוא חודש חלש במכירות רכבים. עם זאת, יש לזכור כי בינואר 2009 צנחו מכירותיה של פורד לשפל של 26 שנה. בשורה התחתונה, אם בוחנים את הנתונים לעומק, המכירות לא ממש התאוששו מאותו שפל, שכן פורד מכרה ב-2009 כולה כ-10.4 מיליון רכבים, היקף המכירות הנמוך מאז 1982.
"זה סימן טוב לכלכלה כולה לראות צמיחה במכירות כלי הרכב", אמרה סטפני ברינלי, אנליסטים ב-AutoPacific ממישיגן. "אנחנו בהחלט מצפים לראות ב-2010 שיפור במכירות מחודש לחודש", הוסיפה ברינלי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.