במבה של
אסם הוא החטיף הנמכר ביותר בישראל בשנת 2009 עם נתח שוק כספי של 26.2% משוק החטיפים המבורקד - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו ל"גלובס". עם זאת, מכר המותג רשם ב-2009 ירידה של 1.6% והסתכם ב-196 מיליון שקל.
המותג תפוצ'יפס של שטראוס הוא המותג השני הנמכר ואילו ביסלי של אסם הוא המותג השלישי הנמכר ביותר בשוק.
שוק החטיפים רשם ב-2009 ירידה של 0.5% בלבד ועמד על 750.5 מיליון שקל, לעומת מכר של 746.9 מיליון שקל ב-2008.
שוק החטיפים נשלט ברובו על-ידי הקבוצות אסם ושטראוס, המחזיקות יחד ב-85% מהשוק. שתיהן שמרו ב-2009 על מעמדן.
קבוצת אסם, המובילה את השוק, מחזיקה בנתח כספי של 53.5% ואחראית למכר של 400 מיליון שקל. קבוצת שטראוס מחזיקה בנתח שוק כספי של 31.5% ואחראית למכר בהיקף של 235.2 מיליון שקל.
בהתייחס למעמדו של המותג במבה, אומרת איילת רוזן, מנכ"לית חטיבת החטיפים בקבוצת אסם, "מה שעניין אותנו ב-2009 זה לשמר את קפיצת המדרגה שהמותג במבה עשה עם השקת במבה נוגט ב-2008. בסופו של דבר, הצלחנו בכך ונתח השוק עלה מ-24% ל-26%".
המותג תפוצ'יפס של שטראוס מחזק את מעמדו כמותג השני בקטגוריה וחותם את שנת 2009 עם עלייה של 6.1% במכר שהסתכם ב-117 מיליון שקל. במקביל נתח השוק של המותג עולה מ-14.7% ב-2008 ל-15.7% ב-2009. ביולי 2009 השיקה שטראוס תפוצ'יפס קידס והשקה זו תרמה להתחזקות המותג.
ביסלי של אסם הוא המותג השלישי הנמכר ביותר בשוק עם נתח שוק כספי של 13.9% ומכירות של 103.9 מיליון שקל.
המותגים צ'יטוס ודוריטוס של שטראוס עלית ניצבים במקומות הרביעי והחמישי כמותגים הנמכרים ביותר בשוק, בפער גדול מהשלישייה המובילה. צ'יטוס חתם את 2009 עם ירידה של 6% במכירות שהסתכמו ב-49.8 מיליון שקל והיוו 6.7% מהשוק. הירידה במכירות המותג באה למרות שבמאי 2009 השיקה שטראוס את צ'יטוס דולפינים, חטיף אפוי המבוסס על גבינה וגזר.
דוריטוס רשם עלייה של 2.1% במכירות ל-48.4 מיליון שקל שהיוו 6.5% מהשוק. "צ'יטוס ושוש מתחרים בבמבה שעשה פעילות אגרסיבית השנה. מבחינתנו אנחנו שמים פוקוס על הקטגוריות הצומחות - תפוצ'יפס ודוריטוס", מסרה שלי שליט, מנכ"ל חברת המלוחים בקבוצת שטראוס.
המותגים אפרופו ודובונים של אסם ניצבים במקומות השישי והשביעי ושניהם רושמים התחזקות. המותג אפרופו רושם צמיחה של 5.5% במכירות ל-39.1 מיליון שקל שהיוו 5.2% מהשוק. המותג דובונים רושם צמיחה של 14.5% במכירות ל-32.4 מיליון שקל שהיוו 4.3% מהשוק.
פרינגלס, המשווק ע"י חברת דיפלומט, עוקף את המותג כיפלי של יוניליוור וניצב במקום השמיני לאחר עלייה של 2.2% במכירות. כיפלי רושם ירידה של 1.3% במכירות.
צ'יפסי של אסם הוא המותג העשירי הנמכר ביותר בשוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.