4,500 ישראלים הנוהגים בטויוטה ייקראו לתיקון מכוניתם ולהחלפת דוושת התאוצה (גז). יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, קיבלה היום את מספרי השלדות של מכוניות בישראל הנדרשות לתיקון בדגמים: אוריס, יאריס, וורסו ואוונסיס. הדגם הפופולרי, טויוטה קורולה לא ייקרא למוסכים.
בעלי המכוניות כבר אותרו באמצעות משרד הרישוי וכבר היום יישלחו אליהם הודעות בדואר. בנוסף מתכוונת מחלקת השירות של היבואן לעדכן את לקוחות החברה הרלוונטים בטלפון.
הקריאה היא בעקבות אותה תקלה בדוושת הגז, שבעטיה נקראו עד כה לתיקון מיליוני כלי רכב של החברה בארה"ב והושבתו פסי ייצור שלמים. התקלה עלולה לגרום לכך שבנסיבות נדירות, כהגדרת החברה, דוושת התאוצה עלולה "להיתקע" במצב לחוץ חלקית או לחזור באיטיות למקומה.
עד כה קראה טויוטה לכ-5.3 מיליון מכוניות ברחבי העולם לסור למוסכים לצורך התיקון.
נציין כי אתמול הודיעה טויוטה כי בנוסף לבעיית "דוושת הגז הדביקה" נתגלה פגם אחר גם בבלמים של דגמי פירוס ההיברידית.
"קיבלנו 4,518 מספרי שילדה של המכוניות", מסרה החברה. "רשימה זו אינה סופית ובחברה עדיין שוקדים על הנתונים".
"החלק הנדרש לביצוע קריאת השירות יגיע בהמשך", נמסר. מדובר בחלק מתכתי קטן שיוכנס למנגנון ההאצה ויחמנע חיכוך העלול להיגרם במקרים נדירים.
עוד מסרה החברה כי בכוונתה להקים מאגר באתר האינטרנט בו הלקוחות יוכלו לחפש על פי מספר רישוי ו/או מספר שילדה האם הרכב זקוק לתיקון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.