נינט בהופעת בכורה בתיאטרון רפרטוארי

הזמרת נינט טייב תגלם את הדמות הראשית באופרת הרוק עטורת השבחים "אביב מתעורר", שתעלה באפריל הקרוב בתיאטרון בית לסין

נינט טייב, בהופעת בכורה בתיאטרון רפרטוארי, תגלם את וונדלה ברגמן בגרסה העברית למחזמר הרוק עטור השבחים "אביב מתעורר", שיועלה באפריל הקרוב בתיאטרון בית לסין. בכך מסתיים ליהוק ההפקה, שאותה יביים גלעד קמחי שגם ישמש ככוריאוגרף.

יצוין כי כבר לפני שנתיים רכשה ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית לסין, את הזכויות להפקה שהועלתה בהצלחה בברודווי לפני ארבע שנים וזכתה בין השאר בפרס הטוני היוקרתי. המחזמר, עיבוד מוזיקלי למחזה הקלאסי שכתב פרנץ וודקינד בשנת 1891, נחשב לאחד הבודדים שהצליחו לעורר בשנים האחרונות את ז'אנר המיוזיקל הגווע (לצד "Rent" ו "Wicked").

העובדה שמדובר בהפקה אינטימית נטולת אפקטים ותפאורות גדולות, שאותה מלווה הרכב של ארבעה נגנים בלבד, תקל מן הסתם משמעותית על העלויות הגבוהות הכרוכות בהעלאת מחזות זמר.


בניגוד לפרסומים קודמים, המחזמר "אביב מתעורר" מעולם לא הועלה בעבר בעברית. גרסה עברית של המחזה המקורי של וודקינד הועלתה לפני שלוש שנים בתיאטרון הספרייה ברמת גן, ובה ככבו בת חן סבג כוונדלה וגיא רוזן כמלכיור.

לעיבוד המחזה לאופרת רוק אחראים הכותב סטיבן סטייטר והמלחין דאנקן שיק, אך המסגרת העלילתית-תקופתית נשמרה ועוסקת בחבורת תלמידים בבית ספר פרטי יוקרתי בגרמניה של סוף המאה ה-19', המגלים לראשונה הן את חדוות האהבה והמין והן את הצביעות והדו פרצופיות של עולם המבוגרים.

יצוין כי בעבר נהלה טייב מגעים מתקדמים לגלם את מימי, הרקדנית-חשפנית-נרקומנית בגרסה עברית של המחזמר "Rent", אך ההפקה הוקפאה.

דמותה של וונדלה ב"אביב מתעורר" חסודה בהרבה, אך ספק אם טייב תסכים לשחזר במלואה את סצנת הסקס בעירום חלקי בין וונדלה ומלכיור החותמת את המערכה הראשונה של המחזה. החזרות יחלו כבר בחודש הקרוב, והצגה ראשונה של "אביב מתעורר" מתוכננת ל-24 באפריל.