נטייה לעליות חתמה את המסחר בבורסה: המעו"ף טיפס ב-0.9%

מדד הבנקים עלה ב-1.1% ■ פרטנר איבדה 0.4% לאחר שעקפה את התחזיות ודיווחה על עלייה קלה בשיעור הההכנסות והרווח ■ המצטרפת החדשה לבורסה, אלון גז נפלה ב-20% ■ מנופים קפצה ב-10.8%

הבורסה בת"א חיפשה היום כיוון וסיימה את יום המסחר במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות. מדד המעו"ף שנסחר היום בטריטוריה השלילית והחיובית, סגר בסיום ברמות הגבוהות של היום לאחר שעלה ב-0.9% ושערו נשק לרמה של 1,130 נק' - רמה אותה מגדירים המנתחים הטכנים כרמת התנגדות משמעותית ובכך קטע המדד רצף של שושה ימי ירידה. הנטייה לעליות בת"א הינה על רקע העליות אשר מאפיינות את המדדים באירופה ואת פתיחת המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר בבורסה הסתכם היום בכ-1.82 מיליארד שקל.

שוקי העולם מתאוששים היום מהטלטלה שגרם בימים האחרונים משבר החוב באירופה. אמש בוול סטריט איבדו מדדי המניות המובילים גובה ומדד הדאו ג'ונס ירד מתחת ל-10,000 נקודות והשלים רצף של 3 ימי ירידות כאשר החוזים מאותתים כי המדד צפוי לשוב ולהסחר מעל לרמה פסיכולוגית חשובה זו בתחילת המסחר. בת"א מתמקדים גם היום בנעשה בשוקי חו"ל, אך במקביל נבחנים הדו"חות הכספיים של חברת התקשורת פרטנר, שעלו על הציפיות והחברה אף הודיעה על תחזיותיה כי שנת 2010 תהיה אף רווחית יותר מהשנה שחלפה. מדובר בסנונית הגדולה הראשונה אשר מפרסמת דו"חות בעונה הצוברת תאוצה.

המשקיעים יכולים להתנחם בכך שנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, מתקרב לקדנציה שנייה בתום הקדנציה הנוכחית שלו באפריל, לאחר שחוק בנק ישראל עבר בקריאה ראשונה בכנסת.

פרטנר מציגה תוצאות חזקות

הדו"חות הכספיים של פרטנר לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה שעקפו את התחזיות המוקדמות בשוק והצביעו על עלייה בהכנסות וברווחים לעומת צפי לירידה בהם. החברה פרסמה תחזית לפיה היא צופה כי רווחיותה בשנת 2010 תעלה על זו של 2009. החברה דיווחה כי ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-1.6% ל-1.578 מיליארד שקל לעומת צפי לירידה של 2.2%, וכי הרווח הנקי עלה ב-1.4% ל-294 מיליון שקל לעומת צפי כי ירד 6.5%. עוד דיווחה החברה כי ברבעון הרביעי הצטרפו 34 אלף מנויים ובשנה כולה 144 אלף מנויים כך שלחברה בסה"כ 3 מיליון מנויים מהם 1.279 מיליון מנויי הדור השלישי.

מניית מנופים , אף כי אינה קשורה באופן ישיר לעניין, בלטה היום בעליות לאחר שדווח כי ג'קי בן זקן (דרך חברה פרטית) וקבוצת ACC של איש העסקים חיים לייבוביץ המחזיקים כל אחד ב-50%, זכו במכרז על זכויות הקידוח ברישיון "מד אשדוד". כך על פי החלטת מועצת הנפט במשרד התשתיות. בכך עקפו את מתחרותיהם על זכויות הקידוח בחופים הדרומיים של ישראל, ישראמקו , מודיעין , רציו ולפידות . נציין כי עדיין לא ניתן אישור רשמי לדיווחים.

יום המסחר הראשון של מניית אלון גז בבורסה של ת"א התאפיין בירידות חדות לאחר שהחברה שאליה הועברו החזקותיה של דור אלון בזכויות על קידוח "תמר" בשיעור של כ-4% וחולקה כדיבידנד בעין - הונפקה לפי שווי גבוה ממה שהעריכו לה האנליסטים. נציין כי בהנפקה אשר לא היתה מוצלחת נאלצו החתמים לספוג חלק ניכר מן המניות, כאשר שיעור עמלת החיתום עמדה על כ-19% כך שהירידות היום מרמזות כי הלחץ על המניה בא מכיוון החתמים.

מניותיהן של כי"ל והחברה לישראל זכו היום לעידוד מכיוון UBS. האנליסט רוני בירון העלה את ההמלצות לשתי המניות הללו; כי"ל זכתה להעלאת המלצה לאחר שירדה ב-14% מאמצע נובמבר והחברה לישראל קיבלה עידוד חיובי מבירון בשל דיסקאונט של 34%, להערכתו, בין שווי השוק של החברה לשווי הנכסים שלה. בתוך כך, כי"ל נסחרת גם על רקע פרסום הדו"חות של המתחרה אגריום שתוצאותיה יכולות להשפיע על הסנטימנט במניות הדשנים בכלל.

מניית אלביט הדמיה עלתה לאחר שהחברה הודיעה כי תשקיע 200 מיליון דולר יחד עם שותף אמריקני (בחלקים שווים) על מנת לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב. הכוונה היא לגייס 200 מיליון דולר נוספים ממשקיעים ישראלים וזרים ולמנף את 400 מיליון הדולרים למיליארד דולר, לצורך רכישות נכסי נדל"ן.

כור הגיבה לדיווח העדכני על ההשקעה בקרדיט סוויס, שנמסר הלילה. כור תרשום רווח נקי של 150 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2009 ורווח של 14 מיליון שקל ברבעון הנוכחי, אך בעקבות הירידות החדות במניית קרדיט סוויס, לחברה הפסד על הנייר של 1.1 מיליארד שקל.

עוד בענייני קבוצת IDB , היום מקיימת הקבוצה את השלב הציבורי בהנפקה שלה. IDB החליטה לשפר את תנאי החבילה במוצעת בהנפקה והיא מציעה, בין היתר, סדרה חדשה של אופציות הנסחרות "בתוך הכסף".

בנק הפועלים מפרסם היום סקירה לא מחמיאה למניית אלווריון וטוען כי "מחיר המנייה משקף תרחיש אופטימי מדי". ההמלצה נותרה "תשואת חסר" בסיכון גבוה ומחיר היעד 13.68 שקל.

בסקטור התרופות טבע ופריגו המשיכו לרכז עניין. טבע נמצאת בימים אלה בעיצומו של המכרז לרכישת רציופארם כאשר תג המחיר נע סביב ה-3 מיליארד אירו (לפי דיווחים זרים). החברה הודיעה אתמול כי רכשה את זכויות השיווק ל-Laquinimod, המיועדת לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה, בסקנדינביה ובמדינות הבלטיות.

פריגו, שזינקה בכ-10% מאז ה-25 בינואר (בין היתר לאור הדו"חות הכספיים הטובים שפרסמה), ספגה מקלחת קרה מפעילים ניהול תיקי השקעות, אשר הוריד את ההמלצה למניה ל"תשואת שוק" והפחית גם את מחיר היעד ל-48 דולר למניה. בפעילים שבעי רצון מהתוצאות הכספיות של פריגו, אך במקביל מציינים גם שהסיכון בסביבה העסקית שלה גדל בעקבות בדיקות בקרת האיכות של ה-FDA.

[לאתר המעו"ף]