דנקנר מצ'פר המשקיעים ב-IDB: מציע אופציות "בתוך הכסף"

הירידות בבורסות קלקלו את החגיגה סביב הנפקת IDB - ודנקנר שיפר את התנאים בהנפקה ■ הערכות בשוק: החברה גייסה כ-60 מ' ש' במכרז המוסדי בשבוע שעבר ■ "החבילה הנוכחית אטרקטיבית"

הירידות בשווקים קלקלו במעט את החגיגה בהנפקת המניות והאופציות של IDB אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר. לאחר המכרז המוסדי שהתקיים ביום ה' האחרון, היום (ג') מתנהל השלב הציבורי במכרז ובשל הירידות בשוקי המניות בימים האחרונים החליטה הקבוצה לצ'פר את המשקיעים ולהעניק להם כתבי אופציות נוספים, כמו גם להאריך את מועד הפקיעה של האופציות שתכננה IDB לחלק במקור.

אם כן, ההנפקה לציבור של IDB אחזקות מצטיירת כך: כל יחידה שתוצע לציבור תכלול 10 מניות של החברה, 5 כתבי אופציה סדרה 3 ו-10 כתבי אופציה סדרה 4, הלא היא הסדרה החדשה שמציעה IDB למשקיעים ללא תמורה.

את מועד הפקיעה של האופציות סדרה 3 האריכה IDB ל-8 בפברואר 2011, במקום ה-3 ביוני 2010. מחיר המימוש של האופציה הינו 160 שקל, מחיר הרחוק ב-23% ממחיר השוק היום. הארכת מועד הפקיעה היא חלק מהתשובה של IDB ליציאת האופציה הרחק מחוץ לכסף.

צ'ופר נוסף הוא, כאמור, סדרה חדשה של אופציות - סדרה 4. האופציות בסדרה זו ניתנות להמרה למניות במחיר של 125 שקל, כלומר הן כבר בתוך הכסף. מועד הפקיעה של האופציות הללו נקבע על ה-9 באוגוסט, קרי בעוד חצי שנה.

גורמים בשוק מסרו ל"גלובס", כי IDB קיבלה התחייבויות בהיקף של כ-60 מיליון שקל במכרז המוסדי שנערך בשבוע שעבר, וכי ההטבות עליהן הכריזה היום כבר מדרבנים את המשקיעים להשתתף בהנפקה. גם העליות היום בבורסה ובשוקי המניות בחו"ל לא מזיקות, בלשון המעטה, להנפקה.

"אם במקור ההצעה הייתה לא כל כך אטרקטיבית, הרי שהחבילה הנוכחית משקפת הנחה של 5% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה, וזה עוד אחרי שהמניה ירדה בכ-10% מההנפקה", אמר גורם בכיר בשוק ל"גלובס". "ל-IDB נותרו כ-15 מיליון שקל לגייס וההערכה היא שהם יקבלו היום ביקושים יותר גבוהים מכך".