בורסת תל-אביב ננעלה בעליות שערים ברקע התקווה לחילוץ יוון

המעו"ף עלה ב-0.5% ל-1,135 נק' ומדד הבנקים ב-1.6% ■ מודיעין קיבלה אישור לרשיון "ים חדרה" - זינקה ב-10% ■ שופרסל עלתה ב-2.7% לאחר שדיווחה על עלייה של 56% ברווחיה ■ האיחוד האירופי צפוי לסייע ליוון

המסחר בת"א ננעל היום (ד') בעליות שערים כשהשוק קיבל רוח גבית מהדיווחים על התמיכה הצפויה של האיחוד האירופי ביוון השקועה במשבר חובות, מה שהוביל את וול סטריט לסיים אמש את המסחר בעליות שערים מרשימות, אשר החזירו את מדד הדאו ג'ונס אל מעל לרמת 10,000 הנקודות ואת אירופה לעליות היום. מדד המעו"ף, שסגר אתמול במרחק של נקודה מרמת ה-1,130 נקודות, שנחשבת לנקודה טכנית חשובה - טיפס וננעל מעליה.

על הלך הרוח החיובי בשוק המקומי אחראי גם בנק ישראל שפרסם היום סקירה חיובית על ההתפתחויות הכלכליות במשק בחודשים ספטמבר -דצמבר 2009 ממנה עולה כי "סימנים ראשונים ליציאה מהמיתון ניכרים גם בשוק העבודה", כמוכן מציינים כלכלני הבנק כי "התאוששות המשק הישראלי מהמשבר הכלכלי התבססה בתקופה זו כאשר היצוא התרחב מאוד והביקושים המקומיים עלו".

קדחת הקידוחים נמשכת, כאשר היום בצהריים פרסם משרד התשתיות את החלטת מועצת הנפט לפיה מבין הבקשות הרבות שהוגשו למועצה המייעצת לענייני חוק הנפט במשרד, אושרו 6 בקשות ובהן בקשתה של מודיעין לרשיון "ים חדרה", ובקשה של זרח וגינקו להיתר מוקדם עם זכות קדימה בים "גוליבר", כמו כן אושרה בקשתה של גינקו לרשיון ביבשה ב"אורלי" ובהמשך למה שפורסם אתמול אישרה המועצה גם את בקשת קבוצת ACC שבשליטת חיים לייבוביץ' לרשיון בים "שמן" שבשטח "מד אשדוד".

בראיון למגזין " Money Time" של "גלובס" אמר מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, יובל בן זאב כי "הדבר המשמעותי ביותר ב-2010 ימשיך להיות פרויקט תמר", "יש שורה של אבני דרך שצפויות השנה, בדרך למימוש התוכנית שבשנת 2012 יזרום גז מהקידוח לישראל. חברת נובל צפויה להגיש תוכנית פיתוח, ושותפותיה לקידוח יאשרו אותה. כפי שזה נראה כעת, הכיוון הוא ללכת על קצב הפקה גבוה של 10 BCM (מיליארד מטר מעוקב) לשנה, כך שעלויות ההקמה יהיו בחלק העליון של ההערכות, ומעל 2.5 מיליארד דולר".

בתשובה לשאלה: מה לגבי שאר החברות במגזר? אמר בן זאב "אם ימצאו נפט או גז בחברה קטנה ספציפית היא תעלה יותר מהחברות הגדולות, אבל מדובר בהימור - האם יימצא נפט בקידוח הספציפי הזה, ואת זה אי אפשר לומר. לכן, מבחינת המשקיעים, חשוב לא להיגרר למניות הקטנות".

כאמור, אתמול בערב הסתמן כי האיחוד האירופי החליט לעמוד לצידה של יוון ומדינות האיחוד יעמידו למדינה השרויה במשבר חובות קשה חבילת סיוע שהיקפה או תנאיה טרם פורסמו, אך הם צפויים להתבהר במפגש של המנהיגים האירופיים שיתקיים מחר (ה'). על רקע זה סגרו המדדים באירופה בעליות שערים ובוול סטריט נרשמה העלייה התוך יומית החדה ביותר מזה שלושה חודשים.

נתוני המאקרו שפורסמו בצהריים ע"י הלמ"ס היו של נתוני סחר החוץ של ישראל, מהם עולה כי חלה עלייה של 2.6% בממוצע לחודש (35.5% בחישוב שנתי), ביבוא הסחורות ברוב קבוצות הסחורות בחודשים נובמבר 2009- ינואר 2010.

נסיון השתלטות על גבעות

מניית אידיבי אחזקות ריכזה עניין לאחר שהשלימה אתמול גיוס הון בסך של 74 מיליון שקל, עליהם יצטרפו עוד כ-105 מיליון שקל במידה והאופציות שחולקו בהנפקה כהטבה ימומשו. נציין כי מתחילת חודש פברואר צנחה המניה של חברת האחזקות שבשליטת נוחי דנקנר בכ-17%, כתוצאה ממספר גורמים: הירידות בכור שמפסידה על הנייר כתוצאה מאחזקתה בקרדיט סוויס יותר ממיליארד שקל. אזהרת הרווח השלישית שפרסמה מכתשים אגן .

חברה נוספת הנמצאת בשליטת הקבוצה היא שופרסל אשר פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה. רווחי שופרסל זינקו ברבעון הרביעי ב-56% ל-78 מיליון שקל, כאשר מחזור המכירות עלה ב-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב- 2.75 מיליארד שקל. בשנת 2009 הציגה הרשת רווח שיא של 323 מ' ש', גידול של 15% לעומת שנת 2008. נציין כי בדו"חות החברה דווח על המענקים שיקבלו מנהליה, כאשר המענק למנכ"ל אפי רוזנהוייז, צפוי לזנק ל-4.5 מיליון שקל לעומת מענק של 2 מיליון שקל ב-2008 וסמנכ"ל השיווק אלי גידור יקבל כחצי מיליון שקל, נזכיר כי כנגד השניים הוגשו כתבי אישום בימים האחרונים על ידי רשות ההגבלים העסקיים.

בנוסף על אישורי מועצת הנפט שפורטו לעיל, נודע הבוקר ל"גלובס" על ניסיון השתלטות בגבעות , כאשר קבוצת משקיעים המחזיקה ביותר מ-10% בשותף המוגבל דורשת כי השותף הכללי יקטין הכנסות עתידיות. משקיע בגבעות אמר ל"גלובס": "מדובר על נקודת זמן קריטית בה יכולים המשקיעים להשפיע על השותף הכללי טרם גילוי בארות הנפט. באם ימצא נפט יקבל השותף הכללי 20% על ההכנסות מהתגלית, הרבה יותר מהמקובל בשוק העומד על 5%-10%". בנוסף דורשת הקבוצה: מינוי עו"ד חיצוני, החלפת המפקח, ומינוי דירקטור.

אורכית פרסמה בצהריים דו"חות שהצביעו על כך שהחברה ממשיכה לדמם לאחר שדיווחה כי הפסידה 6.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי. הכנסות החברה ברבעון הרביעי הסתכמו ב-3 מיליון דולר, עלייה של 100% לעומת הרבעון השלישי, אך ירידה של כ-55% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. ב-2009 כולה הפסידה החברה 23.1 מיליון דולר או 1.4 דולר למניה.

פרטנר שהציגה אתמול דו"חות טובים מההערכות המוקדמות ודיווחה על עלייה הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח הנקי וכן על גידול במספר המנויים, הוסיפה לרכז עניין.

מחלקת המחקר של מריל לינץ' פרסמה היום את רשימת 18 המומלצות בשווקים המתעוררים - בזק היא המניה הישראלית המופיעה ברשימה. בזק מוגדרת בסקירה כ"אחד מרעיונות ההשקעה המשכנעים ביותר שיש לנו בתחום הטלקום בישראל בפרט ובשווקים המתעוררים בכלל".

מניית אפריקה ישראל משכה תשומת לב לאחר שאתמול בלילה פרסמה החברה את המועד הסופי בו צפויה להערך אסיפת כל המחזיקים בסדרות השונות של אגרות החוב של החברה, ובה הם ידרשו להצביע על קבלתו של הסדר החוב המורכב של החברה אותו פרסמה החברה בהודעתה במאיה. מועד האסיפה יהיה ב-14 במארס והיא תתקיים בבית החייל בת"א.

מניית רוזבאד ריכזה עניין לאחר שפרסמה אמש תיקונים לדוחותיה הכספיים בשלושת הרבעונים הראשונים של 2009.

[לאתר המעו"ף]