הכנסות מרשימות של 84.7 מ' ד' לסותבי'ס ו-61 מ' ד' לכריסטי'ס

זאת במכירות האמנות העכשווית בלונדון ■ בסותבי'ס הסתכמה המכירה ביום ד' ב-54 מיליון ליש"ט - כ-10 מיליון ליש"ט יותר מההערכות המוקדמות הגבוהות ■ במכירה זו, למרות האקלים הכלכלי הבלתי בטוח, הושגו מחירי שיא ל-21 אמנים ■ החברה מדווחת על מכירת 98% מהפריטים

תוצאות מרשימות למכירות האמנות העכשווית של סותבי'ס וכריסטי'ס בלונדון בשבוע האחרון מוכיחות שהשוק חזר לאיתנו. על אווירת החגיגה באולמות המכירות לא העיבו החדשות מיוון וגם לא המתיחות בין ארה"ב לסין. כפי שקרה במכירת הראווה שקיים דמיאן הירסט בסותבי'ס ערב פרוץ המשבר הכלכלי, שוב מגלה שוק האמנות רמה גבוהה של אדישות למאורעות החיצוניים.

עבודה של איב קליין / צלם יחצ
"ספוג ים בזהב", איב קליין

בסותבי'ס הסתכמה המכירה ביום ד' ב-54 מיליון ליש"ט (84.7 מיליון דולר) כ-10 מיליון ליש"ט יותר מההערכות המוקדמות הגבוהות. במכירה זו, למרות האקלים הכלכלי הבלתי בטוח, הושגו מחירי שיא ל-21 אמנים. החברה מדווחת על מכירת 98% מהפריטים.

דיוקנו העצמי של לוסיאן פרויד "עם פנס בעין" שהיה אחד מעמודי התווך במכירה, דווקא עורר פחות עניין אצל האספנים והשיג "רק" 2.8 מיליון ליש"ט (4.4 מיליון דולר).

במכירה של כריסטי'ס שהתקיימה למחרת נרשמה הצלחה ניכרת ליצירתו הנדירה של איב קליין "ספוג ים בזהב", שנמכרה ב-5.8 מיליון ליש"ט (9.15 מיליון דולר). יצירה נוספת של קליין נמכרה ב-4 מיליון ליש"ט (6.4 מיליון דולר). המכירה של כריסטי'ס הסתכמה ב-39 מיליון ליש"ט (כ-61 מיליון דולר), עם מכירת 46 פריטים, ומתוכם תשע יצירות שהשיגו מעל למיליון ליש"ט כל אחת.

ראש המחלקה לאמנות עכשווית בכריסטי'ס אירופה, פרנסיס אאוטרד, אמר לאחר המכירה כי התוצאות מוכיחות שהביטחון חזר לשוק האמנות וכי האספנים "רעבים" ליצירות אמנות חשובות. "התוצאות החזקות של המכירות הבינלאומיות במחצית השנייה של 2009 הן שאותתו לסוחרים ולמוכרים שונים, שקודם לכן נקטו עמדה מהוססת יותר, כי השוק חזר לאיתנו.

כתוצאה מכך הוזרמו למכירה יצירות איכותיות במיוחד, שפגשו את הביקושים בדמות התמחרות סוערת וערה באולם המכירות". התוצאה של מכירה זו, שהיא הראשונה בשנה הנוכחית, גבוהה יותר מסיכום המכירות של אמנות עכשווית בלונדון בכל השנה שעברה.