לקראת שבוע המסחר המקוצר בוול סטריט: התנודתיות תימשך

השבוע יפרסם ה'פד' את הפרוטוקול מישיבת הריבית בינואר ■ בין המדווחות השבוע - מרק, וול מארט, HP ואפלייד מטיריאלס ■ טבע צפויה לדווח על רווח נקי של 95 סנט למניה ברבעון הרביעי

סביר שבשבוע הקרוב, וול סטריט תמשיך במגמה התנודתית, כשהמשקיעים מוסיפים להיות מקובעים על ההתרחשויות מעבר לים, כמו גם בשוקי המטבעות. כרגיל, גם לו"ז המאקרו ורווחי החברות יהיו באור הזרקורים בימים הקרובים.

נציין כי היום לא מתקיים מסחר, לרגל יום הנשיאים.

נשיא הבנק המרכזי האירופי (ECB), ז'אן קלוד טרישה, אמר היום כי הוא עומד מאחורי הצעדים המתוכננים להצלת הכלכלה היוונית. "כאשר סרקוזי, מרקל, ברלוסקוני וזבטרו חותמים על אותו מסמך שקובע את המדיניות להצלת יוון, מדובר בעניין רציני", אמר טרישה בראיון לרשת LCI הצרפתית, כשהוא מתייחס להודעה משבוע שעבר של מועצת אירופה על הצלת יוון.

בינתיים, המשקיעים ממתינים לפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל, במסגרתה הם צפויים לדון בדרכים להצלת יוון מהמשבר הפיננסי אליו נקלעה. נציין כי החובות של יוון מגיעים ל-300 מיליארד אירו והחוב לתוצר הוא 125% - הנתונים הקשים ביותר בגוש האירו.

"אנשים מצפים למילה כלשהי מהקהילה האירופית, לאיזושהי הוכחה שהיא תעניק עזרה ולא רק הנחיות. אם ההודעה שתצא בסיום הפגישה בבריסל תהיה בלתי מחייבת, השוק יגלה מתיחות", אמר רוברט פאווליק, אסטרטג שווקים בכיר ב-Banyan Partners. "אם נתקרב לאיזושהי החלטה או פתרון באירופה, לא רק לגבי יוון אלא באשר לעזרה פוטנציאלית למדינות אחרות, אמור להתחיל ראלי בשוק, שכן יוסר סימן שאלה שריחף מעליו".

החששות סביב בעיות החוב ביוון יחד עם ספרד ופורטוגל הביאו ליציאת המשקיעים מנכסים מסוכנים יותר, דוגמת מניות וסחורות, לעבר השקעות שנתפסות כבטוחות יותר, דוגמת הדולר ואג"ח ממשלתיות.

"ברננקי, האקרובט הנודע"

כאמור, באור הזרקורים השבוע תהיה גם זירת המאקרו, כולל נתונים משוק הנדל"ן, ודו"חותיהן של 4 חברות במועדון הדאו ג'ונס - קראפט, וול מארט, מרק ו-HP.

בנוסף, ביום ד' יפרסם ה'פד' את הפרוטוקול מישיבת הריבית בינואר. משקיעים יחפשו בטקסט רזים לגבי מדיניות הריבית העתידית. "ברננקי, האקרובט הנודע, שמשמש במקרה גם כיו"ר ה'פד', הדהים בעבר את המשקיעים כשהצליח לשכנע בצמיחה בלי אינפלציה, ומעוניין כעת לבצע פעלול קשה לא פחות - לגרום לעליית הריבית הקצרה בלי שזאת תגרור לעלייה בארוכה ותפגע חס וחלילה בשוק הנדל"ן ובאשראי ארוך הטווח. לצורך כך הוא משתמש בכלי יצירת הציפיות. בשבוע שעבר פשוט הודיע ברננקי שזה מה שהוא רוצה שיקרה ונתן לשוק לשבור את הראש איך הוא יעשה את זה", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

צפי לעלייה של 0.3% במדד ינואר

■ ביום ג' יפורסם מדד האמפייר סטייט למגזר היצרני באזור ניו-יורק לחודש פברואר, הצפוי לעלות ל-18 נקודות, מרמה של 15.92 נקודות בחודש ינואר.

■ ביום ד' יפורסמו התחלות ואישורי בנייה לחודש ינואר. התחלות בנייה צפויות לעלות ל-580 אלף יחידות בקצב שנתי, לעומת 557 אלף בדצמבר. אישורי בנייה צפויים לרדת ל-615 אלף, לעומת 653 אלף חודש לפני כן.

■ במקביל, יפורסם מדד מחירי היבוא והיצוא לחודש ינואר.

■ בהמשך תפורסם התפוקה התעשייתית לחודש ינואר, שצפויה לעלות ב-0.8%, בהמשך לעלייה של 0.6% בחודש דצמבר. מדד ניצולת הייצור צפוי לעלות מ-72% ל-72.6%.

■ לקראת סוף יום המסחר יפורסם הפרוטוקול מישיבתה האחרונה של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב.

■ מדד המחירים ליצרן לחודש ינואר יפורסם ביום ה', כאשר הצפי הוא לעלייה של 0.8%, לעומת עלייה של 0.2% בחודש דצמבר. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.1%, לעומת קפאון בחודש הקודם.

■ הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להצביע על ירידה ל-430 אלף תביעות חדשות, מ-440 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

■ עוד ביום ה' - מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש ינואר, הצפוי לעלות ב-0.5%, בהמשך לגידול של 1.1% בדצמבר.

■ במקביל יפורסם מדד הפילדלפיה פד לחודש פברואר, הצפוי לעלות ל-17 נקודות, מרמה של 15.2 נקודות בחודש ינואר.

■ ביום ו' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, והוא צפוי להצביע על עלייה של 0.3%, בהמשך לגידול של 0.1% בדצמבר. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, צפוי לעלות ב-0.2%, בהמשך לעלייה של 0.1% בדצמבר.

מחר, קראפט פודס צפויה לדווח על רווח של 45 סנט למניה עבור הרבעון הרביעי, לעומת 43 סנט ברבעון המקביל. ענקית התרופות מרק , צפויה להציג עבור הרבעון הרביעי רווח של 78 סנט למניה, אל מול 87 סנט למניה ברבעון האחרון של 2008.

לאחר הנעילה ביום ד', חברת HP צפויה לדווח על רווח של 1.05 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת 93 סנט למניה ברבעון המקביל. אפלייד מטיריאלס צפויה לדווח על מעבר לרווח של 13 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון שלה.

הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, וול-מארט , תפרסם ביום ה' את דו"חותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי של 2010, כשהצפי הוא לרווח של 1.12 דולר למניה, לעומת 1.03 דולר ברבעון המקביל. נובל אנרג'י תדווח גם כן, כשהצפי הוא לרווח של 1.03 דולר למניה ברבעון הרביעי, לעומת רווח של 91 סנט למניה ברבעון המקביל.

מלבד כוונותיה של מיקרוסופט להכניס אפליקציה חברתית לאאוטלוק, המנכ"ל סטיב באלמר ואנשיו רוצים לקחת נתח גם בטרנד חברתי שתופס תאוצה בשנתיים האחרונות: משחקים ברשתות חברתיות. לדברי מקורבים לחברה, מיקרוסופט נמצאת כעת במו"מ מתקדם לרכישת חברת CrowdStar, המפתחת משחקים מקוונים עבור רשתות חברתיות כאלה. ההחלטה על רכישה בפועל של החברה על-ידי מיקרוסופט או כל מועמדת אחרת צפויה להתקבל בשבועות הקרובים.

טבע צפויה לפרסם מחר בבוקר את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים, טבע אמורה לדווח על רווח נקי של 95 סנט למניה, לעומת 76 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008. הכנסות החברה צפויות לצמוח ב-34% ולהסתכם ב-3.81 מיליארד דולר.

בתוך כך, הודיעה היום החברה כי יו"ר הדירקטוריון, אלי הורביץ יוצא לחופשת מחלה של כ-3 שבועות לאחר שעבר בהצלחה טיפולים במחלה שאובחנה אצלו לאחרונה. במהלך תקופה זו, הפרופסור משה מני, חבר דירקטוריון ותיק ימלא זמנית את מקומו של מר הורביץ כיו"ר הדירקטוריון.

ביום ד', יהא זה תורה של נייס להציג תוצאותיה הרבעוניות, כשהצפי הוא לירידה ברווחיה ל-42 סנט למניה, לעומת 50 סנט למניה ברבעון המקביל. גם רווחיה של איתוראן צפויים לרדת- מ-28 סנט למניה ל-22 סנט למניה ברבעון האחרון.

קומטאץ' ערכה אתמול כנס למשקיעים ולאנליסטים ובו פירטה את תחזיותיה לשנה הנוכחית: ההכנסות צפויות לעמוד השנה על 17 עד 18 מיליון דולר (צמיחה שנתית של 15% בקירוב), אך בכנס דיבר מנטל על Accelerate Growth עבור השנתיים עד שלוש השנים הבאות, ולפי הערכות כוונות החברה הן לצמיחה של 25% עד 30% בממוצע לשנה. בשורה התחתונה צופה מנטל כי קומטאץ' תרשום השנה רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 5.2 מיליון דולר בשנת 2009.

ווקלטק קוטפת את הפירות של אסטרטגיית ההתמקדות באפריקה, עם חוזה חדש בקניה.

מלאנוקס ממשיכה לפנק את בכיריה, ובראשם את המנכ"ל אייל ולדמן. בלילה שבין שישי לשבת, קצת אחרי העשה 3 לפנות בוקר, הוציאה מלאנוקס דיווח לבורסה בו היא מכריזה על חלוקת בונוסים למנהליה הבכירים בהיקף כולל של 285 אלף דולר, בגין ביצועי שנת 2009. ולדמן עצמו יקבל 142 אלף דולר וסמנכ"ל הכספים שלו, מיכאל גריי, יקבל 40 אלף דולר. שי כהן, סגן נשיא להנדסה, יזכה לבונוס של 33 אלף דולר; מיכאל קגן, סמנכ"ל טכנולוגיה, יקבל 32 אלף דולר ומארק סולצברג, סמנכ"ל מכירות בחברה, יקבל בונוס של 40 אלף דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]