עוד יום חזק בת"א: המעו"ף עלה ב-0.6%; טבע ירדה ב-1.1% לאחר דו"חות

טבע הרוויחה 3 מיליארד דולר ב-2009 על הכנסות שיא של 13.9 מיליארד דולר ■ טאואר מגדילה את כושר הייצור בהשקעה של 15 מיליון דולר - קפצה 3.8% ■ אומדן ראשון לצמיחת התמ"ג לרבעון הרביעי - 4.4%

המסחר בבורסת תל אביב התנהל גם היום (ג') בעליות שערים לאחר פתיחת מסחר מעורבת בציפייה לפתיחה חיובית לשבוע המסחר המקוצר בוול סטריט. כזכור, אמש הבורסות בניו יורק היו סגורות לרגל חופשת "יום הנשיא". החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים על פתיחת מסחר חיובית. אסיה ננעלה הבוקר בעליות שערים ואירופה נסחרת גם היא במגמה חיובית.

בין מוקדי המסחר היום עמדו דו"חותיה הרבעוניים והשנתיים של ענקית הגנריקה טבע , אשר דיווחה לפני פתיחת המסחר כי הרוויחה בשנה החולפת 3 מיליארד דולר על הכנסות שיא של 13.9 מיליארד דולר, קרי צמיחה של 25% בהשוואה לשנת 2008. מה שעלול להעיב היום על מצב רוח המשקיעים הוא הפספוס הקל של טבע בתוצאות הרבעון הרביעי. הרווח הנקי ברבעון עלה ב-28% והסתכם ב-847 מיליון דולר, שהם 94 סנט למניה - נמוך בסנט אחד למניה מהתחזיות המוקדמות בשוק.

ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-33% והגיעו ל-3.8 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות. היחלשות הדולר ברבעון הרביעי תרמה 98 מיליון דולר להכנסות החברה, אולם בשנת 2009 גרעו שינויים בשערי המטבעות 572 מיליון דולר מהכנסות החברה. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים בוול סטריט, טבע הייתה אמורה לרשום רווח נקי של 95 סנט למניה ברבעון הרביעי, על הכנסות של 3.81 מיליארד דולר.

מניית טבע, שנושקת ל-60 דולר, זינקה בשנה האחרונה ב-29% וזוכה לאהדה רבה מצד האנליסטים: מתוך 18 האנליסטים המסקרים אותה, מרביתם מחזיקים בהמלצת "קנייה", כאשר מחיר היעד החציוני עומד על 66.5 דולר למניה ויש מי שמעניקים לה מחיר יעד של 70 דולר למניה. טבע תחלק דיבידנד של 70 אגורות למניה, קרי עלייה של 16.7% בהשוואה לדיבידנד של 60 אגורות למניה שחולק ברבעון השלישי.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשעות הצהריים את האומדן הראשון לצמיחת התמ"ג לרבעון הרביעי של 2009, ממנו עולה כי המשק התאושש במהרה כשהתוצר גדל ב-4.4% ברבעון האחרון, זאת לאחר עלייה של 3% ברבע השלישי ועלייה של 1.2% ברבעון השני של השנה הקודמת.

עוד דיווחה הלמ"ס כי התמ"ג במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות עלה במחצית השנייה של שנת 2009 ב-2.9% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 1.6% במחצית הראשונה. ההתפתחויות לפי רבעונים מראה שהתמ"ג עלה ברבעון הרביעי של 2009 ב-4.4%, לאחר .

אמש לאחר נעילת המסחר בבורסה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, אשר הפתיע הגדול כאשר הצביע על ירידה של 0.7% לעומת קונצנזוס הכלכלנים לירידה מינורית יותר בשיעור של 0.3%.

לבייב: "אני לא יכול לומר ששוק הנדל"ן התחמם ממש"

טאואר דיווחה היום כי בכוונתה להגדיל את כושר הייצור של החברה במפעליה בארה"ב ובישראל כדי להתמודד עם הביקושים של הלקוחות למוצריה, שעולים לדבריה על כושר הייצור הנוכחי של החברה. החברה תרכוש מכונות יצור חדשות בעלות מוערכת של 15 מיליון דולר ותגדיל את כושר הייצור במפעלים בישראל ובארה"ב. במתקן הייצור פאב 2 של החברה בישראל, טאואר תעלה כושר הייצור בכ-30,000 פרוסות (Wafers) בשנה, ובמתקן הייצור בקליפורניה יורחב כושר הייצור בכ-36,000 פרוסות בשנה. לדברי החברה, רכישת מכונות הייצור תביא לעלייה משמעותית בכושר הייצור בכ-66,000 פרוסות בשנה.

בכלל פיננסים מעלים היום המלצתם לבזק ל"תשואת שוק" ומעניקים לה מחיר יעד של 10.8 שקל. בכלל פיננסים מעריכים כי החברה צפויה להמשיך ולהראות תוצאות יפות בטווח הנראה לעין יחד עם שיפור עקבי ומציינים את נושא הדיבידנד, שצפוי להיות ה"כוכב" של הרבעון כשהחברה תחלק את הרווחים מהמחצית השנייה של השנה, שכוללים את רווח ההון בגין YES, ובסה"כ סכום של 2.34 מיליארד שקל, המהווה תשואת דיבידנד של 9.4% על השווי הנוכחי.

גילת דיווחה כי סיימה את שנת 2009 עם הכנסות בסך של כ-228.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-267.5 מיליון דולר בשנת 2008. הרווח הנקי בשנת 2009 עלה ל-1.9 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ-1.1 מיליון דולר בשנת 2008. את הרבעון הרביעי של 2009 סיימה גילת עם הכנסות בסך של כ- 56.6 מיליון דולר, עלייה קלה לעומת 54.6 מיליון דולר שברבעון הקודם וירידה בהשוואה לכ-66.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. בשורה התחתונה רשמה גילת ברבעון הרביעי של השנה רווח נקי בסך של כ-349 אלף דולר בהשוואה להפסד בסך של כ-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2008.

פטרוכימיים ביקשה במסגרת השלב המוסדי בהנפקת האג"ח שלה לקבל התחייבויות מוקדמות מגופים מוסדיים בסך של 100 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ה' שהוצעה בריבית שקלית משתנה, כאשר בפועל התקבלו התחייבויות מוסדיים לרכישת אג"ח בסך של כ- 347 מיליון שקל. בעקבות ביקושי היתר החליטה החברה להגדיל את היקף ההתחייבות המוקדמת של המשקיעים המוסדיים ל- 152 מיליון שקל.

פרטנר עומדת לחשוף השבוע שינוי ארגוני חדש שהיא מבצעת, במסגרת הפיכת החברה לחברת תקשורת כוללת. השינוי ייחשף ככל הנראה ביום חמישי, והוא בא על רקע העובדה שהחברה לא ביצעה שינוי ארגוני מקיף שנים רבות והיא רוצה לרענן את עצמה באמצעות המהלך. מדובר בשינוי ארגוני שלא אמור לכלול פיטורי עובדים.

אמש נחשף ב"גלובס" כי רמי לוי הגיש הצעה לרכוש את פרויקט הולילנד בירושלים תמורת 145.5 מיליון שקל במזומן. הקרקע של נידר, בשטח של 9 דונם, מיועדת לבניית 265 יחידות דיור וכ-1,600 מ"ר מסחר בפרויקט היוקרתי. מכירת הדירות צפויה להניב הכנסות של 400-600 מיליון שקל.

לאחר שבנק דיסקונט דיווח אתמול כי הוא מאיץ את תהליך מכירת אחזקותיו בחברת תעודות הסל, תכלית, חשף "גלובס" אמש כי שותפו להחזקה, מייקל דיוויס המחזיק ב-80% מתכלית, עלול להקשות על הבנק לבצע את המהלך, שכן לדיוויס אין כוונה לשנות את שיעור החזקתו, לא בדרך של רכישת המניות אותן מציע דיסקונט למכירה, ולא בדרך הפוכה של הצטרפות למהלך המכירה של דיסקונט. שמירה של דיוויס על החזקתו בתכלית תעודות סל בשיעור הנוכחי, עשויה להקשות על דיסקונט למכור את מניותיו, ולהוות מכשול עבור הבנק, משום שקונים פוטנציאליים עלולים להירתע מלרכוש אחזקת מיעוט בחברה.

אפי פיתוח מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב השיקה את מלון העסקים אקווה מרין שנבנה סמוך לקרמלין במוסקבה שברוסיה בהשקעה של יותר מ-50 מיליון דולר. לבייב אמר בנאום לרגל ההשקה כי "אני לא יכול לומר ששוק הנדל"ן התחמם ממש, והכל נמכר כמו לחמניות חמות, זה לא המצב אבל אנחנו רואים ביקוש, אנחנו רואים תנועה".

בריינסוויי הודיעה כי קיבלה אישור CE לשווק באירופה את מכשיר ה-Deep TMS לטיפול בסכיזופרניה. מדובר באפליקציה נוספת של מכשיר ה-Deep TMS של בריינסוויי, לאחר שבספטמבר 2009 קיבלה החברה אישור CE לשיווק המכשיר לטיפול במאניה דיפרסיה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]