הקרב מתחיל: חוק בנק ישראל יגיע לוועדת הכספים ביום ב'

כך החליט היום יו''ר הועדה, משה גפני ■ גפני החליט בשבוע שעבר כי חוק בנק ישראל החדש לא יאושר לפני פגרת האביב של הכנסת ■ פישר יאלץ להחליט אם הוא נשאר לכהונה נוספת כנגיד בנק ישראל, בלי חוק בנק ישראל חדש ביד, בניגוד לתכנונו המקורי

חוק בנק ישראל יגיע ביום שני הקרוב לוועדת הכספים, כך החליט היום יו''ר הועדה, משה גפני מיהדות התורה. כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, גפני החליט בשבוע שעבר כי חוק בנק ישראל החדש לא יאושר לפני פגרת האביב של הכנסת אשר מתחילה ב-18 במארס.

יו''ר הועדה הסביר את החלטתו ואמר בדיון פנימי שנערך שלשום כי לצורך דיון מעמיק על השלכות החוק נדרשים "לפחות 10 דיונים" בוועדה ולצורך כך הוא מוכן לקיים דיונים בנושא "פעמיים בשבוע". לפיכך, הזמן שנותר עד הפגרה אכן לא יספיק כדי לקיים עשרה דיונים וחוק בנק ישראל החדש לא יאושר לפני ה-22 באפריל, מועד תום פגרת האביב, וכשבוע לפני מועד תום הקדנציה הראשונה של פישר שיחול ב-1 במאי. לכן, פישר יאלץ להחליט אם הוא נשאר לכהונה נוספת כנגיד בנק ישראל, בלי חוק בנק ישראל חדש ביד, בניגוד לתכנונו המקורי.

כפי שנחשף ב"גלובס", פישר התנה כהונה נוספת כנגיד בנק ישראל בשני תנאים: חקיקת חוק בנק ישראל חדש הכולל השתחררות מהפיקוח על השכר של הממונה על השכר במשרד האוצר, דבר שכאמור לא יקרה, וגם העברת אגף הפיקוח על שוק ההון והביטוח הממוקם עתה במשרד האוצר אל תוך בנק ישראל, דבר שלא צפוי להתרחש בשנה הקרובה.

בשיחה עם "גלובס" בשבוע שעבר אמר יו''ר ועדת הכספים כי "חוק בנק ישראל צפוי לעבור שינויים רבים בוועדה" איום עליו חזר גפני השבוע לרגל אישור הצעת החוק בקריאה הראשונה על ידי הכנסת.