נעילה חיובית בוול סטריט: "השוק ממתין לפקיעת האופציות"

גלובס tv אופנהיימר ל"גלובס": "מאז שה-S&P 500 חזר מעל 1,100 נק', לשוק אין כוח לעלות יותר" ■ עליות במדד האינדיקטורים המובילים והפילדלפיה פד ■ לאחר הדו"חות: וול מארט איבדה 1.7%; HP עלתה 1.3%

לאחר פתיחה עם נטייה לירידות שערים, המסחר בוול סטריט עבר לטריטוריה החיובית והצליח לשמור עליה עד לסיום המסחר, בכך הבורסה מעבר לים סגרה שלושה ימי עליות רצופים. המדדים המובילים סיימו ברמות הגבוהות של היום - כשהוסיפו 0.7%-0.8% לערכם. זאת, על רקע נתוני המאקרו שפורסמו אחרי פתיחת המסחר, שהיו אלה ששינו את הכיוון בשוק.

נזכיר, כי אחרי פתיחת המסחר פורסמו מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים, שעלה בינואר והשלים 10 חודשים רצופים של עלייה - הרצף הארוך ביותר מאז 2004. בנוסף, מדד הפילדלפיה פד עלה בחודש השישי ברציפות.

איתי ברקן, מבית ההשקעות אופנהיימר אמר היום ל"גלובס", כי המסחר הערב מתאפיין במחזורים דלילים, ולמעשה מסתכם בחצי מהממוצע של המסחר בחודשים האחרונים. לדברי ברקן, מאז שה-S&P 500 חזר להיסחר מעל רמת ה-1,100 נק', לשוק אין כוח לעלות יותר. "וול סטריט מחפשת כיוון בהמתנה לפקיעת האופציות על המדדים המובילים בוול סטריט שצפויה מחר. להערכתי, תשומת הלב של המשקיעים מתמקדת פחות בנתוני המאקרו של היום, ויותר בפקיעה מחר וכן במדד המחירים לצרכן שיפורסם גם הוא מחר", לדבריו.

נתוני המאקרו שפורסמו לאחר הפתיחה קיזזו את השפעתם של אלו שפורסמו כשעה לפני הפתיחה - הדו"ח השבועי של נתוני התעסוקה הצביע על עלייה מפתיעה במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה - לעומת הצפי לירידה, ומדד המחירים ליצרן שזינק בינואר יותר מהצפי המוקדם והצביע על עלייה באינפלציה.

כן ברקע, היו דו"חותיה של ענקית הקמעונאות וול מארט, שעקפה את התחזיות המוקדמות בוול סטריט בשורה העליונה, פיספסה בתחתונה, והמכירות בחנויות הזהות של החברה, אחד המדדים העיקריים להצלחת החברה, ירדו. גם תוצאותיה של HP, שעקפה את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה, השפיעו על מניות הטכנולוגיה, שנסחרו במגמה מעורבת, אולי על רקע הירידה החדה במניית אפלייד מטיריאלס, למרות הדו"חות הטובים אתמול.

ברקע למסחר - קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה היום כי היא מתכננת למכור 191.3 טון של זהב בשוק הפתוח ובכך צפויה להוריד את מחירי הזהב ומניות המתכת. המכירות המתוכנות הינם בהיקף 6.19 מיליארד דולר במחירים שוטפים, לפי הדיווח של CNBC. מכירת הזהב בשוק הפתוח באה לאחרי מהלך של פריקת כ-212 טון של זהב לבנקים המרכזיים, כחלק מתוכנית מכירת הזהב שאושרה על ידי חבר המנהלים של קרן המטבע הבינלאומית בספטמבר אשתקד. מהלך המכירות המתוכנן אמור להשלים את התוכנית של קרן המטבע הבינלאומית במטרה לצמצם את אחזקותיה במתכת היקרה בכ-12.5%.

בתגובה - החוזים העתידיים על זהב סיימו בירידה של 0.1% ל-1,118 דולר לאונקיה, לאחר שמוקדם יותר ירדו ב-1.3% ל-1,106 דולר לאונקייה.

עלייה עשירית ברציפות במדד האינדיקטורים המובילים

ב-15:30, שעון ישראל, דווח כי מדד המחירים ליצרן לינואר זינק ב-1.4% במונחים שנתיים, לעומת הצפי לעלייה של 0.8%, לאחר עלייה של 0.2% בחודש דצמבר. מדד הליבה שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בינואר ב-0.3%, לעומת הצפי לעלייה של 0.1%, לאחר קפאון בחודש הקודם.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עלה בשבוע החולף ב-31 אלף לרמה של 473 אלף תביעות, לעומת התחזיות המוקדמות לירידה ל-430 אלף תביעות חדשות, מ-440 אלף תביעות בשבוע שלפני כן. מספר התביעות המתמשכות נותר ללא שינוי על 4.56 מיליון תביעות, והממוצע החודשי ירד ב-24 אלף ל-4.59 מיליון תביעות - הרמה הנמוכה ביותר השנה.

ב-17:00 פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש ינואר, שעלה ב-0.3%, והשלים 10 חודשים רצופים של עלייה - הרצף הארוך ביותר מאז 2004. עם זאת, נציין, המדד צפוי היה לעלות ב-0.5%, בהמשך לגידול של 1.2% בדצמבר - נתון שלעצמו עודכן מעלייה של 1.1%.

במקביל פורסם מדד הפילדלפיה פד לחודש פברואר, הבודק את הפעילות היצרנית באזור. המדד עלה בחודש השישי ברציפות לרמה של 17.6 נקודות, מעט יותר מהצפי לעלייה ל-17 נקודות, מרמה של 15.2 נקודות בחודש ינואר.

HP עוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה

הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, וול-מארט , דיווחה כי ברבעון הפיסקלי הרביעי רשמה גידול של 21% ברווח הנקי ל-4.6 מיליארד דולר - יותר מהצפי. המכירות עלו ב-4.4% והסתכמו ב-113.6 מיליארד דולר - פחות מהצפי. המכירות בחנויות שפתוחות לפחות מזה שנה, אחד המדדים העיקריים להצלחת החברה, ירדו ב-1.6%.

נובל אנרג'י דיווחה על ירידה של 41.6% ברווח הנקי שהסתכם ב-178 מיליון דולר או רווח למניה של 1.01 דולר ברבעון הרביעי של 2009, לעומת צפי כי תדווח על רווח של 1.03 דולר למניה. הכנסות החברה הסתכמו ב-760 מיליון דולר בעוד שצפי האנליסטים היה גבוה יותר והסתכם בממוצע ב-766 מיליון דולר.

DELL צפויה דווח היום על ירידה של 2 סנט ברווח למניה ברבעון הרביעי ל-27 סנט.

לאחר הסגירה אמש, HP דיווחה על גידול של 21% ברווחי הרבעון הפיסקלי הראשון שלה ל-2.3 מיליון דולר, או 88 סנט למניה, על צמיחה של 8.3% בהכנסותיה ל-31.2 מיליארד דולר. להוציא פריטים חד-פעמיים, HP היתה מרוויחה 1.1 דולר למניה. אנליסטים ציפו לרווח של 1.08 דולר למניה, על הכנסות בהיקף 30 מיליארד דולר.

אפלייד מטיריאלס דיווחה אמש על מעבר לרווח מתואם של 13 סנט למניה ברבעון האחרון, בהתאם לציפיות האנליסטים, וזאת - על עלייה של 39% בהכנסותיה ל-1.85 מיליארד דולר.

בנק גולדמן זאקס תובע שבעה בכירים לשעבר מאגף הניהול ההון הפרטי אשר עזבו את החברה והצטרפו לשורות המתחרה קרידט סוויס בתחילת החודש, כך מראים מסמכים רשמיים שהוגשו היום לבית המשפט.

יצרנית כלי הרכב דיימלר פרסמה את דו"חות שנת 2009 מהם עולה כי היא הפסידה 2.6 מיליארד אירו. הכנסות החברה ירדו ב-20% והסתכמו ב-78.9 מיליארד אירו. ברבעון האחרון של השנה החברה הפסידה 352 מיליון אירו. החברה הודיעה כי לא תחלק דיבידנד.

פרטנר ריכזה עניין לאחר שהציגה היום מבנה ארגוני חדש ושינויים בצוות ההנהלה. השינוי הארגוני המקיף מיועד לממש את המעבר של החברה ממפעיל סלולארי לספק תקשורת כולל, כמו גם, להעצים את גישתה המכוונת לקוח של פרטנר. במסגרת השינויים הפרסונליים הודיעה החברה כי חיים בקר, סמנכ"ל התפעול והלוגיסטיקה פורש לגימלאות.

יצרנית התרופות תרו הודיעה היום כי תפסיק את פעילות הייצור במתקן היצור הסטרילי של חברת הבת שלה באירלנד. הפסקת פעילות היצור מתוכננת להתחיל בסוף חודש מרס 2010. תרו אירלנד תמשיך לשמור את מתקן היצור במצב טוב.

טאואר-ג'אז הודיעה כי קיבלה את פרס "ספק השנה לשנת 2009" מחברת Skyworks Solutions (סימול: SWKS), חברה אמריקנית המהווה אחד לקוחות החברה המרכזיים והגדולים בשנים האחרונות.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]