הדולר הגיב לברננקי: התחזק היום ב-0.3% ל-3.76 שקל

האירו נחלש ב-0.22% וננעל על 5.0752 שקלים ■ בסיכום שבועי; הדולר עלה ב-0.56% והאירו איבד הוסיף 0.09% ■ נגיד ה'פד' החל ביציאה מתוכניות הסיוע - העלה את הריבית שהוא לוקח מהבנקים

יומו האחרון של המסחר המקומי במט"ח (ו') התנהל במגמה מעורבת, כשהשקל נסחר בכיוונים מנוגדים ביחס לשני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו של המטבע האמריקני התחזק ב-0.3% כאשר השער היציג נקבע על 3.76 שקלים, בעוד ששערו של האירו ממשיך דרכו מטה, נחלש ב-0.22% וננעל ב-5.0752 שקלים.

בסיכום שבועי, הדולר עלה ב-0.56% והאירו הוסיף 0.09%.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג התחזק בשיעור של 0.3% ונקבע ברמה של 3.749 שקלים, לעומתו האירו היציג צנח ב-0.9% ל-5.086 שקלים.

גם בזירת המט"ח הגלובלית הדולר מתחזק. האירו יורד ב-0.24% לרמה של 1.3495 דולר לאירו.

ברקע למסחר במט"ח, נגיד ה'פד', בן ברננקי, החל לממש את שידבר עליו בהחלטת הריבית בשבוע שעבר, וביצע אמש את הצעד הראשון באסטרטגיית היציאה מתוכניות הסיוע הממשלתיות. נגיד הפדרל ריזרב העלה את הריבית שהוא לוקח מהבנקים ל-0.75% מ-0.5% - בפעם הראשונה מזה יותר משלוש שנים. ה'פד' עדיין מכחיש כי כי מדובר בצעד ראשון לעבר העלאת הריבית הרגילה, וטוען כי המהלך הוא טכני בלבד.

בתגובה להודעה אמש, הדולר הגיב בעלייה ביחס למטבעות הזרים המובילים - התחזק מול האירו לרמה של 1.3444 דולר לאירו - הרמה הגבוהה מאז מאי אשתקד; מול הין נסחר ב-91.71 ין לדולר - הרמה הגבוהה מאז תחילת ינואר.

"שער הדולר צפוי להמשיך בהתחזקות מול מטבעות העולם ובמיוחד כנגד היורו שנמצא במגמת היחלשות על רקע המשבר ביוון. במידה וייתגברו ההערכות כי הפד יעלה את הריבית במשק כבר בחודשים הקרובים, מה שאני חושב שלא יקרה, צפוי הדולר להמשיך להתחזק וגם תשואת אגרות החוב הממשלתיות ימשיכו לעלות", אמר אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, ל"גלובס".

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, התייחס למהלך של ברננקי, ואמר כי מזה כמה חודשים תרים השווקים הפיננסיים אחר רמז ליציאת ארה"ב מתכניות הסיוע. גם כך סבלו השווקים בשבועיים האחרונים מעצבנות יתר עקב המשבר בגוש האירו. "ארה"ב אינה מעוניינת לעורר גלים ומנסה להגדיר צעד זה כטכני בלבד אולם השווקים רואים בצעד זה איתות ברור לכך שהצעדים הנוספים בדרך ומגיבים בהתאם", לדבריו.