שר האוצר הגרמני: מדינות גוש האירו ילוו ליוון עד 34 מיליארד דולר

הסכום שתתרום כל אחת ממדינות הגוש ליוון ייקבע לפי יחס ההון שלה בבנק המרכזי האירופי, כאשר הנתח של גרמניה יגיע ל-4-5 מיליארד אירו ■ יוון תצטרך להוכיח עד ה-16 במארס כי היא על מסלול צמצום בגרעון

שר האוצר הגרמני אמר כי מדינותגוש האירו יספקו ליוון ביחד סיוע של בין 20 מיליארד ל-25 מיליארד יורו (27.2 מיליארד עד 34 מיליארד דולר), כך דווח היום(שבת) המגזין הגרמני "דר שפיגל".

לפי הדיווח, הסכום שתתרום כל אחת ממדינות הגוש ליוון ייקבע לפי יחס ההון שלה בבנק המרכזי האירופי, כאשר הנתח של גרמניה בחבילת הסיוע יגיע לארבעה עד חמישה מיליארד אירו.

לפי התוכנית הגרמנית, הסיוע יותנה בתנאים נוקשים וההלוואות יינתנו רק לאחר שמדינות גוש האירו יהיו בטוחים שיוון אכן תעמוד בהם.

שרי האוצר של גוש האירו אשר נפגשו בבריסל בשבוע שעבר ודנו בדרכים להצלת יוון מהמשבר הפיננסי אליו נקלעה, נתנו ליוון תקופה של 30 יום כדי לצמצם את הגרעון התקציבי אליו היא נקלעה. השרים טענו כי אתונה לא הצליחה לגייס תמיכה ממקורות אחרים בשווקים ולכן היא צריכה להוכיח את יעילות הצעדים הפיסקליים שהיא מתכננת לבצע.

בהתאם לדרישתם, יוון תצטרך להוכיח על בסיס יומי מהיום עד ה-16 במארס כי היא נמצאת על מסלול של צמצום בגרעון, ואחרת, היא צריכה להציע צעדים נוספים כדי לעמוד ביעד של 4% ירידה בגרעון התקציבי תוך שנה.