השבוע בוול סטריט: אופטימיות המשקיעים תעמוד למבחן

גלובס tv המשקיעים יתמודדו עם שטף נתוני מאקרו ועם שתי הופעות פומביות של יו"ר הפדרל ריזרב ברננקי ■ מבול של מדווחות ישראליות: טאואר, אורמת טכנולוגיות, אינטרנט זהב, אורבוטק ואופטיבייס

בשבוע הקרוב בוול סטריט, משקיעי המניות צפויים להעמיד למבחן את האופטימיות המחודשת שלהם לגבי איתנותה של הכלכלה האמריקנית. הם יתמודדו עם שטף של נתוני מאקרו, כולל נתונים משוק הדיור ואמון הצרכנים וכן עם דו"חות של חברות מוטות צריכה ונאומים של יו"ר ה'פד'.

נתוני מאקרו שיאשרו את הצמיחה בכלכלה, בקצב מתון מספיק על מנת שה'פד' יותיר את הריבית בשפל ההיסטורי הנוכחי, יתמכו בהמשך הראלי שנרשם בשבוע החולף. "כעת, כשעונת הדו"חות הסתיימה ברובה אנו מגיעים לסוף החודש, נתוני המאקרו במרכז הבמה", אמר מייק או'רורק, אסטרטג שווקים בכיר בחברת הברוקראז' BTIG. "הנתונים שפורסמו לאחרונה מראים כי הכלכלה מתקדמת בקצב הנכון מבחינת משקיעי המניות - אנו משתפרים, אך לא במהירות כזו שתצית את חששות המשקיעים מפני העלאת ריבית".

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, יקיים השבוע 2 הופעות פומביות רשמיות בפעם הראשונה מאז החליט להעלות את ריבית הניכיון בסוף השבוע. ברננקי צפוי לשפוך אור על מדיניות הפדרל ריזרב החדשה לאחר שהחל באסטרטגיית היציאה מההתערבות בשווקים, והמשקיעים יעקבו מקרוב אחר דבריו.

ברננקי יופיע בפני ועדת הפיננסים של בית הנבחרים ביום ד' ובפני פאנל הבנקאות בסנאט ביום ה'. ניסיון העבר מלמד כי וול סטריט והשווקים הפיננסיים עוקבים מקרוב אחר המילים היוצאות מפיו של ברננקי, כך שהוא יבחר את מילותיו בזהירות וכפי הנראה ימשיך לשדר מסרי הרגעה ויסביר כי לא צפויות העלאות ריבית בקרוב.

בועה נוספת לפני פיצוץ

בועה נוספת נמצאת על סף פקיעה בארה"ב: שוק הנדל"ן המסחרי עומד להיות מוצף בגל עיקולים בעתיד הקרוב, במשבר שצפוי להיות דומה בממדיו ובמידת השפעתו למשבר בנדל"ן המגורים, שעדיין מייסר את הכלכלה האמריקנית. כך קובע ניתוח שמתפרסם בעמוד הראשון של העיתון "וושינגטון פוסט".

אבל בניגוד למשבר נדל"ן המגורים, שפגע בעיקר, אם כי לא רק, בבנקים הארציים הגדולים, גל העיקולים של הנכסים המסחריים יטביע תחתיו בנקים קהילתיים קטנים יותר ברחבי ארה"ב, ויכתים נכסים רבים שנחשבים אייקונים לאומיים, לרבות בית-המלון המפואר "מייפלאואר" בוושינגטון, שזוכה לפופולריות רבה אצל ראש מדינות שמבקרים בבירה. סבב היסורים הבא, שרבים ציפו לו אך קיוו שתחזיותיהם יתבדו, נראה עתה ודאי, לפי ה"פוסט".

אמון הצרכנים צפוי לרדת

■ ביום ג' יפורסם מדד S&P /קייס שילר, של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב, לחודש דצמבר. המחירים צפויים לרדת ב-3.1%, בהמשך לקיטון של 5.3% בחודש נובמבר.

■ בהמשך יפורסם מדד אמון הצרכנים לחודש פברואר. כלכלנים צופים ירידה לרמה של 55 נקודות, לעומת 55.9 נקודות בחודש ינואר.

■ ביום ד' יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש ינואר. כלכלנים צופים כי המספר יעלה ל-355 אלף יחידות, בהשוואה ל-342 אלף יחידות בחודש דצמבר.

■ ביום ה', הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות עלייה ל-480 אלף תביעות, לעומת 473 אלף בשבוע הקודם.

■ במקביל יפורסם דו"ח בנוגע להזמנות סחורות בנות-קיימא בחודש ינואר. להערכת כלכלנים, בחודש זה נרשמה עלייה של 1.5%, לאחר גידול של 0.3% בחודש דצמבר.

■ ביום ו' ההערכה השנייה בדבר התמ"ג ברבעון הרביעי, כשהצפי הוא להתרחבות של 5.7%.

■ בהמשך יפורסם מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו לחודש פברואר, הצפוי לרדת ל-59 נקודות מרמה של 61.5 נקודות בחודש ינואר. כל קריאה מעל 50 מסמנת התרחבות של המגזר היצרני.

■ כמו כן יפורסם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מתוקנים, לחודש פברואר. הצפי הינו ל-74 נקודות

■ הנתון האחרון לשבוע זה - נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש ינואר. כלכלנים צופים עלייה ל-5.5 מיליון יחידות, לעומת 5.45 מיליון בחודש דצמבר.

רשת הום דיפו צפויה להציג ביום ג' רווח של 16 סנט למניה עבור הרבעון הרביעי, לעומת 19 סנט ברבעון האחרון של 2008. לעומתה, רווחיה של טרגט צפויים לקפוץ ל-1.16 דולר למניה ברבעון האחרון, לעומת 81 סנט ברבעון המקביל שנה לפני כן.

סביינט צפויה לדווח מחר על הפסד של 29 סנט למניה עבור רבען האחרון, לעומת הפסד של 45 סנט למניה ברבעון המקביל, אינטרנט זהב , אורבוטק ואופטיבייס תדווחנה גם כן, אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

אורמת טכנולוגיות תדווח ביום ג', כשהצפי הוא לרווח של 31 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת 26 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2008.

ביום ד', טאואר צפויה לדווח על הפסד של 9 סנט למניה ברבעון הרביעי, לעומת הפסד של 15 סנט למניה ברבעון המקביל.

מגל ו-012 סמייל תדווחנה ביום ו', אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

כלכלני ברקליס קפיטל מעלים את מחיר היעד של מניית טבע ל-69 דולר, מ-66 דולר, ואת תחזית הרווח למניה ב-2010 ל-4.53 דולר, מ-4.52 דולר בתחזית קודמת; ההמלצה נותרת ב"משקל יתר". התחזיות לשנים 2011 ו-2012 נותרות 4.78 דולר ו-5.4 דולר בהתאמה. "טבע נותרה ההשקעה המועדפת עלינו בקרב סקטור הגנריקה", אמרו כלכלני הבנק. "המניה אטרקטיבית - נסחרת במכפיל רווח של 12.6 על התחזית שלהם לרווח למניה ב-2010, וזאת עוד לפני שהתחזיות שפירסמה כבר בתחילת ינואר נכללו בהערכה", אמרו

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]