וול סטריט ננעלה בירידות אחרי 4 ימי עליות; טאואר קפצה 14.2%

המדדים איבדו עד 0.2% מערכם ■ אובמה מחייה רפורמת הבריאות ■ זיו סגל: "פריצה כלפי מעלה ב-S&P 500 מ-1,160 נק' אפשרית" ■ המיזוג בנפט: שלומברגר צנחה 3.7%, סמית' עלתה 8.8%

יום תנודתי היה היום (ב') בוול סטריט. המדדים עברו מספר פעמים במהלך המסחר מעליות לירידות של כ-0.1%-0.2% ובסיום המסחר סיימו בטריטוריה השלילית, לראשונה אחרי 4ימים רצופים של עליות.

האופטימיות של המשקיעים בנוגע לאיתנותה של הכלכלה האמריקנית עמדה היום ותמשיך לעמוד למבחן גם בהמשך השבוע. במסחר היום, מגזר הפיננסים בלט לחיוב, ומניות האנרגיה והסחורות, וכן מניות מגזר הבריאות בלטו לשלילה.

ברקע למסחר, ומה שלא השפיע לבסוף על הסנטימנט בנעילה, תוצאותיה של רשת חנויות ה"עשה זאת בעצמך" Lowe's, שעקפו את תחזיות השוק בשורה העליונה, התחתונה וכן בגזרת התחזיות להמשך 2010. בנוסף, ברקע היה גם מיזוג הענק בסקטור שירותי הנפט של חברת שלומברגר וסמית' אינטרנשיונל בהיקף 11.34 מיליארד דולר.

קבוצה של כלכלנים אמריקנים שידרגו את תחזית הצמיחה של ארה"ב בשנה הקרובה, כשהם מציינים כי ההתרחבות הכלכלית חזרה למסלול הנכון. האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים (NABE) חוזה כי התמ"ג של ארה"ב יצמח בקצב שנתי של 3.1% ב-2010, מקצב צמיחה שנתי של 2.9% בנובמבר. בשנת 2011 הכלכלה האמריקנית תצמח ב-3.2%.

"אנחנו רואים התרחבות בריאה בהמשך הדרך, אך יעבור זמן מה עד שהתנודתיות תעבור והנזקים למאזנים יתוקנו", אמרה נשיאת NABE, לין רייזר, מאוניברסיטת פויינט לומה. הקבוצה מעריכה כי ההתרחבות הכלכלית תגיע הודות לשיפור בשוק התעסוקה כבר בטווח הקרוב.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם מכתב של חמישה שרי אוצר לשעבר, בו הם תומכים ב"חוק וולקר" שעשוי להגביל בנקים מסחריים מלעסוק בפעולות נוסטרו ובפעילויות אחרות, ספקולטיביות יותר. "אסור לבנקים שנהנים מתמיכת ה'פד' ומערבויות של ה-FDIC לעסוק בפעילות ספקולטיבית שאיננה קשורה במישרין לשירותים שהם מעניקים", אמרו.

ובוושינגטון - נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מחייה את הרפורמה בתחום הבריאות שהגיעה לקיפאון לאור התנגדות הרפובליקנים והתגברות הבעיות בזירה הכלכלית והגיאופוליטית. אובמה חשף את התוכנית, לפיה יקים רשות חדשה שתפקח על העמלות העמלות שלוקחות חברות הביטוח, ותמנע מהן לנצל את המצב להפקעת מחירים. בתוכניתו, אובמה מבקש לתת לאזרחי ארה"ב החזרי מס גבוהים יותר, בכדי שיוכלו להרשות לעצמם לרכוש ביטוח בריאות, ובכך בעקיפין גם לצמצם את הגירעון של ארה"ב ב-100 מיליארד דולר ב-10 השנים הקרובות.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך כי ב-2010 תיתכן תהיה פריצה כלפי מעלה במדד ה-S&P 500 מ-1,160 נק', ומגמת העלייה ארוכת הטווח תימשך. "עדיין מוקדם לצאת בחגיגות שורים, אבל בהחלט ניתן לומר שהאפשרות שנראה פריצה של רמת ה-1,160 כלפי מעלה בטווח הזמן הנראה לעין רחוקה מלהיות מופרכת. זהו תרחיש סביר שצריך לקחת בחשבון", לדבריו. סגל מוסיף, כי "בטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,100 נק', כאשר תמיכה מעל השער הזה תיחשב סימן שורי וכך גם מהלך מעל 1,115 נק'. הסיכויים לטווח הקצר נוטים לכיוון של עלייה", אומר סגל.

היום לא פורסמו נתוני מאקרו

רשת חנויות ה"עשה זאת בעצמך" Lowe's שהיא השנייה בגודלה בארה"ב אחרי Home Depot, עקפה ברבעון הרביעי את תחזיות האנליסטים, וצופה כי התוצאות אף ישתפרו ב-2010. החברה דיווחה על רווח של 205 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, לעומת רווח של 162 מיליון דולר או 11 סנט ברבעון המקביל אשתקד. הצפי היה לרווח של 12 סנט. המכירות עלו ב-2% ל-10.17 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-10.01 מיליארד.

חברת שלומברגר המובילה את תחום הספקת השירותים לשדות נפט, הודיעה אתמול (א') כי היא רוכשת עוד שחקנית גדולה בתחום, חברת סמית' אינטרנשיונל , שבעבורה תשלם שלומברגר 11.34 מיליארד דולר בעסקה שכולה החלפת מניות.

ה"ניו-יורק טיימס" דיווח בסוף השבוע כי הטיפול בסוכרת של גלקסו-סמית-קליין Avandia מעלה את הסבירות להתקף לב או כשל לבבי בקרב הנוטלים אותו. העיתון טען כי הדיווח מבוסס על מסמך שהוא השיג מה-FDA. החברה פרסמה הצהרה ובה היא דחתה את הסקת המסקנות הללו.

סביינט צפויה לדווח היום על הפסד של 29 סנט למניה עבור רבען האחרון, לעומת הפסד של 45 סנט למניה ברבעון המקביל . אינטרנט זהב ואופטיבייס תדווחנה גם כן, אך צפי אנליסטים לא היה זמין.

יצרנית ה"דלק הירוק" מזנקת במחזור חריג

בברקליס קפיטל ממשיכים להעדיף את מניית טבע בקרב סקטור הגנריקה. הכלכלנים מעלים את מחיר היעד של המניה ל-69 דולר, מ-66 דולר, ואת תחזית הרווח למניה ב-2010 ל-4.53 דולר, מ-4.52 דולר בתחזית קודמת; ההמלצה נותרת ב"משקל יתר".

טאואר גייסה 5 מיליון דולר נוספים מקרן ההשקעות האמריקנית יורקוויל, בתמורה להקצאת יותר מ-4 מיליון מניות. ל"גלובס" נודע כי הגיוס נועד לממן שליש מהתוכנית של החברה להגדיל את התפוקה שלה בעלות כוללת של 15 מיליון דולר.

חברת אורבוטק פרסמה היום דו"חות כספיים, מהם עולה כי ברבעון הרביעי חל קיטון של 23% בהכנסותיה ל-99.4 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, הרווח הנקי ירד ב-75% ל-1.2 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, לעומת 4.8 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, ברבעון המקביל.

אלביט מערכות דיווחה היום כי קיבלה ממשרד הביטחון הזמנת המשך להפעלת מטוסי ה"סנונית" המשמשים את פרחי טיס בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים. אלביט תפעיל את המטוסים ל-10 שנים נוספות, החל מ-2012, תמורת כ-20 מיליון דולר.

בית המשפט המחוזי בת"א אישר את חלוקת הדיבידנד המיוחד בפרטנר בהיקף של 1.4 מיליארד שקל, לאחר שהחברה הודיעה לפני יותר משבועיים כי מחזיקי האג"ח הסירו את התנגדותם לחלוקת הדיבידנד המיוחד.

סלקום מפירה את הוראות הרישיון שלה כאשר היא חוסמת יישומי אינטרנט מסוימים ללקוחותיה - כך קובע משרד התקשורת במכתב חמור שהוציא לחברה. לדברי המשרד, סלקום ממשיכה להטיל מגבלות על שירותי תשתית וגישה לאינטרנט הניתנים ללקוחותיה, המונעות מהם מלהשתמש ביישומים מסוימים כגון VoIP ושיחות.