כמעט 20% מכוח העבודה בארה"ב נמצא בתעסוקה חלקית

סקר גאלופ: 30 מיליון אמריקנים לא עובדים מספיק כדי לסיים את החודש. חלקם לא מצאו עבודה כלל ואחרים מצאו עבודה זמנית בלבד ■ ההוצאות של אנשים שנמצאים בתעסוקה חלקית היו נמוכות ב-36% מאלה הנמצאים בתעסוקה מלאה במהלך חודש ינואר

כמעט 20% מכוח העבודה בארה"ב לא עבד מספיק במהלך חודש ינואר והתקשה לסיים את החודש. כך עולה ממחקר של חברת גאלופ שפורסם היום (ג').

הנתונים שעולים מהסקר של גאלופ מציירים תמונה עגומה יותר מזאת שמצטיירת מהנתונים הרשמיים שמפרסם משרד העבודה האמריקני. על פי הסקר, כ-30 מיליון אמריקנים לא עובדים מספיק כדי לסיים את החודש. חלקם לא מצאו עבודה כלל ואחרים מצאו עבודה זמנית בלבד.

ההוצאות של אנשים שנמצאים בתעסוקה חלקית היו נמוכות ב-36% מאלה הנמצאים בתעסוקה מלאה במהלך חודש ינואר. הסקר של גאלופ נערך בקרב 20 אלף מבוגרים בארה"ב במהלך חודש ינואר. 6 מתוך כל 10 נשאלים לא מאמינים ביכולתם למצוא עבודה בחודש הקרוב.

נציין כי נתוני התעסוקה הרשמיים של ארה"ב הצביעו על שיעור אבטלה של 9.7% בינואר, כש-16.5% מהאמריקנים נמצאים בתעסוקה חלקית. הסקר של גאלופ, לעומת זאת, מצביע על כך ש-19.9% מהציבור האמריקני נמצא בתעסוקה חלקית.

הסקר מתפרסם על רקע התחזקות הזעם הציבורי על מצב הכלכלה וכאשר אובמה מחדש את המהלכים ליישום הרפורמה בתחום הביטוח הרפואי.

מהסקר עולה כי למובטלים עמדות אוהדות יותר כלפי אובמה מאשר לחבריהם הנמצאים בתעסוקה מלאה. 55% מהמובטלים תומכים במהלכיו של נשיא ארה"ב בעוד שרק 49% מכלל הציבור תומך בו.