סיפור האימה של רונדה סמית' שמכונית הלקסוס שלה דהרה במהירות של 160 קמ"ש ללא שליטה, יפתח את השימוע הראשון בקונגרס הנוגע לבעיות בדוושות ההאצה של רכבי טויוטה .
רונדה סמית', מסרוויוויל, טנסי, תיארה איך באוקטובר 2006 הלקסוס שלה האיצה בפתאומיות למהירות של 100 מייל לשעה (160 קמ"ש) במשך 6 מייל (9.6 ק"מ).
"עברתי לניוטרל, ניסית לעבור לרוורס, הרמתי את ידית הברייקס הידני, אך זה לא עזר. המכונית האטה פתאום, ולמזלי נמנעה תאונה קטלנית".
בשימוע שיפתח היום יופיעו נשיא טויוטה ארה"ב ושר התחבורה האמריקני. טויוטה קראה להחזרת 8.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם כדי לטפל בפגמים בדוושות ההאצה ובבלמים של דגמים רבים.
אתמול פתחו הרשויות בארה"ב בחקירה פלילית נגד חברת טויוטה, בטענה כי החברה הטעתה את הצרכנים בדיווחיה על תקלות בתקופה האחרונה. לטענתם, בדיווח על הקריאה לתיקון החברה לא התייחסה לאפשרות שתקלות בדוושות ההאצה מהוות תקלות בטיחות חמורות שגורמות לרכב להאיץ באופן בלתי רצוני, וכי התייחסה לתקלות בקלות ראש.
טויוטה קיבלה זימון מחבר מושבעים פדרלי ומרגולטורים בארה"ב להמציא מסמכים פנימיים מבודקי הבטיחות של החברה על מה שזכה לכינוי "הדוושה הדביקה" - התקלות במערכת הבלמים ודוושת הגז בדגמי הרכב פריוס.
מועצת האנרגיה בארה"ב אמרה לחברה כי היא ביודעין התעלמה מהאפשרות שההאצות ברכבים עליהם התלוננו צרכנים מקורן בתקלות טכניות חמורות, ואף נטען נגד טויוטה כי היא "לוקה בהבנה של מחדל הבטיחות החמור במכוניותיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.