גולשי ה
אינטרנט בעולם הקדישו בחודש דצמבר 2009 חמש שעות וחצי בממוצע ל
רשתות חברתיות דוגמת
פייסבוק ו
טוויטר. מדובר בעלייה של 82% לעומת ממוצע של שלוש שעות גלישה בחודש שהוקדש לרשתות חברתיות בדצמבר 2008. כך עולה מנתונים של חברת המחקר נילסן.
מהנתונים עולה עוד כי הבלוגים והרשתות החברתיות הם האתרים הפופולריים ביותר ברשת האינטרנט, כשאתרי המשחקים המקוונים ותוכנות המסרים המיידיים נותרו הרחק מאחור.
מספר המשתמשים הגדול ביותר ברשתות חברתיות לפי מדינה נמצא בארה"ב (142.1 מיליון איש). מדינות נוספות שבהן הרשתות החברתיות זוכות לפופולריות גדולה הן יפן (כ-46.5 מיליון) וברזיל (כ-31 מיליון). הגולש האוסטרלי מקדיש את הזמן הרב ביותר לגלישה ברשתות חברתיות - כמעט 7 שעות בחודש. גולשים בבריטניה, בארה"ב ובאיטליה מקדישים לכך כ-6 שעות מדי חודש.
בפייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, ביקרו בדצמבר אשתקד 206.9 מיליון גולשים ייחודיים, המהווים כ-67% מכלל הגולשים ברשתות חברתיות בעולם. הזמן שמקדישים הגולשים לפייסבוק בארה"ב גדל בכ-200% בדצמבר 2009 לעומת החודש המקביל ב-2008, בעוד הזמן שהגולשים האמריקנים מקדישים לגלישה בטוויטר גדל באותה תקופה ב-368%.
זינוק של 1,400%
על רקע פרסום נתוני נילסן הודיעה טוויטר אמש (ב') כי משתמשיה שולחים באמצעותה כ-50 מיליון ציוצים - מסרים באורך של עד 140 תווים - מדי יום. לצורך השוואה, בפייסבוק נרשמים מדי יום כ-60 מיליון עדכוני סטטוס ונשלחות כמיליארד הודעות באמצעות שירות הצ'אט של האתר.
קווין וייל, חבר בצוות ניתוח המידע של טוויטר, פרסום בבלוג החברה כי משתמשי הרשת החברתית צייצו בממוצע 5,000 פעמים ביום ב-2007, כ-300 אלף פעמים ביום ב-2008 וכ-35 מיליון פעמים ביום בשנה שעברה, גידול של 1,400%.
מספר הציוצים המועברים גדול משמעותית ממספר הציוצים שנכתבים בפועל ברשת החברתית, מפני שרבים מהם נשלחים בתפוצה נרחבת אל נמענים שונים. סגן נשיא לתקשורת בטוויטר, שון גארט, אמר כי 20% מהציוצים היומיים כוללים התייחסות למוצר או למותג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.