סאן-ריי מבקשת רישיונות ל-7 שדות סולאריים בכ-300 מיליון דולר

יצויין כי החודש הודיעה ענקית האנרגיה הסולארית האמריקנית, סאן פאואר, על הסכם רכישה סופי של סאן-ריי ב-277 מיליון דולר

חברת האנרגיה הסולארית סאן-ריי ישראל, חברה-בת של סאן-ריי העולמית, הגישה לרשות החשמל בקשות לקבלת רישיונות מותנים להקמת שבעה שדות סולאריים פוטו-וולטאיים בינוניים בהספק כולל של כ-65 מגוואט. עלות ההקמה נאמדת בכ-300 מיליון דולר. יש לציין כי החודש הודיעה ענקית האנרגיה הסולארית האמריקנית, סאן פאואר, על הסכם רכישה סופי של סאן-ריי ב-277 מיליון דולר.

עד כה הוגשו לרשות החשמל כ-40 בקשות לרשיונות חשמל מותנים לייצור חשמל במתקנים סולאריים. בתחילת ינואר השנה אישרה רשות החשמל את ההסדרה למתקנים פוטו-וולטאים בינוניים, המיועדת לשילוב הדרגתי של 300 מגוואט במשק החשמל עד שנת 2014, תוך הבטחת רכישה של האנרגיה המיוצרת לתקופה של 20 שנה. התעריף למכירת החשמל ממתקנים בינוניים עומד על כ-1.49 שקל לקוט"ש, ויופחת בשיעור של 5% לשנה החל מ-2012.

בהתאם לדרישות רשות החשמל, סאן-ריי צירפה לבקשה לקבלת הרישיונות הוכחה להון עצמי מצטבר (בשיעור 20% מהעלות), הסכמי זיקה לקרקע, ניסיון בתחום וסקר היתכנות לחיבור לרשת החלוקה של חברת החשמל.

סאן-ריי ישראל, בניהולו של קובי כץ, התקשרה עד כה עם מספר מושבים וקיבוצים בהסכמים לרכישת זכויות בקרקע, והגישה למועצה הארצית לתכנון ובנייה מספר תוכניות להקמת שדות פוטו-וולטאים, בין היתר, בקרקעות קיבוץ אורים שבצפון הנגב. נשיא החברה הוא ישראל אפרת, המכהן כיום כיו"ר חברת הזרע, ולשעבר מנכ"ל משקי הנגב.

כץ אמר היום (ג') כי "סאן-ריי פועלת כגורם מוביל בשוק הסולארי בישראל, ותיעזר באיתנות הפיננסית, הניסיון גלובלי והטכנולוגיה המובילה של סאן-פאואר כדי להביא לפיתוח כלכלי באזור. כתוצאה מכך, סאן-ריי תסייע בהשגת היעדים שנקבעו על ידי הממשלה, ותבטיח אספקה של אנרגיה אמינה ונקייה למשק הישראלי".