יום לפני הפקיעה: הבורסה עלתה לאור האיתותים מוול סטריט

גלובס tv טאואר ודלק רכב פרסמו דו"חות כספיים - ואיבדו 2.1% ו-0.5% בהתאמה ■ מבני תעשיה השילה 0.2% במחזור הגבוה בבורסה ■ זיו סגל: "חשש להיווצרות תבנית היפוך בבורסה"

הבורסה בת"א סגרה את היום בעליות לאור איתותים חיוביים מוול סטריט. יום המסחר נפתח אמנם במגמה שלילית בתגובה לירידות של עד 1.2% שנרשמו אמש בוול סטריט, אם כי הירידות התחלפו בעליות בצהריים לאחר שהחוזים העתידיים על המדדים בניו יורק עברו לעליות של כ-0.2%. במקביל, החברות הציבוריות בישראל ממשיכות לטפטף את הדו"חות הכספיים שלהן לרבעון הרביעי, כאשר היום עומדות במרכז העניינים דלק רכב וטאואר, שיפרסמו את הדו"חות בצהריים. מחזור המסחר בשוק מסתכם בכ-21.8 מיליארד שקל.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות בעקבות קריאה מאכזבת של מדד אמון הצרכנים שם. היום יפורסמו בארה"ב נתונים חשובים משוק הנדל"ן (מכירות הבתים החדשים בינואר) שישפיעו על המסחר, אך מעל הכל המשקיעים יתמקדו בנאום שיישא יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי. יו"ר ה'פד' יחל לשאת דברים בשעה 17:00 בפני ועדת השירותים הפיננסיים בבית הנבחרים.

בינתיים בת"א, המשקיעים עוקבים היטב אחר הנעשה מעבר לים, בוחנים את הדו"חות הכספיים שמפרסמות החברות ומתכוננים לפקיעת אופציות המעו"ף מחר בבוקר. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מצביע על חולשה במגמת העלייה בבורסה ומזהיר מפני "פסגה כפולה".

"תבנית המסחר במדד המעו"ף מיום שלישי, וגם הצצה לוול סטריט, החלו לצייר תמונה שונה בהשוואה לתחזית שלנו להמשך עלייתו של המדד", אמר סגל. "החולשה של המעו"ף ניכרת בעיקר על האינדיקטורים הטכניים: הסטוכסטיק פנה למטה, ה-RSI פנה למטה מתחת ל-70 וגם ה-MACD מראה חולשה. המשמעות היא שיש לקחת בחשבון תבנית היפוך של פסגה כפולה שתתחיל ב-1,180 נק'. מהלך מעל 1,181 נק' ותמיכה מעל הרמה הזו ילמדו כי מגמת העלייה תקפה ויישרו איתה את האינדיקטורים הטכניים. מהלך מתחת ל-1,165 נק' יאשר תפנית כלפי מטה ואת תחילתה של הפסגה כפולה. התחתית של הפסגה הכפולה ומבחנו של היפוך המגמה, אם יתחיל להתקיים, היא 1,120 נק'".

טאואר ודלק רכב פרסמו דו"חות כספיים

בקרב המניות הבולטות היום בת"א, מבני תעשיה ריכזה את המחזור הגבוה ביותר לאחר שדלק נדל"ן מכרה את יתרת החזקותיה בחברה תמורת 204.3 מיליון שקל. העסקה בוצעה בשער של 6.2 שקל למניה.

טאואר ודלק רכב פרסמו דו"חות כספיים בצהריים. טאואר דיווחה על הכנסות של 100.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי וצופה צמיחה של 10-15% ברבעון הנוכחי. דלק רכב רשמה רווח רבעוני נקי של 129 מיליון שקל - מעל התחזיות בשוק שעמדו על 108 מיליון שקל.

מניית טכנולוגית נוספת שריכזה היום עניין, פרט לטאואר, היא אורכית , וזאת בעקבות חשיפת "גלובס" אודות רווח של 1.9 מיליון דולר שטרם הוכר, מה שמקפיץ את המניה בבורסה. גם וואלה בלטה לאחר שפרסמה דו"חות, ודיווחה על רווח של 20 מיליון שקל ב-2009 וצבר הזמנות חזק שמיועד ברובו ל-2010.

גם בבנקים מתכוננים לפרסום הדו"חות הכספיים. הבנקים אמנם יפרסמו את הדו"חות בסוף חודש מארס, אולם בימים אלה מפורסמות התוצאות הכספיות של החברות הבנות של הבנקים. היום הגיע תורו של בנק לאומי למשכנתאות, השחקן השני בגודלו בשוק המשכנתאות בארץ, אשר דיווח על רווח נקי של 131 מיליון שקל בשנת 2009, קרי גידול של 3.5% לעומת 2008.

מניית החברה לישראל נסחרה על רקע החשיפה ב"גלובס" לפיה החברה מתכננת להפוך לשחקן מרכזי בתחום ייצור החשמל ולהגדיל את היקף ייצור החשמל שלה בהשקעה כוללת של יותר ממיליארד דולר.

מניות חיפושי הנפט והגז, ובכללן ישראמקו , דלק אנרגיה וגבעות , המשיכו לרכז עניין, לאחר שאתמול בלטו בירידות שערים בעקבות הדיון הסוער בוועדת הכלכלה בכנסת על תיקון חוק הנפט, כאשר נראה כי המדינה רוצה נתח גדול יותר מתגליות הנפט העתידיות בישראל. גם דבריו של מנכ"ל ישראמקו ("צפויות אכזבות בתחום") תרמו לסנטימנט השלישי והביאו לירידות במניות דלק קידוחים. הבוקר הודיעה זרח כי המכון הגיאופיסי ילווה אותה בבדיקת רישיון "גוליבר".

בסקטור הקמעונאות, מניית רמי לוי בלטה על רקע ההתבטאות של בעל השליטה, רמי לוי, שאמר כי עד סוף 2011 הרשת תכפיל את מחזור המכירות תוך שמירה על שיעור רווחיות של 7%.

[לאתר המעו"ף]