אקדחים לוהטים

הקניון נכנס להשקעה ביצרנית נשק למרות ההשלכות, ולעוד חמש חברות שמשפרות את התיק / זיו סגל

לתיק קניון המניות נכנסו לאחרונה מספר מניות מעניינות שטרם הספקנו להרחיב לגביהן. השבוע נציג שש כניסות חדשות של מניות שמגוונות ומחזקות את התיק.

אריזות קרטון ומאכלי ים

GPK - נכנסה לתיק בעקבות המלצה מיוחדת של אופנהיימר והרציונאל שמצאתי להשקעה בה. Graphic Packaging Holding Company היא חברה עם שווי שוק של 1.25 מיליארד דולר ו-14,400 עובדים, המייצרת מוצרי אריזה מנייר. ניתן להיכנס לאתר החברה בשביל להתרשם ממגוון המוצרים שלה, וקצת מהרוח ששורה בה.

ההמלצה של אופנהיימר היא "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 5 דולר. זו המלצה תחת הכותרת "סיטואציה מיוחדת" המגיעה אחרי שהחברה השלימה מהלך ממושך של מיזוגים, שהפך אותה לחברה הגדולה בתחומה. כעת היא מתמקדת בהפחתת חוב במטרה להעביר את הערך מבעלי חוב לבעלי מניות.

על פי אופנהיימר, החברה שולטת עכשיו ב-32% משוק אריזות הקרטון למוצרי מזון בצפון אמריקה, פי שלושה מהמתחרה הגדולה ביותר שלה. שולי הרווח של החברה גדולים יחסית לענף, ולמרות שהיא הצליחה לחסוך בעלויות בסכום של 150 מליון דולר לעומת צפי של 90 מליון דולר כתוצאה מהמיזוג האחרון, באופנהיימר מעריכים כי ניתן יהיה לחסוך עוד 50-70 מיליון דולר.

מדובר כאן במניה עם שער אופטי נמוך של חברה גדולה בענף שהביקוש לו יציב, המנוהלת כרגע לטובתם של בעלי המניות. נראה לי שילוב מעניין ביותר.

HQS - HQ Sustainable Maritime Industries היא חברה קטנה עם שווי שוק של 100 מיליון דולר המוכרת מזון מן הים. החברה מגדלת ומייצרת את מוצריה בסין ומוכרת אותם לארה"ב, קנדה ויפן. תעשיית המזון מן הים היא תעשייה צומחת, והמניה נסחרת במכפיל 8 שהוא מכפיל נמוך יחסית. אנליסטים מצפים לצמיחת הרווח ב-2010 (מ-74 ל-92 סנט למניה, ויותר) כך שהשילוב בין מכפיל חד ספרתי לצמיחה דו ספרתית נראה מעניין. את הרעיון להשקעה במניה קבלתי מהאתר Investor Place.

בניגוד לרוח הקניון

SWHC - גם הרעיון להשקעה ב-Smith& Wesson התקבל מהאתר Investor Place. בעוד שאת ההשקעה ב-HQS אימצתי ללא היסוס שכן מדובר בחברה שמייצרת מזון בריא ואיכותי, הרי שהשקעה ביצרנית הנשק היא בניגוד מסוים לאופי החברות שהצהרתי שארצה להשקיע בהן.

אני רוצה להשקיע בחברות המועילות למין האנושי, ויצרנית נשק לא בהכרח עונה על ההגדרה. כרגע נשאיר את הנושא פתוח ולא נרחיב בשאלה אם מדובר בהגנה עצמית וביטחון או בפשע והרג. התשובה היא כנראה שמדובר גם בזה וגם בזה. בכל מקרה, הרציונאל להשקעה נובע דווקא משום פיזור הסיכון המנטאלי הנובע מכך שמדובר בחברה השונה מהותית ממה שיש בקניון. זו הפעם הראשונה ששמתי לב למניה, והגרף נראה מעניין, והמכפיל מעניין ביותר.

נוסיף על כך שמדובר במותג אמריקני ותיק וחזק, ומניה שנמכרת במחיר זול אפילו אם המכירות ירדו, ועל אחת כמה וכמה במקרה שהן יעלו. אז יש חנות נשק בקניון, קצת מפריע לעולם שרצינו לבנות אבל לא במידה בלתי נסבלת. התרומה לתיק, ביחד עם סוג של נוסטלגיה למותג עבר, ניצחו במערכת השיקולים.

אנרגיה לתיק

CNX - Consol Energy נכנסה לתיק הקניון על מנת לחזק את סקטור האנרגיה בעקבות הניתוח הטכני שהצביע על הצורך בכך. להבדיל משלוש החברות הקודמות, מדובר בחברה גדולה יותר, שווי שוק של כ-9 מיליארד דולר, שמנייתה כלולה ב-S&P 500. המכפיל של המניה הוא 17 בערך, והיא נבחרה משום שהחברה מפיקה פחם וגז טבעי ובכך מגוונת את מרכיב האנרגיה בתיק. מדובר בחברה שהוגדרה על ידי המגזין פורצ'ן כ"חברה אמריקנית נערצת".

השקעות קונבנציונאליות

RIMM - חברת Research In Motion, יצרנית הבלאקברי, מקבלת המלצת "תשואת יתר" מאופנהיימר עם מחיר יעד של 82 דולר והמלצות "קנייה" גם ממקורות אחרים. המניה נסחרת במכפיל 18 והניתוח הטכני תמך ברכישתה. מדובר בהשקעה קונבנציונאלית במניה סחירה כך שהמלצות טובות וניתוח טכני מספיקים בשביל לבחור בה למגזר מניות הטכנולוגיה בתיק.

בניוזלטר שקבלנו ביום שלישי הומלצה RIMM על ידי האתר Investor Place כאחת משבע המניות הקנדיות שצריך לקנות. בין היתר מציינים בהמלצה את שיפור הרווחיות, ואת העובדה שהחברה מכה את המלצות האנליסטים ואפילו האיפון לא מצליח לשנות זאת.

KO - כמו RIMM, גם קוקה קולה היא השקעה קונבנציונאלית ומדובר בהשקעה סולידית למדי. המעניין הוא שמעבר לגרף המצביע על מגמת עלייה, יש הרואים בחברה חברת צמיחה. כאשר יש שילוב בין חברה גלובלית ויציבה עם מותג חזק לבין צמיחה, מדובר בהשקעה מעניינת.

S&P נותנים למניה המלצה של 5 כוכבים וקרדיט סוויס נותנים המלצה של "תשואת יתר", אבל מורנינגסטאר מסתפקים בשלושה כוכבים (מתוך חמישה) עם הערכה של 55 דולר למניה ותחום מסחר בין 44 ל-69 דולר. במקרה של קוקה קולה, לניתוח הטכני יהיה מרכיב מרכזי בניהול הפוזיציה כשהצד הפונדמנטאלי נותן רוח גבית.

פעילות בתיק: ב-17 בפברואר נמכרו PFE ו-MR מתוך רצון להקטין פוזיציה בסקטור הבריאות שנחלש. הוגדלה חשיפה לאנרגיה עם CNX, ולצריכה עם HQS ו-SWHC. ב-19 בפברואר נמכרו DBV, WX, CBG ו-TAM משיקולי ניתוח טכני. בכסף נקנו AMGN, C, TRV ו-BCO. ב-22 בפברואר מכרנו JNJ ו-HNP, והחזרנו את CBG ו-ABB.

הגנה על תיק הקניון: נפתחה ביום שלישי לפי 1097 (S&P 500).

זיו סגל הוא A level 2 Chartered Market Technician - CMT ויועץ לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר "גלובס", מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בני"ע או נגזרי ני"ע המוזכרים כאן