הדולר התקרב ל-3.8 שקלים ונסוג; ברקליס: "צאו מהשקל"

שערו היציג של הדולר נקבע אמנם בעלייה של 0.3% ל-3.796 שקלים, אולם במסחר הרציף הידרדר הדולר ל-3.782 שקלים ■ לאומי: הדולר יתחזק בטווח הקצר בשל החשש לכלכלות אירופה ובטווח הארוך בשל ההתאוששות בכלכלת ארה"ב

הדולר ממשיך לשהות בשיא של חודשיים מול השקל ונשק היום ל-3.8 שקלים, אך נסוג בשל היחלשות הדולר בעולם. ברקע, חברות האנרגיה ממשיכות ברכישות הדולרים המסורתיות שלהן וברקליס המליץ ללקוחותיו לצאת מפוזיציית הלונג על השקל. בעולם הדולר נחלש בעקבות העליות בשוקי המניות, כאשר תיאבון המשקיעים לסיכון גדל והם זונחים את המטבע האמריקני.

שערו היציג של הדולר נקבע אמנם בעלייה של 0.3% ל-3.796 שקלים, אולם במסחר הרציף הידרדר הדולר ל-3.782 שקלים. האירו היציג התחזק ב-0.9% ל-5.151 שקלים. בשוק המט"ח העולמי, הדולר נחלש בכ-0.4% מול האירו ונסחר סביב 1.36 ד' לאירו.

חברות האנרגיה רכשו גם היום דולרים, בהמשך לרכישות מאתמול, כמדי סוף חודש. ואולם, בתחילת השבוע הבא ייכנסו לזירה הייצואנים, אשר מוכרים דולרים מדי תחילת חודש. אגב כך נזכיר ששוק המט"ח חתם היום את חודש פברואר, חודש בו התחזק הדולר ב-1.9% מול השקל והאירו נחלש ב-1%.

אתמול נחלש השקל וגם היום הוא נוטה להיחלש, לאחר שבנק ברקליס המליץ ללקוחותיו לממש רווחים ולצאת לעת עתה מהלונג על השקל. בסקירה ללקוחותיו שהגיעה לידי "גלובס", המליץ ברקליס למכור שקלים ולקנות בחזרה אירו ודולרים, שכן בטווח הקצר מעריכים הכלכלנים שהשקל עשוי להיחלש נוכח דחיית העלאות ריבית בנק ישראל.

לא רק בברקליס מעריכים כי השקל ייחלש. גם כלכלני בנק לאומי סבורים כי הדולר יתחזק מול השקל, שכן בתקופה הקרובה החשש לגורלן של מדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד), שהינן מדינות בעלות יציבות פיננסית רעועה בגוש האירו, יתמוך במטבע האמריקני. "בטווח הארוך יותר", אומרים כלכלני לאומי, "התחזקות הדולר תיתמך מהתאוששות הכלכלה האמריקנית".

[לאתר המט"ח]