הודו מתחייבת לצמצם הגרעון שלה; צמחה בקצב איטי מהצפוי

שר האוצר אמר כי הגרעון הפיסקלי של המדינה צפוי להצטמצם ל-5.5% מהתמ"ג מ-6.9% ■ התמ"ג ההודי צמח ברבעון האחרון ב-6%, לעומת הצפי להתרחבות של 6.9%

שר האוצר ההודי, פ. מוקהרג'י, אמר היום (ו') כי הגרעון הפיסקלי של המדינה צפוי להצטמצם ל-5.5% מהתמ"ג, וזאת בשנת הכספים הבאה שמתחילה ב-1 באפריל. המדובר בצמצום חד בהשוואה לנתון של 6.9% שנרשם, עפ"י הערכות, בשנת הכספים הנוכחית.

בכדי לעמוד ביעד זה, הממשלה מתכננת ללוות מהשוק 3.4 טריליון רופי. מוקהרג'י הוסיף שהממשלה שואפת להמשיך למצמצם את הגרעון בשנת הכספים שתחל ב-1 באפריל 2011 וזאת - לרמה של 4.8% מהתמ"ג.

הצהרה זו הביאה לעלייה במניות ההודיות, כשמדד הסנסקס עלה ב-1.6%. גם הרופי ההודי התחזק, כשהדולר קונה 46.21 רופי, לעומת 46.35 אתמול.

עם המניות הבולטות לחיוב נמנות אלו של הבנקים הנמצאים בשליטה ממשלתית, לאחר ששר האוצר אמר בנאומו כי הממשלה תשקיע 165 מיליארד רופי (3.57 מיליארד דולר) כדי לממן מחדש את הבנקים.

בתוך כך, היום דווח כי הכלכלה ההודית התרחבה בקצב איטי מהצפוי ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר. התמ"ג ההודי צמח ברבעון זה ב-6%, בהשוואה לרבעון המקביל, לעומת הצפי להתרחבות של 6.9%, כולל ירידה בתפוקה החקלאית על אף גידול בפעילות היצרנית. נציין כי ברבעון שלפני כן, שהסתיים ב-30 בספטמבר, התרחבה הכלכלה ההודית ב-7.9%. התפוקה מהסקטור החקלאי, ממנו מתפרנסת יותר ממחצית אוכלוסיית המדינה, התכווצה ב-2.8%, והמגזר היצרני גדל ב-14.3%.