הנפקת פרוטאולוג'יקס: טבע תקנה מניות ב-3 מיליון שקל

פרוטאולוג'יקס תציע 3.5 מיליון מניות במחיר של 10 שקל למניה ■ כמו כן, החברה תנפיק אופציות בשתי סדרות

חברת הביומד פרוטאולוג'יקס תנפיק את מניותיה לציבור ב-2 במארס, קרי ביום ג' הקרוב. החברה תנסה לגייס בהנפקה 35 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל. חברת טבע , המחזיקה ב-50% מפרוטאולוג'יקס, התחייבה להזמין מניות ב-3 מיליון שקל.

פרוטאולוג'יקס תציע 3.5 מיליון מניות במחיר של 10 שקל למניה. כמו כן, החברה תנפיק אופציות בשתי סדרות: כמיליון אופציות סדרה 1 המיועדות למימוש למניות בתוך שנתיים בתוספת מימוש של 12 שקל למניה; ואופציות מסדרה 2 הניתנות למימוש כעבור 4 שנים בתוספת מימוש של 14 שקל למניה. האופציות יוצעו לציבור ללא תמורה.

ההון העצמי של פרוטאולוג'יקס הוא כ-10 מיליון שקל ובתשעת החודשים הראשונים של 2009 היא הפסידה כ-12 מיליון שקל. לחברה 5.5 מיליון שקל בקופה.

החברה, העוסקת בפיתוח תרופות, מתבססת על ידע בנוגע למנגנון היוביקוויטין - מנגנון השמדת החלבונים באופן מסודר על-ידי התא. על גילוי המנגנון זכו בפרס נובל הישראלים פרופ אברהם הרשקו ופרופ' אהרון צ'חנובר מהטכניון. פרוטאולוג'יקס חקרה את המנגנון ובנתה מאגר מידע רחב היקף המאפשר לה לתכנן מולקולות שישפיעו עליו בשלבים שונים.

לאחרונה הודיעה החברה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם גלקסו-סמית'-קליין (GSK), מה ש"חימם" את ההנפקה הקרובה. בעלי המניות העיקריים של החברה, מלבד טבע, הם חברת אורום (הנמצאת בבעלות מוריס קאהן) המחזיקה ב-17% מפרוטאולוג'יקס וכן אתגר, קונקורד וגיזה המחזיקות ב-10% כל אחת. 3 מהמולקולות שגילתה ופיתחה החברה כבר מוסחרו לתוכניות עבור טבע.