פברואר: הדאו ג'ונס טיפס 2.6% והנאסד"ק עלה 4.2%

גלובס tv S&P 500 טיפס 2.9% ■ המכירות של בתים קיימים ירדו ב-7.2% בינואר ■ AIG פרסמה הערת "עסק חי" והפסד של 8.9 מיליארד דולר ■ נתוני התמ"ג עודכנו מעלה לקצב שנתי של 5.9% ברבעון הרביעי

המדדים המובילים בוול סטריט סיימו את יום המסחר בעליות קלות הודות לנתוני התמ"ג המעודדים ועל אף נתונים מדאיגים משוק הדיור, והערת "עסק חי" של AIG .

בסיכום חודש פברואר מדד דאו ג'ונס טיפס ב-2.6%, מדד S&P 500 עלה ב-2.9% ונאסד"ק הוסיף 4.2%.

"נתוני מאקרו מעורבים בשוקי העולם ממשיכים לבלבל את ציבור המשקיעים. החודשיים האחרונים ולהערכתי גם החודשיים הקרובים ימשיכו להיות לא עקביים בנתוני המאקרו והמיקרו סביב הגלובוס ולספק נתונים מעורבים", אומר ל"גלובס" אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות.

"מדובר בדבר טבעי בתקופה של התאוששות ממשבר כה חריף ותחילת שיפור וצמיחה. אנו נמצאים היום בעונת המעבר ממשבר עולמי חריף לחזרה לצמיחה וכמו במטאורולוגיה עונת מעבר מאופיינת בחוסר יציבות וחוסר עקביות".

התבטאויותיו האחרונות של יו"ר הפד, בן ברננקי, מראות כי הוא מכיר בסיכונים הקיימים בשווקים ובמדיניות המניטרית עליה הוא אמון ויש יסוד סביר להאמין כי הוא ימשיך לפעול להוצאת המשק האמריקני מהמיתון העמוק. המדיניות הנוכחית בה נוקטים ה'פד' והממשל נכונה ותוביל לחזרה הדרגתית לצמיחה ולשיפור כלכלי", הוסיף גלאי.

לארי הת'וויי, כלכלן ב-UBS, אמר כי אי הוודאות סביב נושא המדיניות - מההידוק בסין דרך ריבית הנכיון של ה'פד' ומשבר החוב היווני - לא צפויה להיעלם בקרוב. UBS ממליץ על נקיטת עמדה זהירה.

"אנו חוזרים להשקיע בשוק המניות האמריקני באופן רחב יותר, שוב", אמר לות'ר מנטל, מנהל ההשקעות הראשי בבית ההשקעות אוקטופוס, לסוכנות בלומברג. מנטל מנהל נכסים בהיקף של 2.1 מיליארד דולר.

מספר נתונים הגיעו היום מעבר לים - כלכלת בריטניה התרחבה ברבעון האחרון בקצב מהיר מהצפוי, ואילו הכלכלה ההודית - בקצב איטי מצפוי. מדד אמון היצרנים בקוריאה התחזק לרמה הגבוהה ביותר מזה כ-7 שנים.

בסיכום חודשי: מדד דאו ג'ונס טיפס ב- 2.6% - העלייה החדה ביותר מאז נובמבר. מדד S&P 500 עלה ב-2.6% והנאסד"ק זינק ב-4.2%.

בסיכום שבועי, מדד דאו ג'ונס איבד 0.7%, מדד S&P 500 ירד ב-0.4% והנאסד"ק איבד 0.3%.

צמיחה מהירה מהצפוי

ב-15:30 פורסמו נתוני התמ"ג המעודכנים של הרבעון הרביעי שהצביעו על גידול של 5.9% - מעל קונצנסוס האנליסטים לקצב צמיחה של 5.7%. בסיכום שנת 2009 התמ"ג התכווץ ב-2.4% בהשוואה ל-2008. מחזור המלאים תרם 3.88% לצמיחה. ברבעון השלישי התמ"ג של ארה"ב צמח ב-2.2%. ברבעון השני של 2009 התמ"ג התרחב ב-0.7% וברבעון הראשון הוא התכווץ ב-6.4%. כמעט שני שלישי מהשינויים בתמ"ג של הרבעון הרביעי נבעו ממחזור המלאים. ב-16:45 יפורסם מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו לחודש פברואר, הצפוי לרדת ל-59 נקודות מרמה של 61.5 נקודות בחודש ינואר. כל קריאה מעל 50 מסמנת התרחבות של המגזר היצרני.

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-73.6 נקודות בפברואר מ-74.4 נקודות בינואר. קונצנסוס השוק היה לתוצאה גבוה מעט יותר ועמד על 74 נקודות.

ב-17:00 פורסמו נתונים בדבר מכירת בתים קיימים בחודש ינואר. המכירות של בתים קיימים בארה"ב ירדו ב-7.2% להיקף שנתי של 5.05 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה ביותר מזה שבע שנים. כך מסר היום האיגוד האמריקני של המתווכים בארה"ב. המכירות של בתים קיימים נפלו זה החודש השני ברציפות. המלאים של בתים שלא נמכרו ירדו ב-0.5% ל-3.265 מיליון יחידות, או 7.8 חודשים של היצע בקצב המכירות הנוכחי. כלכלנים צפו עלייה ל-5.5 מיליון יחידות, לעומת 5.45 מיליון בחודש דצמבר.

הערת "עסק חי" ל-AIG

AIG הפסידה 8.9 מיליארד דלר ברבעון הרביעי של 2009, קרי 65.51 דולר למניה. ההפסד אמנם הצטמם בהשוואה להפסד העתק שרשמה ברבעון המקביל ב-2008 (61.7 מיליארד דולר, שהיה ההפסד הגדול ביותר שהציגה חברה אמריקנית אי פעם), אך האנליסטים ציפו לתוצאות טובות יותר, ומכאן אכזבת השוק. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ב-53.23 דולר למניה, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.94 דולר למניה. החברה הפחידה את המשקיעים שכן רואי החשבון שלה הצמידו בדו"חות הכספיים הערת "עסק חי", כלומר חשש לפשיטת רגל של החברה.

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס שם הימור רציני על מאמצי ההתאוששות ביאהו . Soros Fund Management של איל ההון הגדילה פי 4, ולמעלה מכך, את החזקתה בחברה במהלך הרבעון הרביעי.

רשת גאפ דיווחה אתמול על עלייה של כ-49% ברווחי הרבעון הרביעי שלה ל-352 מיליון דולר, או 51 סנט למניה.

סביינט דיווחה אמש, לאחר המחר, על צמצום של כ-48% בהפסדי הרבעון השני, על בסיס non-GAAP, ל-12.6 מיליון דולר, או 19 סנט למניה.

בזווית הישראלית, בית ההשקעות Piper Jaffray עדכן מטה את המלצתו למניית אורמת טכנולוגיות ל-"נייטרלי" מ"תשואת יתר" ואת מחיר היעד ל-30 דולר למניה מ-43 דולר למניה. תחזית הרווח למניה ירדה ל-75 סנט למניה מ-1.54 דולר למניה.

חברת טבע , המחזיקה ב-50% מפרוטאולוג'יקס, התחייבה להזמין מניות ב-3 מיליון שקל בהנפקת מניות של חברת הביומד פרוטאולוג'יקס בבורסת ת"א ב-2 במארס, קרי ביום ג' הקרוב. החברה תנסה לגייס בהנפקה 35 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל.

ספינת התענוגות Celebrity Mercury שבבעלות רויאל קריביאן שבשליטת שרי אריסון, סיימה שייט מוקדם מהצפוי לאחר התפרצות מגפת שלשול בקרב 400 נוסעים.