האם התיקון הסתיים? הדשדוש עלול להימשך חודשים ארוכים

כמעט שנה שמשקיעים ממתינים לאירוע משמעותי שיזעזע את השווקים ויספק הזדמנות כניסה לשוק ■ בינתיים, משבר החוב בדובאי והמשבר האחרון ביוון סיפקו תיקונים קלים בלבד שהסתיימו בקול ענות חלושה

התיקון שמשקיעים רבים חשבו שהגיע מתחיל להתפוגג ולהתכנס לדפוס שעלול להימשך מספר חודשים.

כבר כמעט שנה, משקיעים ממתינים לאירוע משמעותי שירעיד את השווקים ויספק הזדמנות כניסה לשוק. בינתיים, משבר החוב בדובאי והמשבר האחרון ביוון סיפקו תיקונים קלים בלבד והסתיימו בקול ענות חלושה. נציין כי תיקון משמעותי מוגדר כנפילה של 10% לפחות.

ייתכן שהמצב הזה יימשך במשך רוב שנת 2010. כל עוד ה'פד' מותיר את הריבית על שפל של כל הזמנים, למשקיעים אין הרבה ברירות חוץ מלהמתין לתיקון שיאפשר לכסף שלהם להתחיל לעבוד בשוק המניות.

"הטריגר לתיקון אמיתי יהיה העלאה של הריביות. כל עוד מקבלים כסף זול יהיה קשה מאד להפיל את השוק", אמר מתיו טאטל, מנכ"ל בית ההשקעות טאטל ל-CNBC.

"אלא אם כן יהיה אירוע שיתפוצץ לנו בפנים, לא יהיה תיקון משמעותי עד שהריביות יעלו", הוסיף.

"נתוני מאקרו מעורבים בשוקי העולם ממשיכים לבלבל את ציבור המשקיעים. החודשיים האחרונים ולהערכתי גם החודשיים הקרובים ימשיכו להיות לא עקביים בנתוני המאקרו והמיקרו סביב הגלובוס ולספק נתונים מעורבים. מדובר בדבר טבעי בתקופה של התאוששות ממשבר כה חריף ותחילת שיפור וצמיחה", אמר ל"גלובס" אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות.

"אנו נמצאים היום בעונת המעבר ממשבר עולמי חריף לחזרה לצמיחה וכמו במטאורולוגיה עונת מעבר מאופיינת בחוסר יציבות וחוסר עקביות. התבטאויותיו האחרונות של יו"ר ה'פד', בן ברננקי, מראות כי הוא מכיר בסיכונים הקיימים בשווקים ובמדיניות המניטרית עליה הוא אמון ויש יסוד סביר להאמין כי הוא ימשיך לפעול להוצאת המשק האמריקני מהמיתון העמוק", הוסיף גלאי.