באפט: "פרל הארבור הכלכלי מאחורינו, אנחנו ננצח במלחמה"

לא מתלהב: "עדיף להשוות את נתוני הפעילות העסקית לאלה של לפני שנתיים ולא לשנה שעברה; הפעילות העסקית של ברקשייר צומחת אבל בקצב איטי מאוד" ■ "הבנקים נמצאים במצב טוב בהרבה מלפני שנה"

האורקל מאומהה, המיליארדר וורן באפט, אמר היום (ב') בראיון לרשת CNBC כי הוא רואה סימנים לשיפור בכלכלה האמריקנית בטווח הקצר. "פרל הארבור הכלכלי נמצא מאחורינו, אנחנו ננצח במלחמה. עם זאת ההשפעה של המשבר הפיננסי על הכלכלה הריאלית היא משמעותית", אמר באפט.

"הבנקים נמצאים במצב טוב בהרבה מלפני שנה, אך עדיין אנחנו חייבים להמציא מדיניות חדשה לגמרי בשוק המשכנתאות" , הוסיף.

למרות הזינוק ברווחי הרבעון הרביעי של ברקשייר , באפט אמר כי "העסקים של ברקשייר צומחים אבל בקצב איטי מאוד". הוא הסביר: "עדיף להשוות את נתוני הפעילות העסקית לאלה של לפני שנתיים ולא לשנה שעברה".

לגבי עתידה של ברקשייר, באפט מרגיע: "ברקשייר האת'ווי תנוהל בדיוק אותו הדבר, גם אחרי שאעזוב את העולם הזה".

בהתייחס למאמצי הממשלה כדי לסייע לכלכלה, באפט מזהיר: "אנחנו לא צריכים לצפות נסים". למרות זאת הוא מאמין כי הממשל האמריקני יכול לעזור להגביר את ביקוש הצרכנים על ידי הזרמת כסף לכיסי האנשים בעלי ההכנסה הנמוכה.

"אנחנו חייבים רפורמה משמעותית בביטוח הבריאות על מנת להוריד מחירים", אמר באפט על כוונותיו של נשיא ארה"ב לבצע רפורמה כוללת בתחום הבריאות. "אובמה צריך לטפל ברפורמה בשוק הבריאות כאילו זה מקרה חירום לאומי", הוסיף.

נזכיר כי ברקשייר הת'אווי דיווחה בסופ"ש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי לשנת 2009 מהדוחות עולה כי הרווח הנקי קפץ לרמה של 3.06 מיליארד דולר, שמשקף רווח של 1,696 דולר למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 117 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, שמשקף רווח של 76 דולר למניה.