רוצים פינוי-בינוי: דיירים במושבה היוונית בי-ם מחפשים יזם

הדיירים יפרסמו מכרז ויבקשו 12 קומות בבניינים החדשים שייבנו

דיירים של 144 דירות הממוקמות סמוך לרחוב עמק רפאים בירושלים יפרסמו בימים הקרובים מכרז ליזמים במסגרת יוזמה פרטית של פינוי בינוי. שטח הקרקע הוא כ-8 דונם ועל פי אישור עקרוני של עיריית ירושלים ניתן יהיה לבנות שם 24 אלף מ"ר בנוי עיקרי.

אזור נדל"ני חם

את יוזמתם של הדיירים ואת פרסום המכרז מלווה עו"ד צבי שמיר מירושלים. הדירות שבהן מתגוררים הדיירים שעומדים מאחורי המכרז מצויות בשיכונים משנות ה-50 בפינת הרחובות חסדא ויהושע בן נון שבמושבה היוונית בירושלים, הסמוכה למושבה הגרמנית המהווה אחד האזורים החמים בעיר מבחינה נדל"נית.

המכרז מיועד לבחירת יזם או חברה יזמית שיגישו לרשויות תוכנית שלפיה יינתנו זכויות בנייה לפינוי בינוי בהיקף של 24 אלף מ"ר עיקרי. מתוכם יועברו לדיירים לפחות 10,000 מ"ר. אם יאושרו ליזם הנבחר זכויות בנייה של יותר מ-24 אלף מ"ר, הוא יעביר, לפי תנאי המכרז, 25% מהזכויות העודפות שהתקבלו לידי הדיירים.

היזם שייבחר במכרז יגיש לוועדות התכנון תב"ע (תוכנית בניין עיר) ויצטרך להבטיח לדיירים שכירות עד בניית הבניינים החדשים בדרך של מתן סכום כספי של 1,000 דולר לכל חודש שכירות או בדרך של קבלת שכירות לדירה במקום סמוך ובשטח דומה. לפי המכרז, לדיירים מעל גיל 70 יובטח הסדר מיוחד.

לוקחים יוזמה

בכוונת הדיירים לבקש בנייה של כ-12 קומות בבניינים החדשים שייבנו במסגרת הפינוי בינוי. לפי הערכה מינימלית אמורים השטחים הבנויים להיות שווים כ-7,500 דולר למ"ר לאחר ביצוע התוכנית.

בניגוד לשיטת הפינוי בינוי הקונבנציונלית, שבה הרשות המקומית יוזמת את הפרויקט ולוקחת יזם לביצועו, הדיירים מהרחובות חסדא-יהושע בן נון מציעים פינוי בינוי שבא מכיוון הדיירים ומוגש לרשות המקומית.

בחירת היזמים במכרז תיעשה לפי ניסיונו של היזם בתחום וכישוריו של האדריכל שאותו יציע היזם הניגש, וזאת נוסף על טיב ההצעה מבחינת היקפי שטחים.