קבוצת רכישה על הריסות "בית הקבלן" המיתולוגי בת"א

בנייני העיר הלבנה, יחד עם שותפיה אנ.אר. ויז'ן, שגראווי לייבוביץ' ויזם הנדל"ן הבריטי הארי הנדלסמן, רכשו את המגרש במארס 2007 ב-10 מיליון דולר ■ לטענת החברה, היקף המכירות מהפרויקט יסתכם ב-150 מיליון שקל

יום לאחר שמכרה לקבוצת אביב את בית הפניקס במתחם לבונטין בתל אביב בעבור 16 מיליון דולר, מודיעה היום (ג') חברת בנייני העיר הלבנה כי היא מגבשת קבוצת רכישה להקמת בניין מגורים מול בית הפניקס, ברחוב מקווה ישראל 18 בסמוך למתחם גן החשמל.

בנייני העיר הלבנה, שבשליטת אברהם בחרי ואיציק בן שוהם, יחד עם שותפיה אנ.אר. ויז'ן, שגראווי לייבוביץ' ויזם הנדל"ן הבריטי הארי הנדלסמן, רכשו את המגרש, המשתרע על שני דונם, במארס 2007 ב-10 מיליון דולר. כעת, בכוונת בנייני העיר הלבנה למכור את הקרקע לקבוצת רכישה שתקים במקום בניין בן שבע קומות ו-71 יחידות דיור. עו"ד חיה גיסר מייצגת את קבוצת הרכישה.

לטענת החברה, היקף המכירות מהפרויקט יסתכם ב-150 מיליון שקל. בפרויקט המתוכנן, תוצענה דירות בנות 2, 3 ו- 4 חדרים ודירות גג. דירת 3 חדרים בשטח של 90 מ"ר ברוטו תימכר ב-1.7 מיליון שקל בממוצע, המשקף מחיר של 18.8 אלף שקל למ"ר ברוטו. "מדובר בחצי מהמחיר שמשלמים על דירה ברחוב רוטשילד בסמוך", אמר היום (ג') בן שוהם ל"גלובס". "השכונה היא פנינה שתעבור את המחירים של רוטשילד בעוד מספר שנים".

לדבריו, חמישה מתוך שישה פנטהאוזים בפרויקט נמכרו. פנטהאוז בשטח של 184 מ"ר נמכר ב-4.9 מיליון שקל, המשקף מחיר של 26.6 אלף שקל למ"ר. הקונה חיבר אליו פנטהאוז נוסף, בשטח של 144 מ"ר, בעלות של 3.3 מיליון שקל. נדגיש שמכיוון שמדובר בקבוצת רכישה, המחירים הינם מחירים משוערים.

נציין כי למתחם ינוידו כ-1,200 מ"ר זכויות בניה מבניינים לשימור ברחוב שינקין 65 ויהודה הלוי 6, אשר שומרו לאחרונה. הפרוייקט מתוכנן על ידי משרד בר אוריין אדריכלים. הבניינים הקיימים כיום במתחם, כולל "בית הקבלן" ההיסטורי, יהרסו ובמקומם ייבנה הפרויקט החדש.

לדברי בן שוהם, יחד עם פרויקט מתחם לבונטין, מתוכננים באזור עוד מספר פרויקטים "ואין ספק שהאזור יהפוך בשנים הקרובות לאזור מגורים מבוקש שיכלול במקביל למגורים גם בוטיקים ומסחר איכותי ומגוון. באזור יש אווירה של התחדשות אמיתית בה ישתלב ישן עם חדש בצורה מיוחדת". במקביל לקבוצת הרכישה המתגבשת, חברת בנייני העיר הלבנה עומדת להתחיל בעוד כחודשיים בשימור המבנה בלבונטין 28, בו נמכרו כל היחידות, לטענת החברה.