הייבוא האישי הפרטי של רכב לישראל צמח בשנה שעברה בכ-5% והסתכם בכ-2,700 כלי רכב. בנוסף הגיעו לישראל בשנה שעברה עוד כמה מאות מכוניות בייבוא אישי עבור דיפלומטים וגורמים שונים. עיקר הצמיחה בייבוא האישי התרחשה במחצית הראשונה של השנה ואילו במחצית השנייה נרשמה ירידה משמעותית. אחת הסיבות המרכזיות היא כניסת "המיסוי הירוק" לתוקף באוגוסט, שבעקבותיו עלה מס הקנייה הריאלי. יצוין כי בעקבות המיסוי הירוק עלה נטל המס היחסי במיוחד על כלי רכב עם מנוע גדול מארצות הברית, שפופולאריים על היבואנים האישיים.
בנוסף בחודשים האחרונים החלו רשות המיסים ומשרד התחבורה לאכוף בצורה הדוקה יותר את תקנות הייבוא האישי, לבדוק מדגמים רחבים יותר של חשבוניות רכישה ולהקפיד על עמידה בדרישות התקינה, כולל התאמת פנסים לתקן האירופאי. בענף הרכב מעריכים כי גורמים רבים, שעסקו עד היום בתיווך ייבוא אישי, יקימו אופרציות של ייבוא מקביל או ייכנסו כשותפים באופרציות כאלה.
יצוין כי משרד התחבורה הכריז לפני מספר חודשים על רפורמה, שבמסגרתה היו אמורות לחול הקלות משמעותיות בייבוא אישי, כולל האצת מתן אישורי ייבוא ופישוט הליכי הבדיקה. אולם רפורמה זו טרם נכנסה באופן מלא לתוקף.
כמו ב-2008, רוב כלי הרכב שיובאו בייבוא אישי במהלך 2009 היו רכבי פאר ויוקרה והמותגים הדומיננטיים המשיכו להיות קרייזלר, מרצדס, ב.מ.וו ופורשה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.