וול סטריט סגרה ללא שינוי ממשי: טאואר הוסיפה עוד 7.7%

גלובס tv נשיא יוון: קיצוצי תקציב בהיקף 6.6 מיליארד ד' לצמצום הגירעון ■ סקר ה-ADP לפברואר: גריעה של 20 אלף משרות, המספר הנמוך מזה שנתיים ■ מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים זינק ל-53 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת לאחר שבמרבית שעות היום נסחר בטריטוריה החיובית. הדאו ג'ונס איבד בסיום 0.1% וקטע 3 ימים רצופים של עליות. העליות היום יוחסו בשוק לנתוני מאקרו חיוביים ולתוכנית הקיצוצים עליה הודיעה יוון. גם שווקי המט"ח והסחורות ריכזו הערב עניין כשהאירו התחזק כנגד הדולר והנפט התחזק כתוצאה מחולשת הדולר וסגר מעל לרמה של 80 דולר לחבית, זאת למרות העלייה החדה מהצפי במלאי הנפט הגולמי.

את הכיוון השלילי הערב בשוק הוביל סקטור מניות מגזר הבריאות בהובלתה של פייזר ו-Medivation שכשלו בשלב השלישי של הניסוי לתרופה שנחשבה כמבטיחה לטיפול באלצהיימר, ולחולשתן הצטרפו גם מניות חברות הביטוח הרפואי לאחר דברי אובמה שקרא לקונגרס לזרז ולקדם את רפורמת שירותי הבריאות.

לפני תחילת המסחר התפרסם סקר ה-ADP שהצביע על גריעה של 20 אלף משרות בסקטור הפרטי בארה"ב בפברואר - הירידה המתונה ביותר זה שנתיים. נתון זה מהווה נתון מקדים לדו"ח התעסוקה שיפורסם ביום ו'. לאחר פתיחת המסחר זרמו לשוק נתונים חיוביים נוספים כאשר מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים הפתיע וזינק ל-53 נקודות לעומת צפי כי יעלה ל-51 נק' - גם נתון זה הינו הגבוה ביותר מאז תחילת 2008. העליות בשוק התמתנו לאחר שלקראת סיום המסחר פורסם ספר הבז' שהצביע על שיפור מתון בלבד בפעילות הכלכלית ב-9 מתוך 12 מחוזות הפד' בפברואר למרות סופות השלגים במרבית המחוזות.

מצילים את יוון

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפאנדריאו, הכריז בנאום שנשא היום על קיצוצים של 4.8 מיליארד אירו (6.6 מיליארד דולר) נוספים בתקציב הממשלתי, במטרה לצמצם את הגירעון הגדול ביותר בגוש האירו ולהשיב את אמון המשקיעים ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה.

בינתיים, ידיעות רבות מתפרסמות על כך שגרמניה, צרפת והולנד מתכננות לקנות אג"ח של ממשלת יוון כדי לסייע לאתונה להתמודד עם משבר החובות שלה. "התוכנית היא שגרמניה, צרפת והולנד יקנו אג"ח יווניות", אמר חבר גרמני בפרלמנט האירופי, יורגוס חאצימרקאקיס, בראיון לערוץ מגה טי.וי. באתונה.

"החששות בנושא המשבר ביוון עדיין לא התפוגגו. קיימות דאגות שיוון אינה לבד ושמדינות נוספות יצוצו בהמשך עם משברים דומים. חדשות פוליטיות הן מה שמניע את השוק, וכל השאר התדרדר מעט לרקע", אמר וולטר הארקר, מנהל קרנות ב-Semper Constantia שבווינה.

מקבץ נתונים חיוביים

המשקיעים בוול סטריט מתמודדים היום לפני פתיחת המסחר עם נתון סקר ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי לחודש פברואר, אשר הצביע על גריעה של 20 אלף משרות, לעומת צפי לגריעה של 15 אלף משרות ובהמשך לקיטון של 22 אלף משרות בחודש ינואר השנה (תוקן לקיטון גבוה בהרבה של 60 אלף משרות במסגרת הדיווח הנוכחי). זוהי הירידה החודשית ה-25 ברציפות, אך נציין כי מספר המשרות שנגרע הוא הקטן ביותר מאז ינואר 2008.

נזכיר כי ביום ו' הקרוב יפרסם משרד העבודה האמריקני את דו"ח התעסוקה החודשי לפברואר. תחזיות השוק הן לגריעה של 40 אלף משרות במגזר הלא חקלאי בארה"ב ולעלייה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-9.8%.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש פברואר, שהפתיע לטובה כשטיפס ל-53 נקודות לעומת צפי כי יעלה ל-51 נקודות לעומת 50.5 נקודות בינואר. הנתון טיפס לרמה הגבוהה ביותר מאז חודש ינואר ב-2008.

ב-21:00 פורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב ממנו עולה כי למרות סופות השלגים הקשות ב-9 מן המחוזית חל שיפור מתון בפעילות הכלכלית במהלך פברואר.

כאמור, מחיר החוזה על הנפט הגולמי טיפס הערב ב-1.19 דולר והוא נקבע ב-80.87 דולר לחבית בעיקר על רקע היחלשותו של הדולר. מלאי הנפט הגולמי דווקא זינק בשבוע האחרון ב-4.1 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 1.4 מיליון חביות בלבד.

טבע ופייזר במירוץ על רציופארם - האחרונה תציע 4.1 מיליארד דולר

קוסטקו דיווחה היום, לפני הפתיחה, על צמיחה של 25% ברווחי הרבעון הפיסקאלי השני שלה, וזאת על גידול של 11% בהכנסות. אולם, רווח של 67 סנט למניה פספס את תחזיות האנליסטים, שציפו לרווח של 71 סנט.

מניית נובל מזנקת בעשרות אחוזים ורושמת את המחזור השני בגודלו בוול סטריט לאחר שקרן הגידור אליוט הציעה לרכוש את החברה העוסקת בתחום התוכנות העסקיות בתמורה למיליארד דולר.

המירוץ לרכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם עדיין חם. חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר , עשויה להציע עבור החברה כ-3 מיליארד אירו (4.08 מיליארד דולר), כך פורסם בסוכנות הידיעות "בלומברג", שציטטה מקורבים לנושא. כזכור, טבע היא בין המתמודדים, כמו גם אקטוויס האיסלנדית.

בנוסף, דיווחה אתמול טבע על ניצחון משפטי שמאפשר לה לשווק גרסאות גנריות לתרופות של מרק בבלעדיות, החל מאפריל השנה ולמשך 180 יום. מדובר בגרסאות הגנריות של התרופות Hyzaar ו-Cozaar לטיפול בלחץ דם גבוה שמכירותיהן בארה"ב מוערכות בכ-1.5 מיליארד דולר.

כמו כן פרסמו החברות מדיביישן (סימול: MDVN) ופייזר כי תרופה שעסקו בפיתוחה לטיפול במחלת האלצהיימר נכשלה להוכיח השפעה. מדיביישן קורסת בתגובה בקרוב ל-70% במחזור חריג לאחר שרק אתמול רשמה שיא של כל הזמנים. נציין כי מדובר בשלב השלישי של הניסוי הקליני אשר בשלבים הקודמים הוכיח את יעילות התרופה. החברות מתכוונות לבחון את ממצאי הניסוי.

וריפון דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הפיסקלי הראשון של 2010 גדלו ב-4.4% ל-223.4 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם למניה הסתכם ב-26 סנט, לעומת 17 סנט בתקופה המקבילה. וריפון צופה כי ברבעון השני של 2010 הכנסותיה יגדלו לכ-225 מיליון דולר, כאשר הרווח המתואם יישאר בטווח ה 25-26 סנט למניה.

פרוטליקס הודיעה היום כי החברה עברה בהצלחה ביקורת GMP שנערכה על ידי משרד הבריאות הישראלי במתקניה בכרמיאל. הביקורת בוצעה ע"י משרד הבריאות כחלק מההערכה של תהליך הייצור של תרופת הטליגלוצראז אלפא של החברה המיועדת לטיפול במחלת הגושה.

DSPG דיווחה היום על חוזה עם מוטורולה שעשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים לפיו ‎‎תספק יצרנית השבבים שבבי מולטימדיה מסוג ‏XpandR‏ ל-‏Binatone‏, היצרנית והמפיצה הרשמית של מכשירי הטלפוניה הביתיים של מוטורולה.

טאואר המשיכה לזנק גם היום ללא הודעה מיוחדת, מאז ה-12 בפברואר, אז נסחרה המניה ברמה של 1.26 דולר ‏זינקה המניה בכ-46% למחירה הנוכחי העומד על 1.84 דולר. נזכיר כי עם פרסום דו"חותיה האחרונים העלתה החברה את תחזיותיה וכן זכתה לאחרונה לסיקור אוהד ממספר בתי השקעות שאף נקבו במחיר יעד של 3 דולר.

טופ אימג' דיווחה על צמצום של 66.7% בהפסד המתואם לרבעון הרביעי ל-200 אלף דולר, או 3 סנט למניה.

סאפיינס מחדשת חוזה תמיכה בשווי 7 מיליון דולר עם קבוצת Liverpool Victoria Friendly Society הבריטית עבור מערכת ניהול פוליסות ביטוח חיים סגורות.