פרות מזומנים: סלקום, פרטנר ופלאפון הרוויחו 11 מיליארד שקל ב-5 שנים

בישראל יש כיום 9.1 מיליון מנויי סלולר, קרי - לרבים יש יותר ממספר סלולרי אחד ■ לפי נתוני סלקום, פרטנר ופלאפון, אנו מדברים בממוצע לפחות 10 דקות ביום, וחשבון הטלפון הנייד שלנו עומד על כ-142 שקל

אנחנו מדברים בטלפון הנייד שלנו הרבה. לפעמים יותר מדי. לפעמים בלי הפסקה, ומי שמרוויח מכך - והרבה - הן 3 זכייניות הסלולר.

מבדיקת "גלובס" עולה כי במהלך 5 שנים האחרונות - שהיו שנים די טובות למשק הישראלי גם אם מביאים בחשבון את משבר האשראי - צברו סלקום, פרטנר ופלאפון רווח נקי כולל של 11.5 מיליארד שקל - נתון הממחיש את היותן פרות המזומנים של המשק הישראלי.

לפי נתוני 3 החברות, אנו מדברים בממוצע לפחות 10 דקות ביום, וחשבון הטלפון הנייד שלנו עומד על משהו כמו 142 שקל.

יותר מזה, תזרים המזומנים של 3 החברות היה אשתקד גבוה יותר משורת הרווח הנקי, ובמצטבר יצרו שלושתן תזרים חיובי של 3.6 מיליארד שקל (כמעט מיליארד דולר).

בישראל יש כיום 9.1 מיליון מנויי סלולר, וזה אומר שיש אנשים שיש להם יותר ממספר סלולרי אחד. מגמה זו ממחישה את שיעורי החדירה הגבוהים של השוק הסלולרי בארץ ואת היכולת מעוררת ההתפעלות של חברות הסלולר להמשיך ולצמוח גם בשוק שהוא לכאורה רווי.

אם מביאים בחשבון שעם הזמן המכשיר הסלולרי הופך מ"סתם" עוד מכשיר טלפון לאמצעי מולטימדיה (שכולל אפליקציות כמו גלישה לאינטרנט או צפייה בווידיאו), לחברות הסלולר המקומיות יש עדיין לאן לשאוף, ואולי בעתיד יתברר כי רווחיהן הנוכחיים הם כאין וכאפס לעומת פוטנציאל הרווח העתידי שלהן.

תוצאות חברות הסלולר
 תוצאות חברות הסלולר