נראה כי רשת רמי לוי שיווק השקמה לא מושפעת מהמיתון. רשת השיווק בבעלותו של רמי לוי פירסמה היום (ה') את התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה.
מהדו"חות עולה כי החברה רשמה ב-2009 הכנסות של 1.34 מיליארד שקל - עלייה של 42.7% לעומת המכירות ב-2008. העלייה מוסברת בגידול בפידיון חנויות זהות ובפתיחת 4 סניפים חדשים ברשת.
הרווח מפעולות רגילות הסתכם ב-2009 ב-99.6 מיליון שקל - עלייה של 42.5% לעומת הרווח ב-2008. הרווח הנקי הסתכם ב-73.5 מיליון שקל - עלייה של 47.5% לעומת הרווח ב-2008. שיעור הרווח הנקי מהמכירות עמד על 5.45% - לעומת 5.28% ב-2008.
עלות שכרו של רמי לוי, המשמש גם כמנכ"ל החברה, הסתכמה ב-2009 ב-2.27 מיליון שקל, או משכורת חודשית של 75 אלף שקל. בנוסף לשכר, לוי זכאי לבונוס של 4% מרווחי החברה השנתיים - או במילים אחרות, 4 מיליון שקל בגין 2009, שעליהם ויתר לוי לאור המצב הכלכלי בישראל.
אשתו של רמי לוי, עדינה, מועסקת כדירקטורית וגזברית בחברה, והרוויחה ב-2009 50 אלף שקל בחודש. בנוסף, לוי זכאית לבונוס של 2% מהרווחים - 2 מיליון שקל, וגם היא ויתרה עליהם ב-2009. בתו של רמי לוי, יפית, עובדת כמנהלת רכש בחברה בשכר חודשי של 12 אלף שקל בחודש.
"הנפקת אג"ח? לא על הפרק"
לוי התייחס היום לתוצאות ואמר כי "החברה נמצאת רק בתחילת ההתפתחות שלה. המתחרים יעשו הכול ויספרו סיפורים, אבל הציבור לא טיפש. אנחנו חברה שקופה, והציבור רואה את הביצועים שלנו. התוצאות מראות שאנחנו עומדים באסטרטגיה שלנו מול הלקוחות - מבטיחים שנספק את הסל הטוב ביותר - ולא על חשבון המחיר והאיכות".
בעניין שיעור הרווח התפעולי אמר לוי כי "למרות שכולם אמרו שכמה שנפתח יותר חנויות נרד ברווח התפעולי - אני אמרתי שלא כך יהיה, ואני שמח שבסופו של דבר זה בא לידי ביטוי בדו"חות".
בימים האחרונים הגיעה הרשת של לוי לציון דרך נוסף, עם התבססות שווי השוק שלה על מיליארד שקל. המניה עשתה זאת בתמיכת המגמה החיובית בשוק, ועם עלייתה עולה גם שווי ההחזקות של לוי בחברה, כשאלה שוות היום כבר 680 מיליון שקל.
לוי, נזכיר, הנפיק את הפעילות שלו בבורסה ביוני 2007, אז הוא גייס 172 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-430 מיליון שקל. בעוד מניות של הנפקות רבות שהתבצעו בתקופת הגאות נחתכו במשבר, הנפקת רמי לוי נחשבת לאחת המוצלחות בשוק המקומי בשנים האחרונות, כשפחות מ-3 שנים אחרי מציגה המניה תשואה חיובית של כ-140%.
רשת רמי לוי אמנם עדיין רחוקה משתי רשתות השיווק - רבוע כחול ושופרסל - אבל הפערים ביניהן הולכים ומצטמצמים. כך, לדוגמה, מניית רבוע כחול (הרשת השנייה בגודלה) איבדה 14.5% ב-3 השנים האחרונות, ושווי השוק שלה עומד על 1.9 מיליארד שקל.
היום מונה רשת רמי לוי 16 סניפים, ולדברי לוי "האסטרטגיה היא להגיע ל-30 חנויות במהלך 2011. כבר ברבעון הזה, אם נספיק, נפתח עוד שתי חנויות, אחת בפרדס-חנה ואחת בגוש-עציון", הוא אומר.
לגבי החנויות המתוכננות מסביר לוי כי "בכל מקום שאני פותח חנות זה לא בא על חשבון חנויות אחרות שלי, כמו שלפעמים קורה אצל המתחרים, אלא על חשבונם (של המתחרים)".
* מדוע אתה לא מצטרף לגל גיוסי האג"ח כדי לממן את ההתרחבות?
"לחברה יש כמעט 250 מיליון שקל בקופה, ואני לא מאלה שאומרים 'אם נותנים לך תיקח'. במיוחד באג"ח, עליו צריך לשלם ריבית. לכן כרגע זה לא על הפרק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.