נתוני התעסוקה בארה"ב דחפו את אירופה לנעילה חיובית

שוק העבודה האמריקני איבד בפברואר 36 אלף משרות, נמוך משמעותית מהצפי ■ עיתון ביפן דיווח כי הבנק המרכזי של יפן עשוי לנקוט בהקלה מוניטארית נוספת ■ ראש ממשלת סין אמר כי הממשל ימשיך לתמוך בכלכלה

בורסות אירופה ננעלו הערב (ו') בעליות שערים, אשר התחזקו לאחר נתוני התעסוקה משוק העבודה האמריקני, שפורסמו ב-15:30 שעון ישראל בארה"ב. הנתונים הראו כי שוק העבודה האמריקני איבד בפברואר 36 אלף משרות לעומת צפי לגריעה משמעותית הרבה יותר של 63 אלף משרות. שיעור האבטלה נותר על כנו בשיעור של 9.7%. המדדים באירופה עלו זה היום השישי ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר מזה כחצי שנה.

באירופה שאבו גם עידוד מהירידה במפלס החרדה לגורלה הכלכלי של יוון. המדינה שנקלעה למשבר חוב הודיעה השבוע על קיצוץ נוסף של כ-6.5 מיליארד דולר בתקציב וכן על כוונתה לגייס מיליארדי דולרים כדי למחזר חוב.

יוון, ששכרה את שירותיהם של בנקים זרים כגון ברקליס ו-HSBC, זכתה כבר לביקושים יפים לקראת ההנפקה, הגבוהים פי 3 מהסכום שהתכוונה לגייס במקור. יוון מציעה אג"ח ממשלתיות ל-20 שנים בריבית של כ-6%, הגבוהה ב-3% מהריבית של אגרות החוב שלה היום בשוק.

מניית Finmeccanica Spa בלטה היום בעליות. חברת האבטחה הגדולה באיטליה דיווחה על עלייה של 15% ברווח הנקי שלה ב-2009, שהסתכם ב-654 מיליון אירו. כמו כן, החברה אישררה את תחזיותיה ל-2010.

עליות גם במזרח

בורסות אסיה עלו היום והשלימו שבוע שני ברציפות של עליות שערים, כאשר חדשות טובות הגיעו מכל רחבי תבל ותמכו בשווקים.

מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-0.9%, בין היתר בעקבות העליות שנרשמו אמש בוול סטריט לאחר שהתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה ירדו משיא של כ-3 חודשים, מה שמהווה עדות כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב לא נחלשת.

אך גם באסיה לא חסרות היום חדשות טובות. העיתון היפני Nikkei דיווח כי הבנק המרכזי של יפן שוקל לבצע הקלה מוניטארית נוספת בפגישה הקרובה שלו ב-16 במארס, על מנת לתמוך בכלכלה.

בסין, ראש הממשלה וון ג'יבאו אמר כי הממשל הסיני ימשיך לשמור על יציבות מחירים, אך באותה נשימה ציין כי הכלכלה זקוקה עדיין לתמיכה הממשל והיא תקבל אותה. דברים אלה מהווים מסר הרגעה לשווקים, לאחר שמתחילת השנה החלה סין במדיניות של הידוק מוניטארי כדי להאט את קצב הצמיחה.

יותר מ-7 מניות עלו היום באסיה על כל מניה שיורדת. מבין המניות הבולטות נציין את בילבונג האוסטרלית, שמניותיה עלו ב-3.6% לאור הסנטימנט החיובי בארה"ב. 44% מהכנסותיה של יצרנית הביגוד הימי מגיעים מארה"ב. גם מניית סוני היפנית הוסיפה 3.4%.