מעבר לעובדה שהניצחון על סיינה (87-92) ביום חמישי האחרון הבטיח למכבי ת"א את העלייה לשלב ההצלבה של היורוליג, האלופה הישראלית תיהנה גם מתוספת הכנסה שעשויה להגיע לכ-200 אלף דולר ממכירת חסויות בערוץ הספורט. כך נודע ל"גלובס".
כחלק מהמעבר של מכבי ת"א מערוצי הברודקאסט לערוץ הספורט (הסכם שנסגר מול חברות HOT ו-yes), קיבלה הקבוצה את הזכות ליהנות ממכירת חסויות לשידור בעת משחקיה ביורוליג בערוץ הספורט. רק מהחבילות שנמכרו עד כה - שלב הבתים ושלב הטופ-16 - הכניסה מכבי סכום המוערך ב-650 אלף דולר. הסכום הזה מצטרף לסכום אותו קיבלה מכבי עבור מכירת הזכויות ל-HOT ו-yes המוערך בכ-3 מיליון דולר לעונה (מתוך זה נשאר בידיים של מכבי כ-75%, היתר הולך ליורוליג).
כעת תהנה מכבי גם מחבילת חסות למשחקי ההצלבה. זמן הפרסום מוגבל על ידי מועצת הכבלים והלוויין ל-60 שניות בלבד בשעה. כמות המשחקים יכולה לנוע בהצלבה בין שלושה לחמישה משחקים, מאחר שההצלבה משוחקת בשיטת הטוב מחמישה משחקים.
סעיף הפרסום והחסויות במשחקי מכבי ת"א הוא אחד המרכיבים המשמעותיים בתקציב של מכבי ת"א. על פי תקציב 2008/09 שפורסם ב"גלובס", הכניסה מכבי כ-5.22 מיליון דולר מסעיף זה בעונה שעברה, והעונה כאמור הצליחה מכבי לצרף לעצמה גם את הפלטפורמה של ערוץ הספורט לטובת פרסום.
עד עכשיו פרסמו במשחקי היורוליג העונה המותגים: מולר (יצרנית החלב), איזי פורקס, שעוני היוקרה פלאנט-טיים, פלאפון, ישראייר, ג'ילט, תמי 4. אגב, זו לא הפעם הראשונה שמכבי מקבלת את ההכנסה עבור הפרסום בטלוויזיה - גם בימי ערוץ 1 נהנו הצהובים בשנים מסוימות מחלוקת הכנסות משידור חסויות בעת משחקי הקבוצה.
המשחק ביום חמישי הקרוב מול ריאל מדריד יקבע באיזה מקום תסיים מכבי את שלב הטופ-16. ניצחון במדריד יאפשר לה לסיים במקום הראשון בבית, וככל הנראה להימנע ממפגש עם ברצלונה החזקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.