הבורסה לקחה צעד אחורה וננעלה בירידות: זרח נופלת עוד 8%

גלובס tv מדד המעו"ף מרוחק בכ-2.4% משיא כל הזמנים - 1,237 נקודות ■ אפריקה נסחרה בניגוד למגמה בשוק ועלתה ב-1.3% ■ סיטי: הבורסה תמשיך להיחלש, משקיעים זרים ייצאו מהשוק

בורסת תל אביב ננעלה היום (ב') בירידות שערים בעקבות סקירה שלילית של בנק סיטי על השוק, ולמרות שהחוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עברו לעליות של 0.1-0.2% לקראת הסגירה בת"א. מדד המעו"ף מרוחק רק כ-2.4% משיא כל הזמנים - 1,237 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

השדרוג של השוק הישראלי לסטאטוס "מפותח" במדדי ה-MSCI, שייכנס לתוקפו ב-26 במאי, יביא לחולשה במניות בבורסה. כך מעריכים כלכלני סיטי בסקירה עדכנית על ישראל, כאשר הם מציינים כי זרימת הון פאסיבי פנימה תוסט על ידי יציאת משקיעים אקטיביים, מה שיחליש את הבורסה. הכלכלנים מעריכים עוד, כי הסיכונים הגיאו-פוליטיים בישראל יקשו עליה בעולם החדש של השווקים המפותחים.

בשורה התחתונה, סיטי חוזר על המלצת "משקל חסר" על השוק הישראלי, המלצה בה הוא מחזיק בחודשים האחרונים בזמן שהבורסה המשיכה לעלות ונושקת לשיא ההיסטורי. לדברי האנליסטים, "השוק עלה יפה לאחרונה, אך הסיכון גדל ואנו צופים תשואת חסר בחודשים הקרובים".

תמימות דעים בבנק ישראל: אין להעלות את הריבית

הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של בנק ישראל, שפורסמו היום, מגלים כי בהחלטת הריבית האחרונה, בה הוחלט להותיר את הריבית על כנה, תמכו כל 4 חברי הנהלת הבנק שמייעצים לנגיד סטנלי פישר בקבלת ההחלטה. בדיון שנערך לקראת קבלת החלטת הריבית ציינו חברי ההנהלה כי ההחלטה להותיר את הריבית על כנה עולה בקנה אחד עם המדיניות של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" המשקפת את ההתאוששות הכלכלית מחד ואת החזרת האינפלציה ליעד הממשלתי מאידך. בבנק מציינים עוד, כי תהליך העלאת הריבית יהיה הדרגתי ולא צפויה העלאה קצובה מדי חודש.האם שותפות קידוח "צוק תמרור 4" תתאוששנה?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דיווחה היום כי נרשמה ירידה של 2.8% בשכר הממוצע בשנה שעברה (לשכירים). השכר הממוצע לעובדים ישראלים עמד על 8,108 שקל לחודש בממוצע ולעובדים זרים כ-4,275 שקל. יציבות נרשמה במספר משרות השכיר במשק, ברמה של כ-2.92 מיליון.

במקביל, פרסמה היום הלמ"ס נתונים על החשבון השוטף של ישראל. העודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים בשנת 2009 הסתכם ב- 7.2 מיליארד דולר, שהם 3.7% תוצר. זאת, לאחר עודף של 1.3 מיליארד דולר (0.7% תוצר) בשנת 2008 ושל 4.9 מיליארד (2.9% תוצר) בשנת 2007. העודף בחשבון השוטף מתקבל מסיכום נתוני העסקאות של תושבי ישראל עם חו"ל בחשבון הסחורות, השירותים, ההכנסות וההעברות השוטפות, בדולרים שוטפים.

אפריקה נסחרת על רקע דו"חות אפי פיתוח

אפי פיתוח, זרוע הפעילות של אפריקה ישראל ברוסיה ומזרח אירופה, פרסמה דו"חות כספיים מהם עולה כי החברה הפסידה 219.75 מיליון דולר ברבעון הרביעי לאור מצב השוק הרוסי, והמחיקות הנמשכות שמבצעת החברה בשווי נכסיה. עיקר ההפסד ברבעון הרביעי נובע מהפחתת שווי הפרויקטים אותם מפתחת החברה כתוצאה מדחיה במועד הצפוי להשלמת הפרויקטים, צפי לירידה בדמי השכירות בפרויקטים השונים ועליה בשיעורי ההיוון.

טבע הוסיפה לרכז עניין רב ברקע הדיווחים כי יו"ר החברה, אלי הורביץ, לא יחזור ככל הנראה לשמש בתפקידו בתקופה הקרובה בשל מחלתו.

זרח , דלק קידוחים ואבנר , השותפות בקידוח "צוק תמרור 4" באיזור ים המלח, הוסיפו לרכז עניין לאחר שאמש פורסם כי יכולת ההפקה מאתר זה עומדת על כ-50 חביות נפט בלבד. ההתרחשויות ב"צוק תמרור 4" לא פוסחות על מניות נפט אחרות, שאינן קשורות אליו במישרין, כמו מודיעין וגבעות .

תפוז דיווחה הבוקר כי סיימה את 2009 עם הכנסות של כ-42 מיליון שקל, עלייה של כ-8% לעומת כ-38.8 מיליון שקל ב-2008. בשורה התחתונה סיימה החברה את 2009 עם רווח נקי של כ-2.2 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל ב-2008.

גב ים מקבוצת IDB דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 23.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי לעומת כ-14.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשנה כולה דיווחה החברה על עליה של כ-40% ברווח הנקי לרמה של כ-222 מיליון שקל. הכנסות מהשכרת מבנים הסתכמו בשנת 2009 ב-294 מיליון שקל בהשוואה ל-278 מיליון שקל בשנת 2008.

בנק דיסקונט ממשיך להתמודד עם שביתת העובדים, כאשר היום הושבתו כל 28 סניפי הבנק במרחב השפלה ודרום ת"א. כן יושבתו מרכז העסקים, מוקד האשראי ומוקדי ההשקעות במרחב. העיצומים בבנק מחריפים והוועד הודיע כי גם הצוות העוסק בהכנסת הדו"חות הכספיים של הבנק, שאמורים להתפרסם ב-25 במארס, יחל לשבות.

רשות ניירות ערך דחתה אמש את הנפקת האג"ח של מעריב אחזקות ליום ה' הקרוב והטילה עליה קנס כספי בסך של כ-30,000 שקל, זאת לאחר שאתמול התפרסמה בעיתון "מעריב" כתבה ובה תיאור ההנפקה של החברה שהיתה מיועדת להיערך היום.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]