מנכ"ל S&P מעלות מזהירה: תמחור הסיכונים בשוק לוקה

דורית סלינגר בכנס הנפקות בישראל של ארנסט אנד יאנג ומשרד עו"ד מישל אוחיון ושות': "השוק נזיל מאוד ואינו שם דגש על הערכת סיכונים אלא על אלטרנטיבה לריבית על פיקדון בנקאי. הציבור מאיץ את הזרמת המקורות לשוק והוא אינו מתבסס על נתונים ריאליים של החברות"

דורית סלינגר, מנכ"ל S&P , מזהירה את המשקיעים בבורסה של תל אביב מתמחור גבוה מדי של ערכי המניות ואגרות החוב. סלינגר דיברה היום בפאנל בנושא "כיצד למשוך את המשקיעים הנכונים" בכנס הנפקות בישראל של ארנסט אנד יאנג ומשרד עו"ד מישל אוחיון ושות'.

"השוק נזיל מאוד ואינו שם דגש על הערכת סיכונים אלא על אלטרנטיבה לריבית על פיקדון בנקאי. הציבור מאיץ את הזרמת המקורות לשוק והוא אינו מתבסס על נתונים ריאליים של החברות. בהשוואה בינלאומית- פרמיית הסיכון על אג"ח ברמת SG היא 600-700 נקודות בסיס (6%-7%) בעוד בארץ A הוא פחות מ-3%".

"נראה כי תמחור הסיכונים לוקה גם אל מול שנת 2007- איכות האשראי של רוב החברות הישראליות היא בקטגוריה של HY (תשואה גבוהה). המשמעות היא סיכון עסקי יחסית גבוה בגין גודל, היקף השוק, ריכוזיות השוק, ומהצד הפיננסי - מוף פיננסי גבוה ויחסי כיסוי חוב נמוכים. הבנקים, בזק, חברה לישראל וטבע בקבוצת ה-BBB ומעריכה עוד מספר קטן של חברות בקבוצה זו".

בנוסף, התייחסה סלינגר לועידת חודק ואמרה כי "חשיבותה היא באפשרות לתמוך בתמחור סיכוני אשראי וניהול האשראי ולהציף נושאים אלו על שולחן ועדת ההשקעות. כמו כן תורמת להעלאת השקיפות בשוק והתייחסות חברות לפרמטרים שונים של ניהול הסיכונים שלהן, לרבות חברות פרטיות, וכן יצירת פורמאטים לשיתוף פעולה של משקיעים".

"קביעה מפורשת בדבר דירוג אג"ח, לרבות האם החברה מתחייבת או שאינה מתחייבת להחזיק בדירוג של אותה חברה מדרגת לאורך כל חיי האג"ח לרבות התייחסות לשינויים בדירוג. החברה המנפיקה תתחייב מראש כי במקרה של הפסקת דירוג או החלפת חברת דירוג היא תנמק בפני הגופים המוסדיים מדוע הוחלפה חברת הדירוג".