יום שני של מימושים בבורסה: המעו"ף סגר מתחת ל-1,200 נק'

המעו"ף זינק בשנה החולפת ב-88% ■ המעו"ף ירד ב-0.7% ומדד הביומד נפל ב-2.9% ■ טבע איבדה 1.65% לאחר שפיליפ פרוסט החליף את אלי הורוביץ כיו"ר ■ פרטנר הובילה את הירידות במעו"ף ונחלשה ב-4%

יום השנה לתחילת הראלי הגדול שאפיין את השנה האחרונה בבורסה בארץ בפרט ובעולם בכלל, הסתיים המסחר בירידות שערים בבורסה בת"א כאשר מדד המעו"ף איבד 0.7% וירד אל מתחת לרמת 1,200 הנקודות. מדד הביומד נפל בכ-2.9% לאחר שבשבוע שעבר בלט בעליות עם השקתו. במעו"ף הובילה את הירידות מניית פרטנר ומניית טבע ריכזה עניין רב על רקע החלפתו של יו"ר החברה הורביץ בסגנו, פיליפ פרוסט. המחזורים הסתכמו בכ-1.83 מיליארד שקל. כל זאת, לאחר שאת יום המסחר פתחו מרבית המדדים בעליות קלות.

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של אקסלנס העריך היום בסקירתו כי הריבית בישראל לא תעלה בחודשים הקרובים על רקע: מדד שלילי נוסף שיפתיע בגין חודש פברואר, אין כוונה להעלות את הריבית במדינות המערביות בחצי השנה הקרובה וצפי כי שנה קדימה האינפלציה תהיה בתוך תחום היעד של הממשלה.

אתמול נרשם יום המסחר הדליל ביותר מאז תחילת 2010 בוול סטריט, המדדים סגרו אמש ללא שינוי משמעותי, ורק מדד הנאסד"ק הוסיף כ-0.3% לערכו. היעדר נתוני מאקרו וחדשות מרגיעות ביחס לחובות יוון הם שתרמו לאווירה המתונה בשוק. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית. באסיה הבורסות נסחרו ביציבות תוך נטייה לירידות של עד 0.6% כשמניות הכרייה והאנרגיה נחלשות על רקע ירידות במחירי הסחורות. ובאירופה נחלשים המדדים המובילים בכ-0.7%.

מסכמים שנה שכולה עליות

השווקים בעולם מציינים היום את יום השנה לשפל של 12 השנים ב-S&P 500, או את תחילתו של הראלי בשווקים בו הוסיף ה-S&P 500 כ-70% לערכו, ומדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-61%. מה שהתחיל את הראלי היתה החזרה של הכלכלה האמריקנית לצמיחה אחרי שנה של התכווצות.

הבורסה של ת"א הפגינה ביצועים עודפים ביחס למקבילותיה בעולם במהלך השנה האחרונה כאשר מדד המעו"ף זינק בשנה האחרונה ב-88%, מדד ת"א 100 זינק ב-97%, מדד הבנקים בלט בעלייה של 150% ומדד התל-בונד 40 רשם עלייה של 39%. בין מניות מדד המעו"ף הובילה את התשואות מניית דסק"ש שזינקה ב-292% כאשר המניה החלשה השנה במדד היתה אורמת שעלתה בשיעור שנתי של 21%. בין מניות מדד ת"א 100% בלטה מעל כולן מניית טאואר שזינקה בשנה החולפת ב-755%.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים הן בשוק המקומי והן מעבר לים, והמשקיעים בת"א עקבו אחר הנעשה בשוקי העולם וכן בדו"חות הכספיים של החברות שממשיכים לזרום לשוק.

הגיעו לפשרה על השכר

בזירה הפוליטית-כלכלית מסתמן כי פישר בדרך לקדנציה שנייה לאחר שהושגה פשרה בנושא השכר בבנק ישראל. זאת, לאחר קרב בין פישר לאוצר בדיון מיוחד בוועדת הכספים לגבי חוק בנק ישראל. הוחלט כי לא תוקם "ועדת שכר" המורכבת משלושה שופטים, מהלך שהיה מוסיף לתהליך ישוב סכסוכים בכ-5 חודשים. לפיכך, המועצה המנהלית היא זו שתאשר שינויי שכר ואם האוצר מתנגד - הסוגיה תעבור מיידית להכרעת ראש הממשלה. בצורה כזו, התהליך יימשך עד חודשיים ולא תשעה חודשים.

לידר שוקי הון: אפריקה ישראל תצנח ב-50%

מניות מגזר חיפושי הגז בבלטו היום לשני הכיוונים, בעוד החברות הגדולות בתחום בלטו לחיוב, ובהן נציין את דלק קידוחים , אבנר וישראמקו שבעבורה העלו כלכלני כלל פיננסים את המלצתם ב-35% לעומת מחיר השוק ואמרו: "ישראמקו עדיפה; הפוטנציאל לא הופנם", וציינו כי "ישנם מספר פרוספקטים העשויים להיות גדולים יותר ממבנה 'תמר'". נציין כי הפוזיציה בה מחזיקים כלל פיננסים הינה בהיקף של 108 מיליון יח' של ישראמקו. לעומת זאת מניותיהן של זרח וחנ"ל איבדו גובה.

בנוסף נודע ל"גלובס" כי הכשרה של עופר נמרודי וקבוצת הרשברג במו"מ לרכישת השליטה ברשיונות חיפושי גז "שרה" ו"מירה" הממוקמות ליד "דלית". לפי ממצאי סקר מקדמי שנערך בשטחים אלה לאחרונה, יש בהם פוטנציאל להפקת גז טבעי בשווי מיליארדי דולרים. המרכיב המרכזי בעסקה הוא סילוק חובותיה של פטרומד, הנאמדים בכ-20 מיליון דולר.

טבע נתבעת ע"י חברת התרופות גיליד במטרה למנוע מטבע לשווק גרסה גנרית לתרופת ה-Truvada, המיועדת לטיפול באיידס, ועם מכירות שנתיות של כ-1.5 מיליארד דולר בארה"ב. בנוסף, המניה נסחרה על רקע ההודעה כי את מקומו של אלי הורביץ כיו"ר החברה ימלא מעתה פיליפ פרוסט, סגן יו"ר החברה.

בלידר שוקי הון ממשיכים להחזיק בהמלצת "מכירה" על מניית אפריקה ישראל לאחר פרסום דוחות אפי פיתוח, עם מחיר יעד של 20 שקל למניה - נמוך ב-50% ממחירה בשוק. לדבריהם, "החזקה באפי פיתוח עדיפה בהרבה על ההחזקה במניית אפריקה - הפוטנציאל לעליות שערים באפי פיתוח גבוה בהרבה".

דיסקונט ממשיך להתמודד עם שביתת העובדים, כאשר אתמול הוועד הודיע כי הצוות העוסק בהכנת הדו"חות הכספיים של הבנק, שאמורים להתפרסם ב-25 במארס, יחל לשבות מהיום.

013 נטוויז'ן סיימה את 2009 עם רווח נקי של כ-105.6 מיליון שקל, עלייה של 22% לעומת הרווח הנקי ב-2008. הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-40% לכ-155.6 מיליון שקל. ההכנסות גדלו בכ-1.3% כ-1.25 מיליארד שקל.

רבוע כחול נדל"ן דווחה היום כי הרווח הנקי ב-2009 זינק ביותר מ-300% והסתכם בכ-230.4 מיליון שקל. הרווח הנקי ברבעון האחרון זינק פי 2.25% לסך של כ 81.3 מיליון שקל. עם פרסום הדו"חות אמר זאב שטיין, מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן: "נתמודד על שטחי המסחר בפרויקט השוק הסיטונאי".

לקראת פרסום הדוחות מחר, ב-IBI צופים לאלביט מערכות הכנסות של 746.7 מיליון דולר ברבעון, רווח תפעולי של 65.7 מיליון דולר (8.8% מהמכירות) ורווח נקי של 54.4 מיליון דולר. ההמלצה למניה נותרת נייטרלי במחיר יעד של 66 דולר".

טאואר המשיכה לרכז עניין ומחזורים חריגים וממשיכה להתממש, זאת לאחר שמאז פרסום דו"חותיה זינקה מניית החברה בכ-50% ונסחרת שוב מתחת לרמה של 6 שקלים.

[לאתר המעו"ף]