בן-אליעזר מתלהב: "לא ידעתי שגם הבלקברי מוצר כחול-לבן"

שר התמ"ת אמר את הדברים בביקורו במרכז הפיתוח של מארוול ישראל ■ אליעז לביא, מנכ"ל החברה: "אנו מגייסים כיום את מיטב המהנדסים, עם עדיפות למצטיינים, בוגרי תארים מתקדמים"■ מארוול מגייסת 60 עובדים למרכז הפיתוח בישראל

מארוול מגדילה את גיוס כח האדם בישראל לאחר שמכירותיה נסקו לכ-3 מיליארד דולר. אליעז לביא, סגן נשיא בכיר במארוול ומנכ"ל מארוול ישראל אמר היום במהלך ביקור של שר התמ"ת, בן אליעזר יחד עם המדען הראשי, ד"ר אלי אופר במטה החברה ביקנעם: "אנו מגייסים כיום את מיטב המהנדסים, עם עדיפות למצטיינים, בוגרי תארים מתקדמים" ובישר לסטודנטים: "מארוול ישראל מגייסת אותם כעתודה, מתוך מגמה שיהפכו לדור העתיד של החברה". לביא הדגיש כי מארוול ישראל שותפה מלאה בפיתוח שורה של המוצרים המובילים בשוק.

למעשה מהווים דבריו הצהרה על כך שמארוול מרחיבה את פעילותה בישראל. מארוול ישראל, הינה מרכז הפיתוח השני בגודלו בעולם של ענקית השבבים, אחרי ארה"ב.

מארוול ישראל שהעסיקה עד לאחרונה כ-1,050 עובדים בישראל, מגייסת לשורותיה כ-60 עובדים חדשים, לשלושת החטיבות של החברה בישראל: חטיבת בקרי תקשורת ושבבי SoC, חטיבת מתגי תקשורת והתוכנה עבורם ובעיקר לחטיבת הסלולר.

השר בן אליעזר הביע את הערכתו לפעילות חברת מראוול בא.ת. ביקנעם ועל תרומתה לתעסוקה בפריפריה ואמר כי "החברה מציגה חדשנות ויצירתיות יוצאת דופן תוצרת כחול לבן" וציין "לא ידעתי שגם הבלקברי הוא מוצר כחול לבן".

שר התמ
 שר התמ

אליעז לביא, אמר עוד במהלך הביקור כי "מארוול ישראל שותפה מלאה בפיתוח רבים מהמוצרים המובילים בשוק. יש לנו נוכחות גבוהה בשוק הטלפונים החכמים בסין בעקבות שיתוף הפעולה עם צ"יינה מובייל, ובמקביל נמשך הפיתוח של רכיבי הבלקברי. כמו כן, משפחת מעבדי ה- ARMADA, בעלת יכולת עיבוד של שני ג'יגה הרץ וה - AVANTA PON, התומך בסטנדרט ה - EPON וה - GPON ומאפשר ליצרניות לפתח מוצר קצה יחיד היכול להשתלב בשווקים שונים ברחבי העולם, פותחו במארוול ישראל".

דו"חות מצויינים

לפני מספר ימים דיווחה ענקית השבבים על על תוצאות מצויינות לרבעון הרביעי ולשנה הפיסקאלית 2010, אשר הסתיימה ב-30 בינואר, 2010.

סך הכל הכנסות מארוול ברבעון הרביעי של השנה הפיסקלית 2010 זינקו ב-64% ל-843 מיליון דולר, לעומת 513 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אלו מהוות גם עלייה של 5% לעומת הרבעון הקודם (רבעון 3 של השנה הפסיקאלית 2010), בו הסתכמו ההכנסות ב-803 מיליון דולר.

הכנסות מארוול לכל השנה הפיסקאלית 2010 פחתו ב-5% ל-2.81 מיליארד דולר, לעומת 2.95 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית 2009. אולם ניתן לראות, כי למרות זאת חלה עליה משמעותית בריווחיות החברה הן ברמה השנתית והן ברמה הרבעונית.

הרווח הנקי NON GAAP ברבעון הרביעי לשנה הפיסקאלית 2010 צמח ל- 266 מיליון דולר, או 40 סנטים למניה בדילול מלא, לעומת 32 מיליון דולר או 5 סנטים למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי NON GAAP ברבעון הרביעי אף עלה על הרווח הנקי NON GAAP ברבעון הקודם (רבעון 3 של השנה הפיסקאלית 2010, בו הסתכם הרווח הנקי ב - 232 מיליון דולר, או 35 סנט למניה.

הרווח הנקי NON GAAP לשנה הפיסקאלית 2010 זינק ל-648 מיליון דולר, או 99 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 482 מיליון דולר, או 76 סנט למניה בדילול מלא בשנה הפיסקאלית 2009. הרווח הנקי GAAP לשנה הפיסקאלית 2010 טיפס ל- 353 מיליון דולר, או 54 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 147 מיליון דולר, או 23 סנט למניה.