חברת HOT פרסמה היום (ד') לפני פתיחת המסחר את דו"חותיה הרבעוניים והשנתיים ל-2009.
במונחים שנתיים, עלו הכנסות HOT ב-2009 בכ-5% לעומת שנת 2008 לכ-3.12 מיליארד שקל. הרווח הגולמי של החברה נשחק מעט ב-2009 והסתכם ב-653 מיליון שקל לעומת רווח גולמי של 669 מיליון שקל ב-2008.
הוצאות המכירה והשיווק של החברה רשמו ב-2009 עלייה של כ-7% ל-202 מיליון שקל אך הוצאות ההנהלה והכלליות רשמו קיטון של כ-8.8% ל-113 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנה החולפת בכ-911 מיליון שקל, עלייה של כ-19% לעומת שנת 2008.
בשורה התחתונה, רשמה החברה ב-2009 ירידה של כ-16.3% ל-77 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 92 מיליון שקל בשנת 2008, ואולם הרווח זה כלל ביטול (חד-פעמי) של הפרשה לתביעות בסך 76 מיליון שקל. בניטרול סכום זה, החברה שיפרה את הרווחיות באופן משמעותי.
החברה חתכה את קצב נטישת לקוחות הטלוויזיה ב-50%
בחלוקה מגזרית, רשמה החברה הפסד תפעולי של מיליון שקל מהטלוויזיה הרב-ערוצית בכבלים לעומת רווח תפעולי של 172 מיליון שקל ב-2008. ההכנסות מהטלויוזיה הרב-ערוצית הסתכמו ב-2009 בכ-2.19 מיליארד שקל, עלייה קלה לעומת הכנסות של כ-2.18 מיליארד שקל ב-2008.
את שנת 2009 מסכמת החברה עם עלייה נטו של 30 אלף לקוחות דיגיטליים חדשים לסך של 908 אלף מנויים. במקביל, מדווחת החברה כי חתכה את קצב הנטישה ב-50%.
מהתקשורת הפנים-ארצית הנייחת רשמה החברה עלייה ברווח התפעולי ל-267 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 176 מיליון שקל ב-2008. ההכנסות מהתקשורת הפנים-ארצית נייחת עלתה ב-2009 בכ-18.7% ל-931 מיליון שקל לעומת שנת 2008.
החברה הגדילה ב-6% את בסיס מנויי האינטרנט שלה לסך של 719 אלף מנויים בסוף השנה החולפת. קווי הטלפוניה עלו ב-20% לסך של 562 אלף קווים.
הרצל עוזר, מנכ"ל החברה, המסכם שנת כהונה ראשונה בחברה, התייחס היום לתוצאות ואמר כי "שנת 2009 הייתה מאתגרת במיוחד, הן על רקע ההאטה הכלכלית, הן על רקע התחרות העזה, ובעיקר על רקע משבר השירות, אותו חוותה החברה במהלך 2008 ובתחילת 2009. בשנת 2010 נשלים את פריסת רשת ה-UFI בכל הארץ, ונאיץ את גיוס הלקוחות בה. כמו כן, נתחיל לספק שירותי ISP".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.