דיאטה למרחקים ארוכים

מניית שומרי משקל ירדה בעקבות המשבר הכלכלי, אבל השומן לא ייעלם והלקוחות צפויים לחזור ובגדול / זיו סגל

אחרי הזינוק בשערי המניות נכנסנו לתקופה של תנודתיות, שגורמת לנו להיזכר בשיר היפני הקצר: "שדה האביב כולו ירוק, אבל בסתיו הגוונים רבים מאוד". כזה הוא גם תיק המניות שלנו, הוא לא מזנק בכל יום לשיאים חדשים, ואינו "כולו ירוק", ומלאכת השגת התשואה הפכה למאתגרת.

בימים אלה אנחנו משקיעים מאמצים רבים בתחזוקת רשימת המניות במטרה לתפוס מומנטום, ומעת לעת גם חוטפים. כך חטפנו לא מזמן במניית שומרי משקל (WTW), וכך קיבלנו גם מכה קטנה מוונדי'ס (WEN). בשני המקרים לא השתנה משהו במודל הציפיות, אבל התוצאות הראו שדרוש עוד זמן עד להתגשמותו. לירידה של שתי המניות, אחרי הדו"ח שפרסמו החברות, לא היו סימנים מקדימים מהניתוח הטכני, כך שאין לנו מסקנות דרמטיות להסיק מכך. פשוט צריך להמשיך קדימה. בינתיים אנחנו נשארים עם שתיהן, והיום נעדכן קצת בעניינן.

וונדי'ס: במורנינגסטאר מציינים שהדו"ח האחרון משקף את המגמה החיובית של שיפור ברווחיות של החברה, והם מעודדים מהמכירות בינואר. ההנהלה של וונדי'ס עושה את העבודה, ומכיוון שהיא הייתה סיבה מרכזית להשקעה שלנו בחברה, קבלנו אישור להמשך ההשקעה מהבחינה הזו.

מהצד השני, ארביס ממשיכה להדאיג ומדווחת על ירידה בהכנסות, ובמורנינגסטאר לא מצפים לשיפור במותג הזה במהלך 2010. מכיוון שכיסוי המניה עבר לאנליסט אחר, הם לא נותנים המלצה לגביה. באופנהיימר משאירים המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 5.5 דולר, ומתבססים על שיפור במצב הכלכלי. חברת המחקר פורד נותנת למניה המלצת החזק.

שומרי משקל: המסחר במניה אחרי פרסום הדו"ח אכזב אותנו קשות. על התוצאות עצמן לא נוכל לומר זאת, משום שאנחנו מסתמכים על המלצות כלכליות ולא על ניתוח עצמאי. אבל כן נוכל לומר שהאינטואיציה שלנו ביחס לאותן המלצות, כמו גם ביחס לנוכחותה של שומרי משקל במרחב הכלכלי, בהחלט עומדת למבחן.

ב-S&P נותנים למניה המלצת "החזק", ובמורנינגסטאר עדיין נותנים לה חמישה כוכבים. וורן מילר, האנליסט של מורנינגסטאר, כותב שהתחזית העגומה של הנהלת החברה שהצטרפה לדו"חות חלשים, מראים שהחברה לא הצליחה עדיין ליהנות מניצני ההתאוששות הכלכלית. הנפילה בהכנסות נובעת מהירידה בפעילות הבינלאומית של החברה המבוססת על השתתפות פיזית בקבוצות.

מצד שני, ההכנסות מפעילות באינטרנט עלו ב-12% והן מהוות עתה 15% מהכנסות החברה. אנחנו ננסה לתת לשומרי משקל צ'אנס ולרוץ איתה, כמו עם דיאטה, למרחקים ארוכים. זאת בתנאי שהיא לא תכביד יותר מדי על התיק.

מאמר שפורסם לאחרונה ב-AdvertisingAge האיר את עיננו ביחס למגמות בענף. בין היתר צוינה במאמר העובדה שבגלל המשבר הכלכלי, מנויים עוזבים את תוכניות הדיאטה היקרות ולעיתים גם את הדיאטה עצמה. הצרכנים מחליפים את המזון שלהם במזון זול ובמה שמכונה comfort food ("מזון מנחם"). 76%-78% מהמרזים עושים זאת בעצמם לעומת נתון של 70% לפני המשבר.

נקודה מעניינת מבחינתנו שמצוינת במאמר היא שרשתות המזון המהיר, שעד כה ראינו בהן את הניגוד לשומרי משקל, דווקא נכנסות למשחק. כך, למשל, סטארבאקס שבקניון מוכרת כריכים המכילים 400 קלוריות או פחות, ותקדם סדרת משקאות לאטה רזים עם פחות מ-90 קלוריות.

מכל מקום, במאמר מצוין שהאמריקנים שעברו למזון הזול וה"מנחם" שמנים יותר מאי פעם. כשהם יחזרו לתוכניות הדיאטה זה יהיה לזמן ארוך יותר. לא נעים לבסס על זה פוטנציאל השקעה במניה אבל זה המצב. באתר הקהילתי CAPS נותנים למניה שלושה כוכבים מתוך חמישה.

כמה רעיונות לא שגרתיים

כידוע, ראיונות עם משקיעים ששמים את הכסף בעקבות המלצותיהם הם עמוד תווך באיסוף רעיונות ההשקעה שלנו. ראיון מעניין כזה התפרסם לאחרונה בבארונ'ס עם המנהלים המשותפים של קבוצת ההשקעות Goodnow.

להלן כמה דברים מעניינים שניקח איתנו מהראיון: חיזוק למודל ההשקעה של הקניון. גם הם מחפשים חברות עם מודל עסקי מעולה המנוהלות על ידי אנשים חכמים.

בקבוצת ההשקעות מחזיקים 75% מהתיק בלונג ו-25% בשורט. זה רעיון מצוין שבוודאי תורם לפיזור הסיכון והפחתת הבטא. הם השיגו תשואה שנתית ממוצעת של 11.2% מ-1995, בהשוואה ל-7% של ה-S&P 500.

והנה כמה מהמניות המומלצות של Goodnow אותן לקחנו לרשימת המעקב.

APH: חברה המייצרת מחברים אלקטרוניים שעל פי המרואיינים מנוהלת הכי טוב בעולם (בתחום הזה). זוהי חברה שמכוונת ליצירת תזרים מזומנים ללא בזבוז כסף.

CACC: חברת אשראי לרוכשי מכוניות. למרות שזהו לא הענף שמשקיעים להוטים אחריו, החברה הזו מציגה תשואה גבוהה מאוד של 30% על ההון העצמי.

AAWW: חברה המספקת שירותי קרגו. לאחרונה המניה רצה למעלה, אז נניח לה לזמן מה אבל נמשיך לעקוב. החברה הצליחה להרוויח גם בתקופה הקשה האחרונה.

BAX: חברה מענף הבריאות שמקבלת המלצות רבות, כך שנראה שאנחנו חייבים להשקיע בה. חברה גלובלית וצומחת.

ADS: חברה בתחום כרטיסי האשראי ושירותי לקוחות נאמנים. יש על המניה הרבה פוזיציות שורט בשל התייחסות אליה כחברת אשראי, אבל גם תחום זה וגם תחומי הפעילות האחרים של החברה רווחיים. שווי השוק של החברה הוא 3 מיליארד דולר. כמות השורטים יוצרת פוטנציאל לעלייה כאשר השורטיסטים ישברו.

כשיתפנה מקום בקניון נשקול את המניות הללו לחיוב, בייחוד משום שנבחרו על פי מודל כלכלי הקרוב לשלנו. ניתן עדיפות ל-APH ו-BAX שנראות חברות חזקות ויציבות, עם פוטנציאל להשקעה ארוכת טווח.

עדכונים נוספים על מניות הקניון

פרוטליקס: אופנהיימר משאירים המלצת "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 11 דולר. אנחנו נשארים עם המניה גם על בסיס טכני אבל לוקחים בחשבון שאופנהיימר הורידו את מחיר היעד מ-13 דולר ל-11 דולר עקב עדכון המודל. מכיוון שאופנהיימר הם מקור ההמלצה הכלכלית על המניה נעקוב גם אחרי מחירי היעד.

הגנה על תיק הקניון: מתחת ל-1120 (S&P 500).

זיו סגל הוא A level 2 Chartered Market Technician -CMT ויועץ לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר "גלובס", מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בני"ע או נגזרי ני"ע המוזכרים כאן