הבורסה בת"א סגרה בעליות קלות; מכתשים אגן צנחה 5.4%

בצד הירוק בלטו בזק והחברה לישראל ■ כי"ל עלתה ב-2.2% ברקע לדו"חות K+S ■ זיו סגל: "רמת ה-1,215 נק' מפרידה בין המעו"ף לפריצת השיא" ■ פישר: "התרחיש הסביר ביותר הוא כי אנו בדרך החוצה מהמשבר"

המסחר בתל אביב נפתח היום (ה') בעליות שערים קלות שהגיעו עד לכחצי אחוז בשביבות הצהריים. לאחר מכ, ככל שהתקדמו מחוגי השעון, חזרו המדדים המובילים קרוב לנקודת האפס וסגרו את היום במגמה מעורבת עם נטיה קלה לעליות. זאת, למרות צפי לפתיחה שלילית בוול סטריט ומגמה שלילית באירופה.

בסיום סגר מדד המעו"ף בעליה של 0.1% לרמה של 1,209.4 נקודות ומדד ת"א 75 רשם עליה בשיעור דומה. בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף עליה של 0.2% ומדד ת"א 75 המשיך קדימה וטיפס ב-1.6%. המחזור הסתכם היום בכ-2 מיליארד שקל.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך כי 2 ימי הירידות השבוע במדד ת"א 25 לא הוציאו אותו ממסלול העלייה. סגל מציין עוד כי במסחר אתמול בתל אביב, התהפכה המגמה לטווח הקצר וחזרה להיות מגמת עלייה במסגרת מגמת העלייה ארוכת הטווח.

סגל חוזר ומדגיש את רמת ה-1,215 נקודות כרמת התנגדות מהותית, המפרידה בין מדד המעו"ף לפריצת השיא ההיסטורי. ביום א' האחרון, כך מציין סגל, הרמה הנ"ל עבדה כמו שעון פיבונאצ'י מכוון.

סגל מעריך כי במידה ומדד המוע"ף יעלה מעל רמת ה-1,215 נקודות וייתמך מעליה, הוא יפרוץ את השיא ההיסטורי ויעלה לכיוון 1,270-1,280 נקודות, שם מחכה לו התנגדות משמעותית שתוכל להחזיר אותו למבחן תמיכה באזור השיא שנפרץ. עד לפריצה, ככל שתגיע, מציין סגל כי התמיכה החשובה מצויה באיזור ה-1,180 נקודות. מהלך מתחתיה ילמד על היפוך מגמה.

סטנלי פישר: "התרחיש הסביר ביותר הוא כי אנו בדרך החוצה מהמשבר"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר הבוקר בכנס השנתי של בנק ישראל בתל אביב כי "התרחיש הסביר ביותר הוא כי אנו בדרך החוצה מהמשבר. בעולם, אנו רואים שיעורי צמיחה איטיים ויש הבדלים בין המדינות השונות. אסיה חזרה לשיעורי צמיחה של לפני המשבר, בהובלת סין. בארה"ב יש נקודות חולשה אך תרחיש סביר הוא המשך צמיחה בקצב קצת יותר איטי ממה שהיה".

משבר החוב ביוון שטלטל את אירופה תפס גם כן את תשומת ליבו של פישר. לדברי הנגיד, "באירופה עולות בעיות בתקופה האחרונה. יש את העניין של יוון שנקלעה לבעיות ויש לחץ לגבש תוכנית מרסנת שתציל ותייצב את המשק שם, ואז האירופים אולי ימצאו דרך לעזור להם. יש מכשול של גרמניה, בה האוכלוסיה מתנגדת בתוקף לעזור ליוון בטענה כי היא לא מנהלת את עצמה כראוי, אז למה לעזור לה". פישר ציין כי הבעיות הללו יגרמו לצמיחה "נמוכה מאוד" באירופה בשנים הבאות. לדבריו, "ביחס לישראל, מול הרקע הזה אנו רואים את הגישה שלנו במדיניות המוניטרית - אנו בתהליך של נורמליזציה של הריבית בתהליך הדרגתי שנוהג להכניס את האינפלציה לתחום היעד, בהתאם לך ולתהליך הצמיחה במשק העולמי אנו נבסס את המדיניות שלנו".

הלמ"ס: "הגירעון המסחרי של ישראל התרחב ל-700 מיליון דולר בחודש פברואר"

הלשכה המרכזית לסטטסיטיקה פרסמה בשעות הצהריים כי הגירעון המסחרי של ישראל התרחב ל-700 מיליון דולר בחודש פברואר, כאשר הייצוא ירד ב-13% בחודש שעבר והסתכם ב-3.5 מיליארד דולר. במקביל, הייבוא ירד ב-9% ל-3.61 מיליארד דולר.

נתוני הלמ"ס מציירים תמונה קודרת למדי באשר לעתיד ההתאוששות הכלכלית בישראל בחודשים הבאים, יממה אחת בלבד לאחר פרסום נתוני הצמיחה החזקים שהעידו על צמיחה של 4.9% ברבעון הרביעי של 2009 (בקצב שנתי). נתוני הצמיחה שייכים, כידוע, לעבר, ואילו נתוני סחר החוץ שפורסמו היום ממחישים את האזהרות החוזרות ונשנות של בנק ישראל, לפיהן ההתאוששות עדיין לא בת קיימא וישנן סכנות האורבות למשק הישראלי.

וריפון בדרך להימחק מהמסחר בתל אביב

אפריקה ריכזה עניין לאחר שאמש נחשף ב"גלובס" כי המדינה מוכנה לערוך שינויים בהסכם הזיכיון עם קבוצת MTS, זכיינית פרויקט הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, כדי לאפשר את השלמת הסגירה הפיננסית של הפרויקט. בד בבד, הודיע השבוע שר התחבורה הגרמני כי ממשלתו תומכת בניסיון לפתור את בעיות מימון הפרויקט, שהיקפו נאמד ב-10 מיליארד שקל. אפריקה ישראל מחזיקה 20% מקבוצת MTS.

מניית מכתשים אגן המשיכה את המומנטום השלילי בעקבות פרסום הדוחות הכספיים אתמול ורשמה ירידה חדה גם היום. עוד בלטו בצד האדום מניות סלקום ודיסקונט השקעות.

דלק US, הנמצאת בשליטת קבוצת דלק , דיווחה הבוקר כי בשנת 2009 היא הרוויחה 2.3 מיליון דולר מפעולות מתמשכות לעומת 24.6 מיליון דולר ב-2008. ללא פריטים חד פעמיים, דיווחה החברה על הפסד של 22.4 מיליון דולר. ב-2009 כולה רשמה החברה הכנסות של כ-2.66 מיליארד דולר לעומת כ-4.72 מיליארד דולר ב-2008.

אפריקה נכסים , החברה הבת של אפריקה ישראל , דיווחה היום לבורסה כי היא מנהלת מו"מ לקבל הלוואה של 100 מיליון שקל "שתשמש לשם מימון פעילותה". לצורך קבלת ההלוואה, אפריקה נכסים תשעבד נכס שהיא מחזיקה בישראל.

דירקטוריון וריפון החליט אתמול כי מניית החברה תימחק מהמסחר בתל אביב, 3.5 שנים לאחר רכישת ליפמן. מניית החברה תימחק מהמסחר בת"א ב-15 ביולי ותמשיך להיסחר בוול סטריט.

כי"ל ריכזה עניין לאחר שמתחרתה הגרמנית K+S דיווחה כי ההכנסותיה ב-2009 רשמו ירידה של כ-26% לעומת שנת 2008 לכ-3.6 מיליארד אירו. הרווח למניה ב-2009 הסתכם ב-56 סנט, ירידה של 90.5% לעומת רווח למניה של 5.94 אירו למניה ב-2008. עם זאת, הבשורה הגדולה נעוצה בתחזית החברה לשנת 2010: החברה מסרה עם פרסום הדו"חות כי היא מזהה שיפור "מוחשי וברור" בעסקי הדשנים בשנת 2010. כמו כן, ציינה החברה כי היא מצפה לעלייה "משמעותית" בהכנסות וברווחים לשנה הנוכחית.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום כי טבע ופייזר, המתמודדות על רציופארם, הגישו הצעות הנמוכות מ-3 מיליארד אירו - המחיר המינימלי אותו שואפת משפחת מרקל לקבל עבור רציופארם. לפי הדיווח, רק חברת התרופות האיסלנדית אקטוויס, שמגובה על ידי דויטשה בנק, הגישה הצעה גבוהה מ-3 מיליארד אירו. אך המכרז, כמובן, טרם הסתיים.

טאואר סגרה יום תנודתי בצד האדום, לאחר שאמש זינקה במסחר בוול סטריט. אתמול הודיעה החברה על שיתוף-פעולה לפיתוח ערכות משולבות לתכנון אנלוגי בטכנולוגיות מתקדמות עם IPL Alliance, תאגיד הכולל את חברות כלי תכנון ויצרניות השבבים המובילות בעולם.

פרטנר מתחילה בגיבוש תוכנית אסטרטגית לקראת הקמתה של רשת LTE - דור רביעי בסלולר. בחודשים הקרובים תערוך החברה מכרז שבו תקבל הצעות לשדרוג ליבת הרשת הקיימת, וכן מרכיבי רשת נוספים שיאפשרו לה להיות מוכנה להשקה ברגע שתקבל את התדרים.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]