רציופארם מכרה ב-1.6 מיליארד דולר בשנת 2009

פרסמה תוצאות כספיות חלקיות לשנת 2009, כשברקע מתחמם המכרז למכירתה מידי משפחת מרקל ■ בסוף החודש יתקיים סבב הצעות האחרון בין המתחרות עליה: טבע, פייזר ואקטוויס

רציופארם, חברת התרופות הגרמנית שנמצאת בהליך מכירה בימים אלה על ידי משפחת מרקל, רשמה EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) בסך 307 מיליון אירו בשנת 2009. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה החברה הלילה. הכנסות החברה אשתקד הסתכמו ב-1.6 מיליארד אירו, כך שהסכום המבוקש לרכישתה - 3 מיליארד אירו לפחות - מבטא מכפיל הכנסות בגובה 1.8, נמוך יותר מהממוצע בענף.

לודוויג מרקל, בנו של מייסד רציופארם אדולף מרקל, מוכר את החברה כדי להחזיר את חובות אביו, אשר התאבד בשנה שעברה לאחר שצבר הפסדים בהשקעותיו בשוק המניות. רציופארם היא חברה פרטית ולפיכך היא אינה חייבת בדיווח הדו"חות הכספיים לציבור; החברה שיגרה לתקשורת הזרה נתונים חלקיים בלבד ומסרה כי ההכנסות היו גבוהות יותר מאלה של 2008 וכי גם ה-EBITDA הייתה גבוהה יותר מהתחזית המוקדמת שלה.

את ההצהרות של רציופארם יש לקחת, כמובן, בספקנות, שכן משפחת מרקל נמצאת בעיצומו של המכרז למכירת החברה, ומכאן המניע הברור לנהל מסע יח"צ שיציג את החברה באור חיובי על מנת לקבל הצעות גבוהות ככל האפשר. רציופארם היא אחת השחקניות הגדולות בשוק התרופות הגרמני, שמגלגל כ-8.6 מיליארד דולר בשנה.

"ההתעניינות הגוברת לרכישת רציופארם מצד המשקיעים מעידה על ההתנהלות הטובה של החברה", מסרה רציופארם בהודעה שהוציאה לתקשורת הזרה. על פי דיווחים זרים מהשבועות האחרונים, פייזר , טבע וחברת אקטוויס האיסלנדית (בגיבוי דויטשה בנק) מתחרות על רכישת רציופארם. ההערכה היא שבסוף החודש יתקיים שלב ההצעות הסופי ואז ייקבע מי מהן תזכה בעסקת הקנייה של חברת התרופות הגרמנית.