נעילה חיובית בבורסה בת"א: מניית אפריקה זינקה ב-9.9%

המעו"ף רחוק בכ-2.2% מהשיא ■ כי"ל עלתה ב-3.6% וכור איבדה 1.6% ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": "מהלך מעל 1,215 נקודות במעו"ף - סיכוי טוב לפריצת השיא ל-1,280 נקודות"

הבורסה בת"א נסחרה היום (א') בעליות שערים אם כי לקראת סיום המסחר הן נחלשו בהשוואה למוקדם יותר היום. ברקע, התקרבותו של שוק המניות האמריקני לשיא של 17 חודשים. מדד המעו"ף עשה היום צעד נוסף לעבר השיא ההיסטורי ב-1,237 נקודות, והוא רחוק בכ-2.2% בלבד מהשיא. מניית כי"ל בלטה בעליות במחזור הגבוה בשוק, ומשכה גם את החברה לישראל לעליות, בעקבות העלאת התחזיות של פוטאש. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל.

וול סטריט ננעלה אמנם כמעט ללא שינוי ביום שישי, ביום מסחר שאופיין בתנודתיות רבה, אולם המדדים המובילים בארה"ב מתקרבים אט אט לשיא של 17 חודשים. קריאה מאכזבת של מדד אמון הצרכנים הכבידה על וול סטריט ביום שישי, תוך שהיא מסיטה נתון טוב מהצפוי של המכירות הקמעונאיות בפברואר, אשר עלו ב-0.3%.

בישראל, עונת הדו"חות הכספיים עומדת השבוע במוקד העניינים, כאשר היום הגיעה תורה של כור שדיווחה על רווח נקי של 32 מיליון שקל ברבעון הרביעי, בעיקר בגלל ההשקעה בקרדיט סוויס. נתוני מאקרו מהותיים לא פורסמו היום, אולם מחר יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר. ההערכות בשוק הן כי המדד יצביע ע ירידה של 0.4%, לאחר ירידה של 0.7% בינואר.

מדד המעו"ף, שהתבסס לאחרונה מעל 1,200 נקודות, נסחר במכפיל 24.2 על הרווחים בשנה החולפת, מה שהביא את כלכלני בנק לאומי להזהיר בסוף השבוע מפני "מימושים" בשוק. אולם מנגד, כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי הבורסה תמשיך לעלות ותשבור בתקופה הקרובה את השיא ההיסטורי.

"הגדרת המגמה בבורסה נותרת מגמת עלייה", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מהלך של מדד המעו"ף מעל 1,215 נקודות יסמן את סיכוייה הטובים של פריצת השיא לכיוון 1,280 נק'. רמת 1,180 נק' מהווה תמיכה חשובה".

חדשות טובות לכי"ל

מבין המניות הבולטות היום בשוק, כי"ל ריכזה עניין רב בעקבות העלאת תחזית הרווח של פוטאש בסוף השבוע. ענקית האשלג הקנדית העלתה את התחזיות לרבעון הראשון בעקבות מכירות חזקות בתחום האשלג, מה שהקפיץ את מניות הענף ביום ו' בוול סטריט בשיעורים של 6.5-8%.

כור דיווחה על רווח שיא של 2.17 מיליארד שקל ב-2009, בעיקר כתוצאה מהשקעתה המוצלחת במניות בנק קרדיט סוויס השוויצרי, לעומת רווח של 238 מיליון שקל בשנת 2008 . הרווח ברבעון הרביעי עמד על 32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 74 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.

אפריקה ישראל קיימה היום אסיפת נושים כחלק מהשלבים הסופיים לאישור הסדר החוב שלה. למעשה, אישור ההסדר הוא כה ודאי, עד שהמוסדיים כלל לא טרחו להגיע והנוכחות במקום הייתה דלה במיוחד. עם תום האסיפה אמר המנכ"ל איזי כהן: "אפריקה תצא לדרך חדשה ותפתח עידן חדש של יזמות, חידוש הבנייה והצפת ערך. אנחנו נמצאים בתקופה של התייצבות, בתקופה שבהחלט אנו רואים סיכויים טובים מאוד של עליות בעתיד הקרוב".

לאחר מו"מ ארוך, איש העסקים עמוס שוקן, הבעלים והמוציא לאור של עיתון "הארץ", מוכר את החזקות הקבוצה בפורטל וואלה (32.58%) לקרן סקיי של צבי יוכמן וניר דגן. מדובר בעסקה בהיקף של 88.8 מיליון שקל.

גם טבע משכה כותרות רבות בסוף השבוע. החברה הגישה תביעה כנגד חברת מיילן כדי למנוע ממנה למכור גרסה גנרית שלה לגלולות למניעת הריון. טבע טוענת שיש לה פטנטים על 2 הגלולות עד לשנים 2023 ו-2024, והיא החלה לשווק את הגלולות לפני כשנה. במקביל, טבע בעיצומו של המכרז לרכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם, כאשר בסוף השבוע שחררה רציופארם נתונים כספיים חלקיים למדי על תוצאותיה ב-2009. לחברה היו מכירות של 1.6 מיליארד אירו אשתקד ו-EBITDA של 307 מיליון אירו.

[לאתר המעו"ף]