השבוע בוול סטריט: שלל נתוני מאקרו - העיניים נשואות לפד'

"כרגע, השוק הוא במצב רגיש לחדשות, עד כה הן לא מניעות את הפד' לכאן או לכאן - מצב מאד משעמם, אך גם מאד בריא" ■ ביום ג' תפורסם החלטת ריבית לחודש מארס; מדד המחירים לצרכן יפורסם ביום ה'

משקיעי המניות בוול סטריט יבחנו בשבוע הקרוב את שלל נתוני המאקרו בחיפוש אחר אישורים לכך שההתאוששות הכלכלית נמשכת, בעודם סומכים על חוסר פעולה יחסי מצד הפדרל ריזרב.

"כרגע, השוק הוא במצב רגיש לחדשות, אך עד כה, החדשות לא הספיקו על מנת להניע אותו בהחלטיות לכאן או לכאן. ייתכן שזה מצב מאד משעמם, אך גם מאד בריא", אמר יו ג'ונסון, יו"ר ג'ונסון אילינגטון.

הבנק המרכזי צפוי להותיר ביום ג' את הריבית האפסית במשק האמריקני, כמו גם את השפה בו הוא משתמש, לפיה הריבית תיוותר על כנה לפרק זמן ממושך. "לא צפוי שינוי בריבית או בהצהרה, מאחר שהכלכלה אינה על קרקע יציבה דיה ואין לחץ מספיק מכיוון המחירים", אמר ג'ונסון.

בתוך כך, ראש ממשלת סין, ון ז'יבאו, דחה את הקריאות לייסוף היואן והזהיר מפני גלישה למיתון עולמי נוסף, או כפי שהוא מכונה בפי רבים - "תרחיש W". במסיבת עיתונאים שנתית אמר היום ון לעיתונאים זרים, כי היואן, המטבע הלאומי של סין, אינו מוערך בחסר ושיגר עקיצה לעבר ארה"ב שקוראת לסין לייסף את היואן. כלכלנים ידועים אחרים בעולם, כגון נוריאל רוביני, הזהירו מפני "תרחיש W" וכניסה למיתון נוסף ב-2011, אולם ון הוא האישיות הפוליטית הבכירה ביותר עד כה שהזהירה מכך. הוא ציין את הסיכונים הקיימים במערכות הפיננסיות ואת שיעורי האבטלה הגבוהים, בעיקר במדינות המערב.

מדד המחירים לצרכן לפברואר צפוי לעלות ב-0.2%

■ מחר (ב') יפורסם מדד האמפייר סטייט למגזר היצרני באזור ניו-יורק לחודש מארס, הצפוי לעלות ל- 21.45נקודות, מרמה של 24.91 נקודות בחודש פברואר.

■ בהמשך תפורסם התפוקה התעשייתית לחודש פברואר, שצפויה להצביע על קפאון, לעומת עלייה של 0.9% בחודש ינואר. מדד ניצולת הייצור צפוי להיוותר על 72.6%.

■ ביום ג' יפורסמו התחלות ואישורי בנייה לחודש פברואר. התחלות בנייה צפויות לרדת ל-570 אלף יחידות בקצב שנתי, לעומת 591 אלף בינואר. אישורי בנייה צפויים לרדת ל-602 אלף, לעומת 622 אלף חודש לפני כן.

■ במקביל, יפורסם מדד מחירי היבוא והיצוא לחודש פברואר.

■ לקראת סוף יום המסחר תפורסם החלטת ריבית של הפדרל ריזרב.

■ מדד המחירים ליצרן לחודש פברואר יפורסם ביום ד', כאשר הצפי הוא לירידה של 0.2%, לעומת עלייה של 1.4% בחודש ינואר. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.1%, לעומת גידול של 0.3% בחודש הקודם.

■ ביום ה' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, והוא צפוי להצביע על עלייה של 0.2%, בהמשך לגידול של 0.1% בינואר. מדד הליבה, שאינו כולל מחירי מזון ואנרגיה, צפוי לעלות ב-0.1%, לעומת ירידה של 0.1% בינואר.

■ הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להצביע על ירידה ל-450 אלף תביעות חדשות, מ-462 אלף תביעות בשבוע שלפני כן.

■ עוד ביום ה' - מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש פברואר, הצפוי לעלות ב-0.1%, בהמשך לגידול של 0.3% בינואר.

■ במקביל יפורסם מדד הפילדלפיה פד לחודש מארס, הצפוי לעלות ל-18 נקודות, מרמה של 17.6 נקודות בחודש פברואר.

נייקי צפויה לדווח ביום ג' על רווח של 88 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקאלי השלישי של 2010, לעומת 99 סנט למניה ברבעון המקביל. לעומתה, חברת השילוח פדקס צפויה להציג ביום ד' רווח של 72 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקאלי השלישי של 2010, לעומת 31 סנט למניה ברבעון המקביל.

חברת בואינג הודיעה בסוף השבוע כי קיבלה מחיל האויר האמריקני חוזה המגדיל את אספקת מערכות הפצצה החכמה JDAM ליותר מ-6,000 יחידות. היקף ההזמנה, בשלב זה, יגדל מ-72 מיליון דולר ל-229 מיליון דולר.

ממסמכים שהגישה אפל לרשויות הרגולטוריות עולה כי הסמנכ"ל התפעולי של החברה, טימות'י קוק, קיבל ביום ו' בונוס חד-פעמי בסך 5 מיליון דולר במזומן ומניות בעבור ניהול החברה במהלך חופשת המחלה של סטיב ג'ובס בשנה שעברה.

סיטיגרופ עשויה לרכז עניין, לאחר שביום ו' מניותיה נפלו ב-5% בעוד בשבוע כולו הן טיפסו 18%.

אקסון מובייל הודיעה כי השלימה את הסידורים לבניית פרויקט גז טבעי נוזלי בפפואה גינאה החדשה. החברה מעריכה כי ההשקעה הראשונית בפרויקט תהיה 15 מיליארד דולר.

מיינד תדווח מחר על תוצאותיה הרבעוניות. ביום ג' יהא זה תורן של ריטליקס ואלרון להציג תוצאות.

טבע נמצאת בעיצומו של המכרז לרכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם, כאשר בסוף השבוע שחררה רציופארם נתונים כספיים חלקיים למדי על תוצאותיה ב-2009. לחברה היו מכירות של 1.6 מיליארד אירו אשתקד ו-EBITDA של 307 מיליון אירו.