העליות בניו-יורק התחזקו בסיום המסחר: ריטליקס צנחה 8%

עליות חדות נרשמו במניות GE, הארלי וסיטי ■ ברננקי השאיר כצפוי את גובה הריבית ללא שינוי וגם לא שינה את הניסוחים ■ ירידות חדות בשוק האג"ח ■ טבע ירדה בניגוד למגמה

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות, כשהמשקיעים המתינו להודעת הפדרל ריזרב על המדיניות המוניטארית ומצב הכלכלה. לאחר ההודעה הלכו העליות והתחזקו עד לסיום המסחר. גם ההודעה של שרי האוצר של האיחוד האירופי, הסכימו על מתווה לחילוצה של יוון ממשבר החוב אליו נקלעה, תרמה לאווירה החיובית. המדדים המובילים סגרו בעליות של 0.4%-0.8%.

כצפוי, הריבית בארה"ב נותרה גם הפעם ללא שינוי בטווח שבין 0%-0.25%, כך עולה מתוצאות החלטת ועדת השוק הפתוח, ה-FOMC. בהודעה שוב נמסר כי "הריבית תשאר ברמה נמוכה באופן חריג עוד זמן ממושך", הפד' שמר בכך על ניסוח "התקופה הממושכת" בו נקט גם בחודשים הקודמים. הפדרל ריזרב ציין בהודעתו כי "הפעילות הכלכלית המשיכה להתחזק" וציין את השיפור הקל שחל בשוק העבודה האמריקני. עם זאת ציינו בכירי הבנק הפדרלי כי שוק הדיור נותר חלש.

ברקע, העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כתבה המזהירה מפני חוסר יכולתן של חברות בארה"ב לפרוע אג"ח בהיקף של כ-705 מיליארד דולר, על פני תקופה של 3 שנים שתתחיל ב-2012. בעיתון אף מזכירים את הסרט "2012", המבוסס על נבואה של בני שבט המאיה המדברת לכאורה על אירוע משמעותי שיקרה בעולם בשנת 2012. באותה שנה מסתיים לוח השנה של בני שבט המאיה, כך שרבים פירשו את הנבואה כאות לסוף העולם. בהקשר זה, ה"ניו יורק טיימס" משתמש במטפורה ומציין כי נבואת סוף העולם מתייחסת ל"אסון כלכלי".

ירידות חדות בשוק האג"ח

שוק האג"ח הממשליות המשיך לרכז עניין רב: סין ויפן, שתי הנושות הזרות הגדולות של ארה"ב, ממשיכות לצמצם את אחזקותיהן באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב כאשר הביקוש לנכסים פיננסיים אמריקנים נפל לשפל של 6 חודשים.

סין נותרה מחזיקת אג"ח ארה"ב הגדולה ביותר בעולם, על אף שאחזקותיה בחודש ינואר ירדו ב-5.8 מיליארד דולר והסתכמו ב-889 מיליארד דולר, כך עולה מנתוני משרד האוצר האמריקני שפורסמו אמש (ב') בוושינגטון. סין מכרה אג"ח ארה"ב במשך שלושה חודשים רצופים, התקופה הארוכה ביותר מאז סוף 2007. הדו"ח הממשלתי מראה כי גם יפן חתכה את אחזקותיה בינואר ב-300 מיליון דולר ל-765.4 מיליארד דולר.

האג"ח ל-5 שנים נפלה ב-2% והתשואה עליה זינקה ל-2.35% והאג"ח ל-6 חודשים התרסקה ב-4.5%.

בזירת המאקרו, מספר נתונים התפרסמו כשעה לפני פתיחת המסחר. התחלות הבנייה לחודש פברואר הסתכמו בכ-575 אלף ברמה שנתית, בדומה לציפיות, ולעומת כ-590 אלף בינואר. אישורי הבנייה רשמו ירידה של 0.2%, בהתאם לציפיות. באזורי צפון מזרח ודרום מזרח ארה"ב נרשמו ירידות בהתחלות השניה אולם במערב והמרכז היבשת נרשם גידול. מדד מחירי היבוא רשם בפברואר ירידה של 0.3% לעומת צפי לירידה של 0.1% בפברואר.

וויטני ממשיכה להזהיר

האנליסטית הבכירה מרדית' וויטני חוזה כי שוק הדיור בארה"ב יספוג נסיגה נוספת כאשר ניירות הערך מגובות משכנתאות והאג"ח הממשלתי יעברו תיקון משמעותי. "שוק הדיור ודאי יסבול ממשבר נוסף", אמרה ויטני היום (ג') בראיון לרשת CNBC. להערכת וויטני, התוכניות הממשלתיות שנועדו לתמוך בשוק הדיור האמריקני היו "מעורפלות" וכאשר השפעתן הזמנית תתפוגג, ההיצע בשוק הדיור יגדל באופן משמועתי ויגרום לנסיגה נוספת.

עליות חדות בסיטי, אינטל וג'נרל אלקטריק

מניית פוטאש רשמה עליה חדה לאחר שהחברה הודיעה על ירידה במלאי האשלג שלה ובעקבות העלאת תחזיות מצד כלכלני ג'יי.פי.מורגן. גם סיטיגרופ , ג'נרל אלקטריק ואינטל בלטו בעליה חדה. יצרנית האופנועים הארלי דייווידסון זינקה על רקע שמועות בנוגע להשתלטות או הצעת רכש לחברה.

הסוכנות לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) שהחלה בחקירה אינטנסיבית של הגורמים לתאונות ברחבי ארה"ב, גילתה כי פגמים בדוושות ההאצה של כלי רכב של פורד מוטורס וקרייזלר גרמו למותם של 32 איש. 59 מתוך 110 תאונות קטלניות שנבדקו על ידי הרגולטורים במשך 30 שנה נגרמו כתוצאה מההאצה בלתי רצונית של כלי רכב שלא נמכרו על ידי טויוטה , שקראה לחזרת למעלה מ-8 מיליון כלי רכב ברחבי העולם.

המניה שמשכה את תשומת ליבנו הערב (ג') היא Financial Engines (סימול: FNGN), המניה הטרייה ביותר בבורסה האמריקנית, אשר הונפקה במחיר גבוה יותר ממה שצפו לה בשוק והחלה להיסחר היום, תוך שהיא מזנקת בכ-43.7% ל-17.25 דולר למניה. החברה שבסיסה בפאלו אלטו שבקליפורניה הנפיקה 10.6 מיליון מניות רגילות ב-12 דולר למניה כך שהחברה גייסה בהנפקה כ-127 מיליון דולר. המחיר שנקבע בשלב תמחור ההנפקה היה גבוה מטווח הציפיות שקדם להנפקה שעמד על תמחור של 9-11 דולר למניה.

אמבאק הודיעה היום כי תדחה את פרסום דו"חות 2009 לאור דיונים נמשכים עם שותפים פיננסים שעשויים להשפיע על התוצאות.

גולדמן זאקס הוציא את טבע מ"רשימת המבטיחות"

בגזרת המניות הישראליות, גולדמן זאקס הוציאו היום את מניית טבע מרשימת "המניות המבטיחות שלה" לאחר שהראלי שחוותה השאיר מרחב קטן מאוד להמשך העליות. עם זאת, האנליסט רנדל סטיינקי משאיר את המלצתו למניית החברה על "קנייה" עם מחיר יעד של 67 דולר למניה.

טאואר סמיקונ' פתחה בירידה קלה, לאחר מכן עברה וסגרה לבסוף ללא שינוי. אורכית בלטה בעליה חדה.

ביגבנד הודיעה היום על טכנולוגיה חדשה שתאפשר לחברות הכבלים בעולם להציע מגוון גדול יותר של תכני HD ללקוחותיהם. שדרוג התוכנה הרחיב את נפח תעבורת תכני הווידיאו באיכות HD בכ- 140% ואת נפח שידורי הפרסומות באיכות HD בכ-150%.

ספקית פתרונות התוכנה לקמעונאים ריטליקס דיווחה היום כי ל-2009 כולה הסתכם הרווח הנקי שלה במונחי GAAP בכ-5.8 מיליון דולר או 28 סנט למניה בדילול מלא, זאת בהשוואה להפסד של כ-51.6 מיליון דולר או 2.55 דולר למניה בדילול מלא בשנת 2008. כמו כן, פרסמה החברה תחזית ראשונה, לפיה ההכנסות ב-2010 יסתכמו בטווח שבין 195 ל-210 מיליון דולר.