בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים: הדאקס הוסיף 0.9%

אסיה ננעלה בעליות שערים ■ הבנק המרכזי העולמי העלה היום את תחזית הצמיחה לכלכלה הסינית ל-2010, 9.5% במקום 8.7% ■ הבנק המרכזי ביפן יכפיל את תוכנית ההלוואות שלו ל-20 טריליון ין ■ BHP Billiton, סוני וטויוטה ריכזו עניין

מדדי אירופה ננעלו היום (ד') בעליות שערים, בהמשך למגמה החיובית בוול סטריט ובאסיה הבוקר. המדדים המובילים באירופה הוסיפו לערכם 0.4%-0.9% בהובלת הבורסה בגרמניה.

ברקע היתה החלטת הריבית בארה"ב מאמש, בה ה'פד', כצפוי, הותיר את הריבית בארה"ב גם הפעם ללא שינוי בטווח שבין 0%-0.25%. בהודעה שוב נמסר כי "הריבית תשאר ברמה נמוכה באופן חריג עוד זמן ממושך", הפד' שמר בכך על ניסוח "התקופה הממושכת" בו נקט גם בחודשים הקודמים. הפדרל ריזרב ציין בהודעתו כי "הפעילות הכלכלית המשיכה להתחזק" וציין את השיפור הקל שחל בשוק העבודה האמריקני. עם זאת ציינו בכירי הבנק הפדרלי כי שוק הדיור נותר חלש.

מדדי אסיה ננעלו אף הם בעליות שערים הבוקר כשהבנק המרכזי העולמי העלה היום את תחזית הצמיחה לכלכלה הסינית לשנת 2010 והמליץ על הידוק מוניטרי בסין על מנת לכבוש את האינפלציה ולמנוע היווצרות בועות. על פי הבנק המרכזי העולמי, התמ"ג הסיני צפוי לגדול השנה ב-9.5% לעומת תחזית קודמת מנובמבר האחרון לצמיחת תמ"ג של 8.7%.

הבנק המרכזי ביפן הותיר את הריבית ללא שינוי

הבנק המרכזי של יפן סיים אתמול את ישיבתו הדו-יומית והשאיר, כצפוי ופה אחד, את הריבית על כנה בשיעור של 0.1%. כמו כן, הודיע הבנק המרכזי היפני על תוכניות להכפיל את תוכנית ההלוואות, עליה החליט בדצמבר האחרון. במסגרת ההכפלה הצפויה, יציע הבנק הלוואות ב-20 טריליון ין (221 מיליארד דולר) - בהחלטת הבנק צויין כי הוא מצפה להפחתה הדרגתית בסכומים הנדרשים החל מאפריל השנה.

בהודעה שפרסם הבנק המרכזי נכתב בין היתר כי "הכלכלה היפנית מתאוששת, בעיקר הודות למגוון צעדים שננקטו ביפן ובשאר העולם, אך עדיין אין מספיק מומנטום לתמוך התאוששות עצמאית בצריכה הפרטית".

מבין המניות הרבות במזרח שמרכזות עניין נציין את ענקיות הכרייה BHP Billiton ו-Rio Tinto , את מניות הטכנולוגיה סוני , טושיבה וקנון ואת יצרניות הרכב ניסן וטויוטה .

מייק ג'ונס, אסטרטג בבנק אוף ניו זילנד, אמר הבוקר כי "לא היה שום סימן ניצי בהודעת ה'פד' כפי שרבים ציפו. ההודעה מציתה אופטימיות ומגבירה את תיאבון המשקיעים לסיכון".