הראלי בוול סטריט נמשך; ה-S&P 500 בשיא של 18 חודשים

מדד המחירים ליצרן צנח בפברואר ב-0.6% - השיעור החד ביותר מזה 7 חודשים ■ מגזרי האנרגיה והפיננסים הובילו העליות ■ מניית טאואר סגרה בעליה של 4.4% ומנגד טבע ירדה 0.7%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים של כ-0.5%, כשמדד הדאו ג'ונס סוגר יום שביעי ברציפות של עליות - הרצף הארוך ביותר מאז אוגוסט 2009. מדד ה-S&P רשם עליות ב-10 מתוך 12 ימי המסחר האחרונים והנאסד"ק טיפס ב-8 מתוך 10 הימים האחרונים. ברקע, מדד המחירים ליצרן שנצח מעבר לצפי והודעת ה'פד' מאתמול על הותרת הריבית על שיעורה האפסי לפרק זמן ממושך.

את העליות הוביל מגזר האנרגיה, על רקע עליית של 1.2% במחירי הנפט. גם מגזר הפיננסים הפגין עוצמה יחסית.

לפני פתיחת המסחר דווח כי מדד המחירים ליצרן רשם בפברואר את הירידה החדה ביותר שנרשמה ה-7 החודשים האחרונים - יותר מהתחזיות המקודמות בשוק. יצוין, כי עליות המחירים ליצרן, וכן לצרכן (נתון שיפורסם מחר. י.נ) הן בין השיקולים של הבנק המרכזי בהחלטות הריבית, והציאה מהמיתון והתאוששות הכלכלה שומרים על שיעור האינפלציה נמוך יחסית, מה שמקל על יו"ר הבנק המרכזי להותיר את הריבית ברמתה האפסית.

ברננקי נלחם על סמכויות ה'פד'

לטענת יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, הבנק המרכזי הוא בעל הכישורים הטובים ביותר על מנת לפקח על מוסדות פיננסיים גדולים ועליו לשור גם על הסמכות לפקח על בנקים קטנים יותר. "הטווח הרחב של תחומי המומחיות של ה'פד' הופך אותו למתאים ביותר לפיקוח על ארגונים פיננסיים גדולים ומורכבים, ולהתייחס הן לסיכונים ליציבות של הגופים עצמם והן ליציבות המערכת הפיננסית כולה", אמר ברננקי בעדות בפני ועדת השירותים הפיננסיים בקונגרס.

ברננקי ונשיאי השלוחות האזוריות של ה'פד' מתנגדים למאמצי הקונגרס להסיר מרבית מסמכויות הפיקוח של הבנק המרכזי, באומרם שסמכויות אלו משלימות את המדיניות המוניטארית. פול וולקר, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר וכיום יועץ כלכלי בכיר לנשיא אובמה, תמך בעדותו בעמדה של ברננקי ואמר כי קיצוץ סמכויותיו של הבנק המרכזי תהיה "טעות קשה ביותר".

ב-14:30 שעון ישראל, פורסם כי מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש פברואר ירד ב-0.6% במונחים שנתיים, לעומת התחזיות המוקדמות בוול סטריט לירידה של 0.2%, לאחר עלייה של 1.4% בחודש ינואר ועלייה של 0.4% בדצמבר.

ב-12 החודשים האחרונים המדד עלה ב-4.4%, לעומת הצפי לעלייה של 4.9%. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בפברואר ב-0.1%, בהתאם לצפי בשוק. ב-12 החודשים האחרונים מדד הליבה עלה ב-1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

המירוץ על רציופארם: טבע תגיש הצעה סופית מחר

נייקי צפויה לדווח היום לאחר סיום המסחר על רווח של 88 סנט למניה עבור הרבעון הפיסקאלי השלישי של 2010, לעומת 99 סנט למניה ברבעון המקביל.

HP תקיים היום את הכנס השנתי שלה, בה היא צפויה לדון באסטרטגיה העסקית של החברה.

מניית MDCO בולטת בחדות במסחר, ובמחזור חריג שקיבלה פסיקה מבית-משפט פדרלי בארה"ב, שהפכה החלטה של רשם הפטנטים בארה"ב למנוע הארכת הפטנט שלה בתרופה למניעת קרישת דם.

"גלובס" חשף אמש כי אל סל התרופות המקוריות שמשווקת טבע אמורה להצטרף בעוד כשנתיים תרופת ה-‏‏laquinimod‏, לאחר שתקבל את האישורים המתאימים. בדומה לקופקסון, גם הלקווינימוד מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה, וכעת נערכים בה ניסויים קליניים שלב ‏III‏. אלא שבמקביל נבחנת גם האפשרות שהלקווינימוד מועילה לחולים במחלה אחרת - זאבת (לופוס). בשבועות הקרובים טבע תתחיל לגייס מתנדבים לניסוי הקליני שלב ‏IIa‏ שיבחן זאת, ובקיץ הניסוי אמור להתחיל.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חברת התרופות האמריקנית פייזר תגיש היום הצעה אחרונה לרציופארם, כאשר טבע ואקטוויס שמתמודדות גם הן על רכישת החברה התבקשו להגיש הצעות סופיות מחר. עפ"י הערכות, אם פייזר תפסיד את רציופארם, היעד הבא שלה, גם כן בגרמניה - היא חברת סטדה (Stada).

בנק הפועלים חוזרים על המלצת "תשואת שוק" לאלביט מערכות , בציינם כי "האטה בצמיחת צבר ההזמנות והמכירות, ופרסומי עסקאות הולכים ופוחתים תומכים בהותרת ההמלצה על כנה. לנוכח עדכון תחזית מכירות 2010 כלפי מטה, עדכנו את מחיר היעד למניית החברה מ-72 דולר ל-65 דולר". במגזר הטכנולוגיה נציין גם את מניית טאואר שריכזה עניין ובלטה לטובה.

נס טכנולוגיות הודיעה על מינויו של מילאן סאמש לנשיא נס במזרח אירופה. סאמש ידווח לשכי גרליץ, נשיא ומנכ"ל נס טכנולוגיות, ויהיה אחראי על פעילותה של נס בצ'כיה, סלובקיה, הונגריה ורומניה. משרדו של סאמש יהיה בפראג, צ'כיה. סאמש מחליף את איוואן הרושקה, אשר פרש מנס לאחרונה.

קמטק ספקית פתרונות בדיקה אוטומטיים לבקרת תהליכי היצור לתעשיות המוליכים למחצה ומעגלים מודפסים, הודיעה היום כי יצרנית שבבים מובילה מטייוואן בחרה ב-Falcon, מערכת הבדיקה האופטית (AOI) של קמטק, כפתרון מדידה ובדיקה עבור טכנולוגית תהליך הייצור (3D IC).