האם הייתם קונים את מניית רוביני?

הפרופסור שעד לאחרונה שיווק בהצלחה גדולה מוצר בשם "נבואות זעם", נראה היום לא רלוונטי ומיושן / זיו סגל

מאמנת האישית שלי מציבה בפני אין ספור שאלות כחלק מהליך האימון. כך, כל חיי, מעשיי ותוכניותי קבלו סימן שאלה אחד גדול. כשראיתי את נבואת הזעם האחרונה של פרופ' נוריאל רוביני, בה הוא מדבר עדיין על התאוששות בצורת W ו-U החלטתי לזרוק גם אני שאלה לאוויר: אם רוביני היה מניה, האם הייתם משקיעים בה?

למרות הסיכון שאצטרך לאכול בעתיד את הכובע, התשובה שלי היא לא. רוביני לא עובר את מודל הקניון. בעוד מנהלים וחברות קולטים מציאות חדשה, מתחדשים, ממציאים, מפתחים והולכים קדימה, רוביני מתחפר ומנסה למקסם את הערך של המוצר שלו: נבואות זעם מתובלות ב-U ו-W.

אולי הוא באמת יודע משהו שאנחנו לא יודעים. אבל ייתכן גם שהוא נאחז בתהילת העבר ככל האפשר בשביל לסחוט כמה שיותר מ"עסקי רוביני". הרי בסך הכל יש תעריף ל"סתם" ניתוחים כלכליים, ויש תעריף גבוה יותר ל"נבואות".

כך שבלי לזלזל ובלי להתיימר לדעת יותר מרוביני, אני בכל זאת שואל האם המניה הזו שלו עדיין אטרקטיבית בעינכם, או שפשוט צריך לתת לה לרדת במשקלה ב"מדד הנביאים", כמו שקורה למניות אחרות במדדים? מניות שהחברות שמאחוריהן שכחו כי המציאות משתנה. תחשבו על זה ותעזרו לי לאתר נביאים רעננים שמסתכלים יותר על העתיד ולמעלה, ופחות על העבר ולמטה.

אם נחפור עוד קצת (אמרנו אימון, לא?) במה שרוביני בעצם אומר, זה בעצם מה שמתקבל. על פי מה שפורסם לאחרונה אלו (עדיין) עיקרי דבריו: 20% סיכוי לתחתית כפולה (W), 60% סיכוי להתאוששות איטית (U), ו-20% סיכוי - למה בעצם? הוא לא אומר. התאוששות מהירה? לכך שהנתונים על ההתאוששות משקפים מציאות? ואיך בעצם מודדים את הסיכויים האלו?

ומה עוד אומר רוביני? שהכלכלה האמריקנית עומדת בפני אתגרים גדולים. מה, באמת?! תודו שהופתעתם. וגם מצב גוש האירו חמור. לא יכול להיות.

אבל באמת, בלי סרקאזם או חוסר כבוד כלפיו, אני סבור שרוביני, לפחות בדבריו, נותן את ההופעה שהביאה לו את הפלטינה ומנסה למצות ממנה את המקסימום, מבלי לשם לב שהתקליט שחוק והחומרים קצת מיושנים. אני מקווה מאוד שאני צודק בעניין הזה לא בגלל החשש להודות בטעות, אלא בגלל חשש מהותי יותר מחזרה למציאות עליה הוא מדבר.

רוביני השאיר לעצמו 20% עד 80% של מוצא סביר (60% להתאוששות איטית ו-20% פתוחים), כך שלא יהיה לו קשה להסביר, כפרופסור מלומד, איך הוא גם צדק וגם טעה. אני אשמח לתת במה להסבר כזה, בלי להיטפל לפרטים או להיות קטנוני.

די לחוכמה שבדיעבד

ואם כבר אנחנו עוסקים בהגיגים השבוע, הזדהיתי מאוד עם הטור של ד"ר אופיר ברנע, שפורסם בשבוע שעבר במדור הדעות באתר "גלובס". ברנע ביקר את המלצות האנליסטים המסקרים את מכתשים אגן ומספקים "מודיעין בדיעבד". ואכן, יש הרבה אנליזה כלכלית בשוק שמדדה אחרי המציאות ובמקרים רבים אחרי הגרף.

החובה של כל משקיע, כפי שנעשה במודל קניון המניות, היא לבחור את האנליסטים/חברות המחקר שמגלים אומץ מקצועי ומכוונים לתת ערך למשקיע על ידי צפיית פני עתיד. כך, למשל, עושים האנליסטים של אופנהיימר בהם אנחנו נעזרים.

הם בהחלט נותנים מידע שנוגע לתחזיות לגבי דו"חות שיפתיעו לטובה או לרעה, המלצות על מניות לא קונבנציונאליות ורשימות של מניות מומלצות (שניתן לבדוק אותן) לטווח קצר וארוך. נכון, לפעמים הם טועים (קל להיות צודק בדיעבד), אבל טעויות הן חלק ממשחק ההשקעות.

גם אתרים כמו מורנינגסטאר, בארונ'ס ואחרים נותנים המלצות ייחודיות, חד משמעיות שנתונות למעקב, שכן הם מתפרנסים מיצירת ערך למשקיע. אין זה אומר כמובן שלא מתייחסים לדו"חות הכספיים, אבל הללו מהווים רק נדבך בעדכון התרחיש ובגיבוש התחזית להמשך.

כך גם עובד הניתוח הטכני: תחזית-אסטרטגיה-פוזיציה צופה פני עתיד, ניהול הפוזיציה על פי התוצאות, ועדכון התחזית. כפי שלא תרצו שנספר כאן על מניות שעלו, אלא שנמשיך לחפש את המניות שיעלו (ולפעמים נטעה), כך אנחנו נקרא רק עבודות של אנליסטים פורצי דרך, שנותנים תחזיות ברורות ביחס לכדאיות ההשקעה, ולהזדמנויות שעוד לא גלומות במחיר.

הניתוח הטכני מאפשר לנו לתזמן השקעות במניות האלו ולוודא ככל האפשר שההשקעה נעשית בעיתוי טוב. אנליסטים שמסקרים מניות הנסחרות בוול סטריט ומעוניינים לשלוח לנו המלצות רכש נוקבות וברורות (או המלצות מכר ביחס למניות שבתיק), מוזמנים לפנות אלינו, ולהשתתף בתהליך מימוש יעד התשואה של תיק הקניון לטובת כלל הקוראים. אנחנו שוקלים לפתוח גם "מחלקת שורט" בקניון ונשמח לרעיונות.

פעילות בתיק הקניון

ב-8 במארס מכרנו את VE וקנינו NVDA. ב-9 מכרנו את SVN וקנינו MRVL. ב-10 במארס מכרנו HQS מחשש להתנגדות, וקנינו YONG ו-SMED.

Sharp Compliance -SMED היא חברה בשווי שוק של כ-100 מיליון דולר, הנסחרת במכפיל 7.3. החברה שמיקומה ביוסטון טקסס מפתחת ומוכרת פתרונות מגוונים לסילוק פסולת רפואית של התעשייה ושל צרכנים פרטיים. היא שמה דגש על חדשנות, ידידותיות לסביבה ובטיחות. מדובר בחברה צומחת שאני מקווה שמצטרפת כהשקעה ארוכת טווח לרשימת המניות של החברות הקטנות שהתחלנו לבנות. בקיצור, נקווה שבמהרה היא תהיה חברה גדולה.

Yongye International -YONG היא חברה בשווי שוק של כ-300 מליון דולר, הנסחרת במכפיל גבוה כרגע (200). זוהי חברה סינית שמייצרת חומרים לענף החקלאות. את ההמלצה להשקעה במניה קיבלנו מאופנהיימר. האנליסטית קתרין לו מאמינה שהחברה תהנה, בטווח הארוך, מהצמיחה של ענף החקלאות בסין, וגם מהגידול בדרישה למזון איכותי. האנליסטית צופה צמיחה של 30% בשנים הקרובות ברמת נראות גבוהה (ככה אנחנו אוהבים את ההמלצות: משמעותיות וממוקדות).

פוטנציאל הצמיחה נובע מהגדלת כושר היצור, התרחבות גיאוגרפית, הגדלת מספר החנויות ופוטנציאל להתייעלות. לו מדברת גם על יחס סיכוי-סיכון גבוה ונותנת המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 12.5 דולר. לו יהי.

שאר המלצות תשואת היתר של קתרין לו הן:SSRX, ADY, AOB, BJGP, CPC, NKBP, SDTH, SYUT, WX.

הגנה על תיק הקניון: מתחת ל-1120 (S&P 500).

זיו סגל הוא A level 2 Chartered Market Technician -CMT, ויועץ לאקסיומה בית השקעות. דירקטורים: אביבית מנה קליל וסרגיי וסצ'ונוק (אופנהיימר), אלון גל (דאטה פרו), דיוויד סלומון ואלי אברמוביץ (PDM). לעדכונים בזמן אמת ולגרפים של מניות הקניון: אתר "גלובס", מדור ניתוח טכני. הטור נכתב מספר ימים לפני פרסומו.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ני"ע ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בני"ע או נגזרי ני"ע המוזכרים כאן